Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سابق آلمان حمایت آمریکا از گروه‌های وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه "بیلد" اظهار کرد: این اشتباهات از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما (رییس جمهور پیشین آمریکا) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: اوباما می‌خواست سربازان آمریکایی را خارج کند و تصمیم گرفت با یگان‌های مدافع خلق همکاری کند تا این خلاء را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مسلما می‌دانست که به رغم تکذیب‌ها، شاخه پ.ک.ک در سوریه کنترل بخش‌هایی از شمال سوریه را در دست خواهد گرفت.

گابریل که یک سیاستمدار سوسیال دموکرات برجسته است، یادآور شد، ترکیه مدت‌ها یگان‌ها مدافع خلق را یک تهدید امنیتی بزرگ می‌دانست.

وی تاکید کرد: باید برای همه روشن بوده باشد که ترکیه هرگز اجازه تشکیل دولت پ.ک.ک را در مرز سوریه نمی‌دهد. ترکیه هرگز اجازه نمی‌دهد یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک خلاء قدرت فعلی را پر کنند.

این وزیر سابق آلمانی همچنین از کشورهای اروپایی برای مدت‌ها چشم‌پوشی از جنگ داخلی خونین سوریه و عدم پذیرش پیشنهادهای ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه برای حفاظت از غیرنظامیان انتقاد کرد.

گابریل افزود: این طرح‌ها به دلیل وتوهای بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان با شکست مواجه شدند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، این رویکرد احتمالا اشتباه بوده است. حالا اما برای آنکه کاری انجام دهیم، خیلی دیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیگمار گابریل حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور آوارگان روز گذشته گفت که حدود ۱۸۲ کارمند آنروا UNRWA در جریان بمباران اسرائیل در غزه کشته شده اند.

لازارینی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ ساختمان آنروا آسیب دیده یا ویران شده است، خاطرنشان کرد که "بیشتر این اماکن برای پناه دادن به آوارگان بوده و بیش از ۴۰۰ آواره در این اماکن کشته شده اند. "

وی افزود: نگرانی‌های فزاینده در مورد حمله نظامی احتمالی به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، با نگرانی از تخلیه در صورت عدم توافق در این هفته وجود دارد.

او نوشت: «هنوز از مردم خواسته نشده است که رفح را تخلیه کنند. اما این احساس وجود دارد که اگر در این هفته توافق آتش بس حاصل نشود، ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

رئیس این آژانس سازمان ملل متحد تاکید کرد که کاروان‌های کمک رسانی در غزه با مشکلاتی روبرو هستند و نگرانی در مورد ساکنان غزه بازداشت شده در اسرائیل وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم تصمیم گرفت مانع از صدور ویزا برای «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و بازدید او از نوار غزه شود.

لازارینی پیش از این تاکید کرده بود، «اسرائیل» تا این لحظه تخلیه رفح از غیرنظامیان را خواستار نشده و در صورتی که این هفته توافقی حاصل نشود، نگرانی گسترده‌ای از حمله نظامی در غزه وجود دارد.

لازارینی مارس گذشته نیز پس از کنفرانس مطبوعاتی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اعلام کرد، در حالی که در شمال نوار غزه خطر قریب الوقوع بروز قحطی وجود دارد، تل‌آویو مانع از عبور او به مقصد نوار غزه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه