Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@06:45:18 GMT

لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان/تفرقه باعث شکست می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۵۶۹

لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان/تفرقه باعث شکست می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه، با تاکید بر اتحاد روزافزون مسلمانان و دوری و اجتناب از اختلاف و تفرقه اظهار کرد: بی‌شک تفرقه بین مسلمانان سبب شکست و ناکامی آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود، مسلمانان با یکدیگر برادر هستند بنابراین باید در مسئله ایجاد وحدت و اخوت در میان یکدیگر بیش از پیش بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه با انتقاد و محکومیت حمله نظامی ترکیه به سوریه افزود: متاسفانه دولت ترکیه، تمامیت ارضی کشور مستقل سوریه را نقض کرده و تجاوز حتی به یک وجب از خاک این کشور، تجاوز به کل کشور سوریه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: این در حالی است که مجامع بین‌المللی و حقوق بشری که همواره داعیه حمایت از حقوق انسان و بشریت را دارند، در قابل این حمله ناجوانمردانه سکوت کرده و از این حمله پیشگیری نمی‌کنند.

بیضاوی اظهار کرد: متاسفانه نبود اتحاد و وحدت بین مسلمانان سبب شده که در افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه شاهد درگیری و کشتار و جنگ باشیم چون اگر جهان اسلام با یکدیگر وحدت داشته و از سنت رسول اکرم(ص) پیروی می‌کرد، وضعیت مسلمانان به این شکل نبود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود