Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@21:30:08 GMT

اربعین، ایده‌ای در راستای جهانی کردن ارزش‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۰۸۷۸

اربعین، ایده‌ای در راستای جهانی کردن ارزش‌هاست

مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر گفت: اربعین یک ایده و راهکار در راستای جهانی کردن ارزش ها ، نام و روش امام حسین(ع) است، اربعین بهترین شیوه، مسیر و منطق برای جهانی کردن سرور آزادگان می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر لشتغانی پور، مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر در گفتگو با خبرنگار هرمز  اظهار کرد: مراسم معنوی اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت و یکدلی مسلمان شمرده می شود و سال به سال با حضور معنوی و پرشور عزاداران امام حسین(ع) به بزرگترین مانور وحدت مسلمانان تبدیل شده و هرساله میلیون ها زائر از سراسر جهان به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان اباعبدالله عرض ارادت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر افزود: اربعین یک ایده و راهکار در راستای جهانی کردن ارزش ها ، نام و روش امام حسین است، اربعین بهترین شیوه، مسیر و منطق برای جهانی کردن سرور آزادگان است، مساعدت و همکاری در عرصه اربعین سعادت است که خداوند نصیب مردم مومن و ولایی شهرستان بندرخمیر و موکب شهدای گمنام نموده است.

لشتغانی پور خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) متعلق به قشر و مذهب خاصی نیست بلکه متعلق به تمام جهان بشریت است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در منویات خود در شور و شوق راهپیمایی عظیم اربعین می فرمایند که به دیده حسرت به گام های میلیون ها زائر می نگریم و اگر جانفشانی شهدا نبود اکنون حرکت این کاروان عظیم به سمت کربلای مقدس ممکن نبود.

مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر اذعان کرد: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات عالیات بیش از انتظار بوده و حضور زائران در موکب شهدای گمنام به نسبت سال های گذشته افزایشی تا سه برابر داشته است.

لشتغانی پور در ادامه عنوان کرد: موکب شهدای گمنام فعالیت خود را از 12 مهرماه در قالب اسکان و تغذیه و توزیع بسته های فرهنگی شروع کرده و در وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می نماید و تا اول آبان و به مدت 20 روز به زائرین اربعین خدمات رسانی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: موکب شهدای گمنام مردمی بوده و قطعا کمک های مردمی به موکب برای خدمات دهی بهتر به زائرین می باشد ، موکب شهدای گمنام بندرخمیر اولین موکب در مسیر زائرین اربعین استان های هرمزگان، کرمان، زاهدان و حتی کشورهای افغانستان و پاکستان می باشد.

مسئول عتبات و عالیات بندر خمیر با بیان اینکه امسال حضور زائران بیشتری را در موکب شهدای گمنام داریم اذعان کرد: خادمین خواهر و برادر به طور عاشقانه و با جان و دل از زائرین آقا اباعبدالله پذیرایی می کنند.

لشتغانی پور یاد آور شد: امسال شرایطی را فراهم نموده ایم تا خادمینی که از فرصت خدمت در موکب های کربلا جا ماندند، بیایند و در موکب شهدای گمنام به زائران خدمات رسانی کنند، ما امسال از شهرستان های بندرعباس، قشم و ابوموسی نیز خادم داریم.

وی در ادامه گفت: کار بسیار خوبی که امسال برای موکب انجام شد،حذف ظروف یکبار مصرف که با این حرکت از اسراف غذا جلوگیری می شود و هم در بحث هزینه و سلامت محیط زیست کمک خواهیم کرد.

مسئول عتبات و عالیات بندر خمیر با اشاره به فعالیت ها و امکانات موکب اظهار کرد: بسته های فرهنگی تهیه شده که در اختیار زائرین قرار می گیرد و نماز جماعت در هر سه وعده برگزار می شود، امکاناتی همچون اسکان،سرویس بهداشتی و دوش حمام و .... برای رفاه حال زائرین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم