Web Analytics Made Easy - Statcounter

«داده کاوی هوشمند به توان شناختی» چالشی است که برای استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های دانش علوم شناختی، داده‌کاوی و پردازش ماشین برگزار می‌شود تا شاهد ورودی خلاقانه به حل مسائل بازار باشیم.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی» عنوان فراخوانی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است تا شاهد بهره مندی از ظرفیت‌ها درحوزه‌های دانش علوم شناختی، داده کاوی و پردازش ماشین و ایجاد فرصتی‌های مناسب برای توسعه و گسترش بازار‌های دانش بنیان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این چالش فرصتی برای متخصصان حوزه پردازش داده و علاقه‌مندان به علوم شناختی است تا ورودی خلاقانه به حل مسائل بازار داشته باشند که از ترکیب داده‌های بزرگ، یادگیری ماشین و علوم شناختی حاصل می‌شود.

در این چالش به تفسیر شناختی نتایج تحلیل هوشمند دادگان پرداخته می‌شود، تا به توان با افزایش کیفیت خدمات و محصولات و ایجاد زمینه‌های جدید، ارزش اقتصادی آن مورد توجه بخش‌های مختلف صنعت و جامعه قرار گرفته و به مدد آن به درک بهتری از مسائل اجتماعی اقتصادی، فرهنگی دست یافت.

این چالش که تحت عنوان «داده‌کاوی هوشمند به توان شناختی: معنایابی در داده‌های ایرانی» برگزار می‌شود، فصل تازه‌ای در فعالیت بین‌رشته‌ای علوم داده، علوم شناختی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایجاد می‌کند که به اعتقاد کارشناسان ترکیب علوم شناختی و علوم داده در آینده نزدیک به قطب جدیدی از فعالیت در حوزه داده‌کاوی هوشمند تبدیل می‌شود.

در حال حاضر داده‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روزانه در حال افزایش هستند و در تمام دنیا بازار استفاده از آن‌ها حجم قابل توجهی دارد. برخی از این داده‌ها بدون در نظر گرفتن شاخصه‌های شناختی و تنها متکی بر روش‌ها و الگو‌های یادگیری ماشین انجام می‌شود و یکی از اهداف در این چالش ترکیب این مسائل با علوم شناختی در جهت ارتقاء نتیجه است.

شرکت‌های دانش بنیان، اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مخترعان و گروه‌های دانشجویی می‌توانند در این چالش شرکت کنند.

طرح‌های ارائه شده در این چالش باید از شیوه مناسب علمی برخوردار بوده و از جهات اقتصادی وکارآفرینی، راهبردی دانش و فناوری، برتری نسبت به راه حل‌های موجود، نوآوری از منظر متدولوژی یا تعریف مسأله اثر بخش باشد.

علاقه‌مندان برای شرکت‌کنندگان دراین چالش در مرحله پیش رویداد می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۵ مهر ۹۸ از طریق سایت http://hamava.ir/cdm ثبت نام کنند.

در مرحله پیش رویداد نیم روزه که نخستین روز از آبان ماه در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان با اهداف و چگونگی چالش آشنا شده و می‌توانند مسائل و چالش‌های خود را با اساتید این حوزه در میان بگذارند و پس از آن شرکت کنندگان تا ۱۵ آبان ۹۸ فرصت دارند طرح پیشنهادی خود را طبق فرمتی که اعلام می‌شود، ارسال کنند.

به تیم‌های برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، فرصت استفاده از امکانات شتابدهی و جذب سرمایه گذاری داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری پردازش اطلاعات علوم شناختی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر