Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسعود طهماسیان، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری ششمین همایش نقشه برداری مغز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در این همایش، دانشمندان برجسته ای از دانشگاه های آمریکا، آلمان و دانمارک، یافته های جدید در این حوزه را ارائه می دهند.

وی از نقشه برداری مغزی به عنوان یک علم بین رشته ای نام برد و گفت: در این علم، با استفاده از تخصص های مختلف روانپزشکی، نورولوژی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب، با کمک رشته های ریاضی، مهندسی پزشکی و فیزیک، می خواهیم ساختار و عملکرد مغز را بهتر بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به کاربرد نقشه برداری مغز در تشخیص بیماری های روانپزشکی و عصب شناختی، ادامه داد: ما از این طریق می توانیم به درک بهتری از این بیماری ها دست یابیم.

طهماسیان افزود: با توجه به اینکه در تشخیص بالینی برخی از بیماری های مرتبط با مغز دچار مشکلاتی هستیم، افزود: موضوع تشخیص های افتراقی در بالین، یکی از اهداف نقشه برداری مغز است که به درمان بهتر بیماری ها در آینده کمک می کند.

دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز، به تشخیص اختلالات خواب، افسردگی، پارکینسون و آلزایمر، با استفاده از نقشه برداری مغز اشاره کرد و گفت: نقشه برداری مغز، روش های تشخیصی را آسان می کند و در حیطه درمان ورود نمی کند.

طهماسیان افزود: تشخیص سکته های مغزی ، از دیگر اهداف نقشه برداری مغز است که مطالعات آن دنبال می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مغز آلمان جراحی مغز هیئت علمی دانشگاه درمان جراحی مغز درمان هیئت علمی دانشگاه اختلالات نقشه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر یک شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: ساماندهی ابعاد مختلف منطقه حادثه دیده شفت در دستور قرار گرفت.

نقدی با اشاره به تکرار حادثه دردناک در دهکده چوبی شفت بیان کرد: وقتی یک اتفاق چند بار در این منطقه افتاده باید با اتخاذ تدبیرات لازم جلوی این اتفاقات تلخ را گرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت ایمنی در ساخت و سازها افزود: ساخت و سازها در امامزاده ابراهیم شفت باید بر اساس ساز و کارهای علمی و فنی انجام شود.

فرماندار شفت با اشاره به اقدامات بیمه‌ای برای خسارت دیدگان روستای امام زاده ابراهیم بیان کرد: بخشی از خسارات آتش سوزی در امامزاده ابراهیم شفت به صورت بیمه جبران می‌شود.

نقدی از انجام ۵۰ درصد نقشه برداری روستای امامزاده ابراهیم شفت تا فردا خبر داد و اضافه کرد: نقشه برداری گام نخست و بسیار مهم بعد از آواربرداری منطقه دچار حریق شده امام زاده ابراهیم شفت است.

به گفته وی تأمین و تجهیز خودروی آتش نشانی برای روستای امام زاده ابراهیم شفت از مطالبات مهم است.

کد خبر 6097515

دیگر خبرها

  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد