Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه کشورهای فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، گفت: برای تأمین امنیت خلیج فارس نیازی به کشورهای فرامنطقه‌ای نیست. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز به صورت جداگانه با فرماندهان نیروی دریایی روسیه، آذربایجان و قزاقستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی روسیه، گفت: خلیج فارس بسیار امن است و برای تأمین امنیت آن نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای نیست.

وی با اشاره ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس اضافه کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، اما بدانند این توطئه‌های پلید آن‌ها به شکست خواهد انجامید.

روحانی به امیر قطر: ایران برای حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز اهمیت زیادی قائل استروحانی: به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشینیم/ دنیا باید از سپاه به‌خاطر امنیت خلیج فارس سپاسگزار باشددریادار سیاری: برگزاری مسابقات نظامی غواصی عمق، امنیت خلیج فارس را نشان می‌دهد

فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز گفت: غیر از کشورهای فرامنطقه‌ای، هیچ کشوری در خلیج فارس  ناامنی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ناوگروه روسیه در رزمایش مشترک که به زودی در اقیانوس هند برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد، تصریح کرد: اجرای رزمایش مشترک برای صلح در منطقه و نمایش آمادگی رزمی و هماهنگی بیشتر کشورهای شرکت‌کننده است.

همچنین دو طرف به داشتن تهدیدات مشترک و لزوم گفت‌وگو و هماهنگی بیشتر در حوزه‌های عملیاتی، برگزاری رزمایش سه‌جانبه در اقیانوس هند با چین، برگزاری رزمایش امداد و نجات در خزر و ... تأکید کردند.

امیر دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز، بر همکاری در حوزه‌های آموزشی، فنی، بازدید ناوگروه‌ها و به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها تأکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز، داشتن پیشینه تاریخی و روابط دوستی با ایران را بسیار حائز اهمیت خواند و بر آمادگی کشورش برای دریافت ناوگروه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی در ساخت یگان‌های شناوری تأکید کرد.

همچنین فرماندهان نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی آذربایجان بر ادامه همکاری‌ها و پیگیری موارد مطرح شده در دیدار اخیر طرفین در تهران تأکید کردند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر خانزادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر خانزادی اخبار روسیه اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر خانزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

 امیر دریادار دوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارت وارد شده به شهرستان کنارک، نیروی دریایی ارتش برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، با هدف کمک به مردم سیل‌زده در سیستان و بلوچستان وارد عرصه شد.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگرد‌ها و خودرو‌های تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع نیاز‌های اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودرو به صعب العبورترین روستا‌ها که امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به روستا‌های صعب‌العبور انجام شده که این پرواز‌ها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش و در همکاری با خودرو‌های تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع) جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور انجام می‌شود.

امیر دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگرد‌های ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست