Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان منشا پویایی انقلاب و ضعف رژیم شاهنشاهی شد

حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به حدیثی از از امام رضا(ع) در رابطه با زکات گفت: که عده‌ای از نمازگزاران که نمازشان مقبول نمی‌شود به سبب این است که زکات نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شکر گذاری در درگاه الهی را سه بخش دانست و افزود: شکر گذاری قلبی، زبانی وعملی از جمله شکرگذاری ها است که باید در عمل انسان نمود پیدا کند از این رو شیطان زمانی که از درگاه خداوند رانده شد، عمرطولانی برای گمراه کردن مردم خواست و خواسته‌اش این بود که شکرگزاری را از یاد مردم ببرد.

صباحی افزود: شکرگذاری از پدر و مادر دارای ارزش و اهمیت بالایی است چنان که در روایات به این امر بسیار تاکید شده است تا آنجا که حتی نگاه محبت‌آمیز به پدر و مادر ثواب حج دارد.

خطیب نمازجمعه کرمان با بیان اینکه به تقوای الهی و تقوای رحم بسیار تاکید شده است و تقوای رحم همان صله رحم است گفت: صله رحم را حتی گاهی با یک تماس تلفنی برقرار کنید.

صباحی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز به راحتی حقوق خداوند و مردم را زیرپا می‌گذاریم باید دانست کسی که قطع صله رحم می‌کند تقوای الهی را رعایت نکرده است.

وی با بیان اینکه قطع صله رحم آثار دنیوی نیز به دنبال دارد و در این دنیا گریبان‌گیر ما می‌شود گفت: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که قطع صله رحم عمر انسان را از ۳۰ سال به سه سال کاهش می‌دهد و از سوی دیگر عمر سه ساله را ۳۰ سال می‌کند.

صباحی در خطبه دوم نماز جمعه شهر کرمان با بااشاره به اربعین سیدالشهدا(ع) و پیاده روی میلیونی اربعین اظهار داشت: این روزها شاهد اجتماع عظیم شیعیان جهان در پیاده‌روی اربعین هستیم که چنین اجتماعی را در هیچ دینی نداریم.

خطیب نمازجمعه کرمان ادامه داد:زیارت امام حسین(ع) با وجود تمامی دشمنی‌ها و دشواری‌ها از یکهزار و ۴۰۰ سال پیش تاکنون قطع نشده و سیل زائران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که پیاده روی در اربعین حسینی از نخستین اربعین حضرت سیدشهدا(ع) آغاز شد و جابر پیاده به زیارت امام(ع) رفت، بیان داشت: سال گذشته جمعیتی قریب ۲۷ میلیون نفر در این پیاده‌روی شرکت کردند در حالی که در روزگاری همه دعا کردند که راه کربلا باز شود و این کار با ریخته شدن خون شهدا و تلاش بسیار انجام شد.

صباحی با بیان اینکه اشک برای امام حسین(ع) دارای ثواب اما زیارت کربلا ثوابی افزون دارد گفت: زیارت اباعبدالله به منزله زیارت خداوند در عرش و اعلا درجات کمال است.

خطیب نمازجمعه کرمان با بیان این که حادثه کربلا از سه کاروان تشکیل شده ‌بود، تشریح کرد: نخستین کاروان شهدا بود و کاروان دوم کاروان اسارت بود که وظیفه بسیار مهمی در ترویج وقایع این حادثه به عهده داشت چرا که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبودند و در محافل مختلف از کربلا نمی‌گفتند امروز دیگر از حادثه کربلا چیزی باقی نمانده بود.

صباحی کاروان سوم را کاروان زیارت دانست و توضیح داد : در حدیثی نقل شده است که اگر مردم می‌دانستند از خواندن زیارت امام حسین(ع) چه چیز نصیبشان می‌شود از شدت شوق جان می‌دادند.

وی با اشاره به سالگرد آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۵۷ یادآور شد: عده‌ای از مردم شهر کرمان در این روز به شهادت رسیده و زخمی شدند اما به واقع این حرکت شاه باعث شد پویایی ویژه‌ای در انقلاب شکل بگیرد.

خطیب نمازجمعه کرمان در پایان بیان داشت: به آتش‌کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم شاهنشاهی سبب شد رژیم ضعیف‌تر از پیش شده و به سمت نابودی حرکت کند.

عربستان سعودی با شکست در نبرد با یمن به دنبال راه گریز از این باتلاق است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خطیب جمعه این هفته رودبارجنوب ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد:
اگر انسان تقوا داشته باشد خداوند حقایق را بر او نمایان خواهد کرد و هرگز به گناه رو نمی آورد، انسان باید در خانه فضایی پاک وخالی از آلودگی ایجاد کند تا فرزندان او در آینده به انسان هایی پاک مبدل شوند تا مورد رضایت خداوند وشادی امام زمان ( عج ) قرار گیرد.

وی ادامه داد: حدودهفده سال پیش آمریکا به افغانستان لشکر کشی نمود اما از این حرکت خود هیچ نفعی نبرد واکنون به دنبال فرار از باتلاق افغانستان است.

رئیسی بیان داشت: در روزهای گذشته در عراق عده ای از دشمنان اسلام با حمایت عربستان سعودی، آمریکا واسرائیل قصد اغتشاش و ناامن کردن این کشور و برهم زدن صفوف زائرین اربعین را داشتند که با درایت مسئولین این کشور و مردم فهیم عراق این توطئه نقش بر آب شد.

امام جمعه موقت رودبار جنوب بیان کرد: عربستان سعودی به دنبال حمایت کشورهای همسایه و استکبار جهت پشتیبانی از جنگ افروزی خود بود اما اکنون با شکست هایی که در میدان نبرد با یمنی ها متحمل شد به دنبال راه گریز از این باتلاق است.

رئیسی ضمن یادآوری سالروز اشغال خرمشهر عنوان کرد: یاد وخاطره شهدای اسلام را که موجب آزادی خرمشهر شدند گرامی میداریم.

وی گفت: مسئولین شهرستان رودبارجنوب تلاش کنند و مسئله بنزین وصفوف طولانی آن را حل نمایند.
امام جمعه موقت رودبار جنوب در پایان افزود: سالروز نزدیک شدن مذهب ها (تقریب مذاهب) را که به فرمان امام خمینی ( ره )صورت گرفت تبریک گفت و آن را از برکات اسلام دانست.

حمله ترکیه به شمال سوریه اشتباهی راهبردی است

نماز جمعه این‌هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام‌ عباس جعفری و با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان حسینی در مسجد بزرگ و تاریخی جامع کوهبنان برگزار شد.
امام‌جمعه کوهبنان‌پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در پناه ولایت و رهبری عزت و اقتدار از آن انسان های مومن خواهد بود در غیر این صورت دشمنان بر آنان مسلط خواهند شد .
وی تاکید کرد: انسان مومن باید توانایی های خود را باور نماید، با توکل به خدا حرکت کند و راه پیشرفت و سعادت را طی کند .
حجت الاسلام جعفری بیان داشت: حماسه راهپیمایی اربعین در حال انجام است که نشان از ارادت مردم ایران اسلامی و مردم جای جای جهان به اهل بیت خصوصا سید الشهدا دارد که بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری تجلی عشق و ایمان در پیاده روی اربعین است .
وی افزود: اهمیت اربعین در زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) است لذا جایی برای مستکبرین باقی نخواهد ماند مردم لبنان ، عراق و… با عشق و ارادت به اهلبیت در برابر دشمنان ایستادند و مقاومت کردند که منتهی به پیروزی شد.
وی ابراز داشت: ۲۳ مهرماه سالروز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی است دشمنان از مراکز معرفت افزایی و بصیریت افزایی ترس دارند لذا با ائمه جمعه و مردم شرکت کننده در این مراسم همواره دشمنی می ورزند.
حجت الاسلام جعفری گفت:۲۴ مهرماه روز پیوند اولیا و مربیان است جا دارد این دو نهاد در گرامی داشت، تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی همکاری کنند و آموزش و پرورش در راستای تربیت به فرهنگ‌ اصیل اسلامی و ایرانی توجه خاص داشته باشد.
وی تاکید کرد: ۲۴ مهرماه مسجد جامع کرمان بدست عمال رژیم پهلوی به آتش کشیده شده و قرآن های فراوانی در آتش سوخت اما مردم با صبر و تحمل انقلاب را به پیروزی رساندند.
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: روز جهانی غذا را در پیش داریم در حالی که اسلام بر تمیز بودن، حلال بودن و سالم بودن غذا تاکید دارد این مهم در سلامتی جسم‌و روح انسان اثر گذار است.
وی خاطر نشان کرد: روز ملی کاهش بلایای طبیعی را در پیش داریم انسان باید با تقوا و‌پرهیزگاری خود را از گناه جداکند گناه عامل اصلی بسیاری از بلایا است جا داردکه از گناه کردن و ظلم به دیگران پرهیز کنیم.
خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: برای مقابله با بلایای طبیعی باید ساخت و سازها مقاوم و استاندار انجام شود در مسیر رودخانه ها از ساخت و سازها پرهیز شود.
وی با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری یادآور شد: مسئولین پیگیر توسعه و تحقیق در مراکزدانش بنیان باشند تا تولیدات بر اساس دانش بومی انجام شود با افراد و جریاناتی که با پیشرفت کشور مخالفت دارند برخورد شود و در کنار آن نهضت تولید علم و دانش بومی تقویت شود.
حجت الاسلام جعفری بیان داشت: حمله ترکیه به شمال سوریه از اشتباهات راهبردی است که با فریب آمریکا در حقیقت ترکیه وارد این معرکه شد این تجاوز از سوی ملت ایران اسلامی محکوم است .

خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به اغتشتشات اخیر در عراق، بیان داشت : با محوریت مرجعیت دینی باز هم طرح های دشمنان شکست خواهد خورد و جمعیت اربعین هر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.
وی تصریح نمود: همه این ها در سایه تیزبینی ، آینده نگری و اخلاص مقام‌معظم رهبری حاصل شده است پس باید همواره در کنار ولایت و گوش به فرمان معظم له باشیم .
 


امنیت و پیشرفت امروز در سایه راهبرد مقاومت به دست آمده است/ ایران اسلامی مسبب حضور خیل عظیم مردم در پیاده روی اربعین است

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان فهرج ضمن اشاره به مطالبی پیرامون مبحث بهانه جویی بیان داشت: یکی از مسائلی که گریبان گیر همه می شود و روان انسان را به هم میریزد لجاجت و بهانه جویی است.

وی افزود: منشا عدم رشد اکثر مناطق نیز به دلیل لجاجن و بهانه جویی است از این رو موجب می شود تا آن منطقه رو به جلو حرکت نکند و پیشرفتی نداشته باشد.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه بهانه جویی در مسائل خانوادگی نیز وجود دارد اضافه کرد: یکی از اختلافات زندگی زناشویی همین امر است و باعث میشود آرامش محیط زندگی از بین برود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه از تفرقه و اختلاف، شر و بدی، اختلال در کارها، فقر و ناتوانی و … بعنوان ثمرات بهانه جویی نام برد و گفت: هر منطقه و اجتماعی که خواستار رشد و ترقی است باید نقاط قوت خود را چندین برابر کند و در مقابل به نقاط ضعف رسیدگی نماید.

وی در ابتدای خطبه دوم به حضور چشمگیر زائران اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی اشاره و اظهار داشت: حرکت امسال اربعین نسبت به سال اخیر ۵ برابر شده است و مطمئنا زیارت سیدالشهدا علیه السلام در سالهای آینده از وضعیت موجود آسان تر و راحت تر خواهد شد.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: مسبب خیل عظیم زائران در پیاده روی کربلا و زیارت امام حسین (ع) ایران اسلامی است که طی آن موجب گردیده این حرکت ارزشمند با امنیت و نظم مثال زدنی انجام شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به دیدار نخبگان علمی با رهبر عزیز انقلاب گفت: هر کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت کند احتیاجش به دیگران کمتر خواهد شد و به طبع آن،باعث می گردد بی نیاز از سایر کشورها شویم.

وی پیشرفت های پزشکی، هسته ای، دفاعی و … را حاصل توجه به نخبگان علمی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در کشور خصوصا در دولت های یازدهم و دوازدهم اهل علم را با آیه یاس خواندن دلسرد می کنند و جنبش علمی را تحت تاثیر حرف های خود قرار میدهند.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه راهبرد کشور طی سال های اخیر مبتی بر مقاومت بوده است، افزود: ما با راهبرد مقاومت امنیت و آسایش امروز به همراه پیشرفت های متعدد را به دست آورده ایم و بر تمام نقشه های دشمن غلبه کردیم.

حجت الاسلام ابراهیمی تقلید کردن از دیگر کشورها را بر طبق بیانات مقام معظم رهبری غلط عنوان نمود و اظهار داشت: ما از شاگردی کردن ناراحت نیستیم و از علم دیگر کشورها استفاده خواهیم کرد اما اینکه بخواهیم این روال تداوم یابد و بگوییم ما نمیتوانیم اشتباه محض است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کشورهایی نظیر آمریکا و عربستان اشاره و تصریح کرد: استیضاح ترامپ و التماس عربستان به کشور ما برای مذاکره با انصارالله یمن نمونه بارز وضعیت نامطلوب این دو کشور است که جایگاه ترامپ و محمدبن سلمان را تحت الشعاع قرار داده است.

خطیب جمعه فهرج با اشاره به شکست آل سعود در ناتوانی تامین نفت کشورها گفت:پهپادهای انصارالله یمن با هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی عربستان ثابت کردند عربستان چگونه باید نفت به دیگر کشورها صادر نماید.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: ایران اسلامی با کنار زدن دلار هم اکنون با کشورهای همسایه با پول رایج کشور معامله میکند و به تعبیر حضرت آقا امسال سال گشایش خواهد بود و به زودی جشن نابودی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را خواهیم گرفت.


هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر گفت : همایش اربعین حسینی کانون محبت و مودت اهل بیت (ع) است.
وی افزود: پدیده‌ی بی نظیر و بی سابقه ای در سال های اخیر به وجود آمده است و آن پیاده روی میان نجف یا بعضی شهرها دورتر از نجف تا کربلاست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این حرکت ؛ حرکت عشق و ایمان است چرا که توام با ایمان، اعتقاد قلبی ،عشق و محبت است.
وی، افزود: بیانات مقام معظم رهبری و سخنرانی های ایشان با اقشار مختلف در طول سال باید مورد مطالعه و بازخوانی و فهم عمیق قرار گیرد.
امام جمعه رابر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با منتخبان ملت در مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله مهم ترین بیانات ایشان این بود که یکی از نکات دیگری که می شود اذهان و ادراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند موضوع پایبندی به شعارهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به این که برخی مقامات اروپایی گفته اند که ایران باید دست از شعارهای انقلاب بردارد، بیان داشت:علت بیان چنین مطلبی ترس و واهمه آمریکا و اروپایی ها از شعارهای انقلاب است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد:راه سومی است که انقلاب اسلامی به وجود آورده است این راه سوم نه گفتن به راه شرق و غرب است ذایقه مردم دنیا به پذیرش استیلای و اسارت یکی از دو ابر قدرت فکری ، فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و نظامی شرق و غرب عادت کرده بود.
وی افزود: تصور این که ایران بتواند با کنار زدن هر دو قطب قدرت، روزنه جدیدی را بگشاید و راه دیگری را برگزیند تصور موهوم و باطل بود.
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این عدم باور مخصوص بیگانگان و مردمان دیگر کشورها نبود و در داخل کشور حتی در میان مبارزان رژیم پهلوی نیز کسانی بودند که این شعار را از عمق جان باور نداشتند .
وی افزود: اشخاص و گروه‌هایی در طول سالیان سال یکی پس از دیگری در دامن شرق و غرب غلطیدند و از جرگه انقلاب خارج شدند .
امام جمعه رابر با بیان اینکه اکنون چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده و دو قطبی شرق و غرب از بین رفته و قطب لیبرال دموکراسی غرب هم رو به افول است، گفت: هنوز ویروس‌های داخلی هستند که استقلال و آزادی جمهوری اسلامی و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ را باور ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این ویروس های داخلی می‌گویند که برای رفاه و آسایش در جامعه باید دست از آرمان‌ها و شعارهای اصلی بر داریم، در غیر اینصورت آسایش زندگی و معیشت راحت را نخواهیم دید.

وی افزود: محصول حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب، ایستادگی بر شعارهای اصلی و التزام به مبانی و ارزش های اسلامی است .
گفت: امروز هم پیمانان ایران انقلابی قدرتمندتر و با ثبات ترند آمریکا و هم پیمانانش در حال ضعف و انحطاط است.
امام جمعه رابر تأکید کرد: امروز ایران، مردم ایران و رهبر انقلاب اسلامی در بین مردم منطقه و جهان محبوب ترند، رئیس جمهور نادان آمریکا و پادشاهان آل سعود منفورترین آدمها هستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: امروز هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمان غرب گرا رو به افول است .
امام جمعه رابر با بیان اینکه به زودی این پوشالی تو خالی فروریخته می شود گفت : دشمنی مثل آمریکا هر چقدر بیشتر هزینه کند بیشتر شکست می خورد و نابودی آن در راه است .
وی با تشکر از استاندار کرمان از هدیه ۱۵۰میلیونی به پروژه ساخت شهدای گمنام شهرستان افزود: روند بازسازی ساخت بارگاه شهدای گمنام با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت و در ایام دهه فجر ۲۲بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

اقدام رئیس جمهور ترکیه قطعا با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا بوده است/ پیاده روی اربعین حسینی دفاع از حق و ظلم ستیزی است

امام جمعه سیرجان درخطبه های نمازجمعه این هفته گفت: علی رغم تو طئه ها و حرکت های دشمن اما انبوه جمعیت مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین بیانگر این مطلب است که معرفت حسینی جهانی است و در مسیر این سیره و معرفت حسین بن علی (ع ) دفاع از حق و ظلم ستیزی تا ظهور حضرت مهدی عج ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی گفت : هرچه آمریکا و صهیونیست و هم پیمانانش در منطقه برای مقابله با شناخت و معرفت حسینی هزینه کردند نتوانستند به نفع خودشان قدمی بردارند و نتیجه معکوس هم گرفتند تا جائیکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ۸ تریلیون دلار خسارت به آمریکا بابت حضور و نقشه هایش در منطقه خاورمیانه ابراز ناراحتی و نگرانی می کند و این هزینه ها را ضرر جبران ناپذیر برای کشور آمریکا می داند.

وی افزود: اگر تاریخ را در همین دهه اخیر مرور کنیم می بینیم که حرکت ها و سیاست های احمقانه آمریکا در یمن ، سوریه ، عراق و دیگر کشورها نه تنها نتیجه ای برای آمریکا و یارانش نداشت و فقط ظلم و ستم به مردم مظلوم منطقه را در پی داشت و امروزهم موجب شکست آمریکا ، صهیونیست ها و ائتلاف عربی و آل سعود شد تا درس عبرتی باشد به همه کسانی که اعتماد به آمریکا داشتند.

خطیب جمعه سیرجان ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه گفت: حرکت رئیس جمهور ترکیه قطعا با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا بوده است و ما اعلام می کنیم ترکیه مسیر بدی را انتخاب کرده است که قطعا پیامدهای خوبی برای مردم ترکیه ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه اول به آفرینش انسان و حیات و ممات موجودات و ظلمت و روشنایی براساس آیات و رویات پرداخت خلقت انسان و موجودات را هدفمند و همراه با تعقل در مسیر توحیدعنوان کرد.

خطیب جمعه سیرجان سپس به بازدید مقام معظم رهبری از شرکت های دانش بنیان و همچنین دیدار با نخبگان پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری در توصیه های خود استعداد ایرانی را موقعیت خدادادی عنوان کردند و بر توجه به افزایش نخبگان و افزایش آنان هم تاکید کرده و خواستار ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع برای طرح های آنان شدند که ضرورت توجه عمیق تر و اجرای این مبانی توسط مسئولین است.

وی گفت : امید به آینده ، توکل به خدا ، توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ، پیابندی به مبانی دینی از دیگر توصیه های رهبری نظام بودند که در صورت تحقق تذکرات ایشان حرکت رو به جلو در همه زمینه ها خواهیم داشت.

امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف هفته از جمله ۲۴ مهر روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط خود فروختگان رژیم طاغوت اشاره کرد و این حرکت را نشانه دشمنی سردمداران مستکبر در مقابله با قرآن کریم عنوان کرد و سپس به مناسبت های دیگر هفته همچون روز معلولین ، سالمندان و انجمن اولیاء ومربیان پرداخت وخواستارتوجه بیشتر اولیاء به تربیت فرزندان شد.

حجت الاسلام بهنام صالحی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ارزوئیه ضمن توصیه به تقوای الهی گفت:زمانی که صدای اذان ظهر جمعه بلند میشود اهل ایمان کسب و کار را رها کرده و به سوی نماز جمعه که بهترین یاد خداست بشتابند در روایات آمده که برای شرکت در نماز های روزانه با آرامش و برای نماز جمعه میفرماید که بشتابید.

وی تصریح کرد:نماز جمعه از اهمیت والایی برخوردار است و اهل ایمان برای برپا داشتن نماز جمعه و و ترک کارهای مخالف آن مامور گشته اند.

امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به فرمایشات حضرت امام ره در خصوص دشمنی ابرقدرتها و سلطه گران افزود:ملت های مسلمان باید اصل را به دشمنی و فریب ابرقدرت ها با خود بگذارند مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده کنیم تا آمریکا دست از جنایات و دسیسه های خود علیه ملت ما برنداشته نباید به آن اعتماد کرد.

حجت الاسلام صالحی افزود: سه شنبه ۹ مهرماه اولین جرقه فتنه ۹۸ عراق از میدان التحریر بغداد به خاطر وضعیت اقتصادی کلید خورد در این بین دشمنان داخلی و خارجی برای ایجاد فتنه و تحت الشعاع قرار دادن جریان اربعین این اعتراضات را بازتاب دادند و جو سازی هایی در فضای مجازی شکل گرفت، این فتنه طراحی شده قبل بود و روزنامه نگاران ، سعودی ها، آمریکایی ها، بعثی ها ،به ابهامات این فتنه چنگ زدند.

وی اهداف عمده این فتنه را مقابله با مرجعیت و حکومت شیعه و برجسته سازی دخالت ایران در امورات داخلی عراق عنوان کرد و بیان داشت: فتنه در عراق همانند فتنه ۸۸ ایران بود، ملت عراق فتنه گران را همراهی نکردند و هوشیاری مرجعیت بزرگ شیعه عراق فتنه گران را ناکام گذاشت.
انتهای پیام/

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛ آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان منشا پویایی انقلاب و ضعف رژیم شاهنشاهی شد/امنیت و پیشرفت امروز در سایه راهبرد مقاومت به دست آمده است

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان منشا پویایی انقلاب و ضعف رژیم شاهنشاهی شد

حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به حدیثی از از امام رضا(ع) در رابطه با زکات گفت: که عده‌ای از نمازگزاران که نمازشان مقبول نمی‌شود به سبب این است که زکات نمی‌دهند.

وی شکر گذاری در درگاه الهی را سه بخش دانست و افزود: شکر گذاری قلبی، زبانی وعملی از جمله شکرگذاری ها است که باید در عمل انسان نمود پیدا کند از این رو شیطان زمانی که از درگاه خداوند رانده شد، عمرطولانی برای گمراه کردن مردم خواست و خواسته‌اش این بود که شکرگزاری را از یاد مردم ببرد.

صباحی افزود: شکرگذاری از پدر و مادر دارای ارزش و اهمیت بالایی است چنان که در روایات به این امر بسیار تاکید شده است تا آنجا که حتی نگاه محبت‌آمیز به پدر و مادر ثواب حج دارد.

خطیب نمازجمعه کرمان با بیان اینکه به تقوای الهی و تقوای رحم بسیار تاکید شده است و تقوای رحم همان صله رحم است گفت: صله رحم را حتی گاهی با یک تماس تلفنی برقرار کنید.

صباحی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز به راحتی حقوق خداوند و مردم را زیرپا می‌گذاریم باید دانست کسی که قطع صله رحم می‌کند تقوای الهی را رعایت نکرده است.

وی با بیان اینکه قطع صله رحم آثار دنیوی نیز به دنبال دارد و در این دنیا گریبان‌گیر ما می‌شود گفت: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که قطع صله رحم عمر انسان را از ۳۰ سال به سه سال کاهش می‌دهد و از سوی دیگر عمر سه ساله را ۳۰ سال می‌کند.

صباحی در خطبه دوم نماز جمعه شهر کرمان با بااشاره به اربعین سیدالشهدا(ع) و پیاده روی میلیونی اربعین اظهار داشت: این روزها شاهد اجتماع عظیم شیعیان جهان در پیاده‌روی اربعین هستیم که چنین اجتماعی را در هیچ دینی نداریم.

خطیب نمازجمعه کرمان ادامه داد:زیارت امام حسین(ع) با وجود تمامی دشمنی‌ها و دشواری‌ها از یکهزار و ۴۰۰ سال پیش تاکنون قطع نشده و سیل زائران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که پیاده روی در اربعین حسینی از نخستین اربعین حضرت سیدشهدا(ع) آغاز شد و جابر پیاده به زیارت امام(ع) رفت، بیان داشت: سال گذشته جمعیتی قریب ۲۷ میلیون نفر در این پیاده‌روی شرکت کردند در حالی که در روزگاری همه دعا کردند که راه کربلا باز شود و این کار با ریخته شدن خون شهدا و تلاش بسیار انجام شد.

صباحی با بیان اینکه اشک برای امام حسین(ع) دارای ثواب اما زیارت کربلا ثوابی افزون دارد گفت: زیارت اباعبدالله به منزله زیارت خداوند در عرش و اعلا درجات کمال است.

خطیب نمازجمعه کرمان با بیان این که حادثه کربلا از سه کاروان تشکیل شده ‌بود، تشریح کرد: نخستین کاروان شهدا بود و کاروان دوم کاروان اسارت بود که وظیفه بسیار مهمی در ترویج وقایع این حادثه به عهده داشت چرا که اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبودند و در محافل مختلف از کربلا نمی‌گفتند امروز دیگر از حادثه کربلا چیزی باقی نمانده بود.

صباحی کاروان سوم را کاروان زیارت دانست و توضیح داد : در حدیثی نقل شده است که اگر مردم می‌دانستند از خواندن زیارت امام حسین(ع) چه چیز نصیبشان می‌شود از شدت شوق جان می‌دادند.

وی با اشاره به سالگرد آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۵۷ یادآور شد: عده‌ای از مردم شهر کرمان در این روز به شهادت رسیده و زخمی شدند اما به واقع این حرکت شاه باعث شد پویایی ویژه‌ای در انقلاب شکل بگیرد.

خطیب نمازجمعه کرمان در پایان بیان داشت: به آتش‌کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم شاهنشاهی سبب شد رژیم ضعیف‌تر از پیش شده و به سمت نابودی حرکت کند.

عربستان سعودی با شکست در نبرد با یمن به دنبال راه گریز از این باتلاق است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خطیب جمعه این هفته رودبارجنوب ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد:
اگر انسان تقوا داشته باشد خداوند حقایق را بر او نمایان خواهد کرد و هرگز به گناه رو نمی آورد، انسان باید در خانه فضایی پاک وخالی از آلودگی ایجاد کند تا فرزندان او در آینده به انسان هایی پاک مبدل شوند تا مورد رضایت خداوند وشادی امام زمان ( عج ) قرار گیرد.

