Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: لایحه اصلاح ماده صد قانون شهرداری به هیات دولت تقدیم شده و با همفکری دیوان عدالت اداری پیگیر بررسی آن در کمیسیون خاص کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: لایحه اصلاح ماده صد قانون شهرداری با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته و مشخص شدن برخی نواقص این ماده درشهرها با رویکرد پیشگیری، جلوگیری و برخورد جدی، قاطع و بدون اغماض در حوزه ساختمانی در حریم و محدوده شهرها و با همکاری مدیران و کارشناسان دستگاه‌های ذیربط و صاحب نظر در حوزه مدیریت شهری از جمله دیوان عدالت اداری، شورای عالی استانها، شورای اسلامی و شهرداری تهران تهیه و تقدیم هیات وزیران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به تفاهم صورت گرفته با دیوان عدالت اداری و با هدف وحدت رویه در برخورد با تخلفات سازمانی، تشکیل دوره‌های تخصصی آموزشی از سال گذشته به میزبانی استانداریها در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته پنج هزار و ۶۲۸ نفر از اعضای کمیسیون های ماده صد شهرداریهای کشور شامل نمایندگان وزارت کشور، قضات قوه قضاییه، نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران در این دوره‌ها که با تدریس قضات دیوان عدالت اداری برگزار شده، حضور یافتند.

وی یاداور شد: این دوره‌ها در سال جاری هم بطور مستمر در حال برگزاری است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه برخورد با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرایی شدن تبصره ۷ ذیل ماده صد قانون شهرداریها مبنی بر برخورد با عوامل متخلف شهرداری و مهندسین ناظر ساختمانی، موضوع طی بخشنامه‌هایی به استانداریها ابلاغ شد.

جمالی نژاد افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی از ۲۸ استان تا پایان سال گذشته تعداد کل پرونده‌های منجر به صدور رای کمیسیون های ماده صد؛ ۱۴۱ هزار و ۵۸۳ فقره بوده و از این تعداد ۶۹۹ پرونده منجر به اعمال تبصره ۷ در خصوص قصور و فساد ماموران شهرداری می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۹۳۹ پرونده منجر به اعمال تبصره ۷ در خصوص قصور و تخلف مهندسین ناظر ساختمانی بوده که از این تعداد ۸۴۲ فقره پرونده، معادل ۴۳ درصد کل پرونده های این بخش، در شورای انتظامی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها رسیدگی شد و موضوع کماکان باشدت و بدون اغماض در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد موجی از تخریب‌های ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای کشور خواهیم بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز

ایسنا/البرز دادستان عمومی و انقلاب چهار باغ با اعلام اعمال قانون در ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی در معرض تغییر کاربری غیرمجاز، گفت: ۱۲ ویلای در حال ساخت تخریب شد.

به گزارش ایسنا، شاپور صفری روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت با بیان اینکه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ در سال جدید با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، گفت: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۷۵ هکتار، اقدامات قانونی برای مقابله در همان مراحل ابتدایی اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اعلام اینکه این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود اضافه کرد: با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد، کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی به انجام رسید.

وی ارزش اراضی‌ که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را نزدیک به ۳۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص ۱۶۰ قطعه اعمال قانون شده متذکر شد: در خصوص دیوارکشی غیرمجاز ۱۶۰ مورد، ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت ۱۲ مورد، دپوی مصالح ۵۰ مورد، استخر ۹ مورد، محوطه سازی ۴۵ مورد، اقدامات قانونی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد