Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است. تاریخ انتشار: 05:00 - 19 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۲۰۱

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در پاسخ به این سئوال که آیا در نیمه دوم سال قیمت سیمان افزایش خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با بیان اینکه هزینه یک پاکت سیمان ۵۰ کیلوگرمی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است که با قیمت یک سطل ماست برابر است، افزود: هزینه تولید افزایش یافته از طرفی با توجه به فرسوده شدن قطعات دستگاه ها، کارخانجات باید به فکر تهیه قطعات یدکی باشند که با توجه به شرایط تحریم هزینه آن‌ها افزایش یافته همچنین هزینه حمل از معادن و هزینه پیمانکار افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر گفت: اثر قیمت سیمان در قیمت تمام شده ساختمان بسیار ناچیز و در حد چهارصدم درصد است و فشاری تحمیل نمی‌کند.

شیخان خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال باید به صنعتی که با تمام سختی‌ها به فعالیت خود ادامه داده و اشتغال این بخش را حفظ کرده بیشتر توجه کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان ادامه داد: هر چند در نیمه نخست سال قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت، اما اکنون هزینه‌ها به گونه‌ای افزایش یافته که قیمت فعلی جوابگو نیست.

وی درباه اینکه چه میزان قیمت افزایش خواهد یافت، گفت: تا نتیجه کار کارشناسی و آنالیز قیمت مشخص نشود نمی‌توان درباره میزان افزایش صحبتی کرد و همه چیز منوط به نتیجه کار کارشناسی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیمان قیمت تولید کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • افزودنی های بتن
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