وی ادامه داد: حدودهفده سال پیش آمریکا به افغانستان لشکر کشی نمود اما از این حرکت خود هیچ نفعی نبرد واکنون به دنبال فرار از باتلاق افغانستان است.

رئیسی بیان داشت: در روزهای گذشته در عراق عده ای از دشمنان اسلام با حمایت عربستان سعودی، آمریکا واسرائیل قصد اغتشاش و ناامن کردن این کشور و برهم زدن صفوف زائرین اربعین را داشتند که با درایت مسئولین این کشور و مردم فهیم عراق این توطئه نقش بر آب شد.

امام جمعه موقت رودبار جنوب بیان کرد: عربستان سعودی به دنبال حمایت کشورهای همسایه و استکبار جهت پشتیبانی از جنگ افروزی خود بود اما اکنون با شکست هایی که در میدان نبرد با یمنی ها متحمل شد به دنبال راه گریز از این باتلاق است.

رئیسی ضمن یادآوری سالروز اشغال خرمشهر عنوان کرد: یاد وخاطره شهدای اسلام را که موجب آزادی خرمشهر شدند گرامی میداریم.

وی گفت: مسئولین شهرستان رودبارجنوب تلاش کنند و مسئله بنزین وصفوف طولانی آن را حل نمایند.
امام جمعه موقت رودبار جنوب در پایان افزود: سالروز نزدیک شدن مذهب ها (تقریب مذاهب) را که به فرمان امام خمینی ( ره )صورت گرفت تبریک گفت و آن را از برکات اسلام دانست.

حمله ترکیه به شمال سوریه اشتباهی راهبردی است

نماز جمعه این‌هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام‌ عباس جعفری و با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان حسینی در مسجد بزرگ و تاریخی جامع کوهبنان برگزار شد.
امام‌جمعه کوهبنان‌پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در پناه ولایت و رهبری عزت و اقتدار از آن انسان های مومن خواهد بود در غیر این صورت دشمنان بر آنان مسلط خواهند شد .
وی تاکید کرد: انسان مومن باید توانایی های خود را باور نماید، با توکل به خدا حرکت کند و راه پیشرفت و سعادت را طی کند .
حجت الاسلام جعفری بیان داشت: حماسه راهپیمایی اربعین در حال انجام است که نشان از ارادت مردم ایران اسلامی و مردم جای جای جهان به اهل بیت خصوصا سید الشهدا دارد که بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری تجلی عشق و ایمان در پیاده روی اربعین است .
وی افزود: اهمیت اربعین در زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) است لذا جایی برای مستکبرین باقی نخواهد ماند مردم لبنان ، عراق و… با عشق و ارادت به اهلبیت در برابر دشمنان ایستادند و مقاومت کردند که منتهی به پیروزی شد.
وی ابراز داشت: ۲۳ مهرماه سالروز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی است دشمنان از مراکز معرفت افزایی و بصیریت افزایی ترس دارند لذا با ائمه جمعه و مردم شرکت کننده در این مراسم همواره دشمنی می ورزند.
حجت الاسلام جعفری گفت:۲۴ مهرماه روز پیوند اولیا و مربیان است جا دارد این دو نهاد در گرامی داشت، تربیت و آموزش فرزندان ایران اسلامی همکاری کنند و آموزش و پرورش در راستای تربیت به فرهنگ‌ اصیل اسلامی و ایرانی توجه خاص داشته باشد.
وی تاکید کرد: ۲۴ مهرماه مسجد جامع کرمان بدست عمال رژیم پهلوی به آتش کشیده شده و قرآن های فراوانی در آتش سوخت اما مردم با صبر و تحمل انقلاب را به پیروزی رساندند.
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: روز جهانی غذا را در پیش داریم در حالی که اسلام بر تمیز بودن، حلال بودن و سالم بودن غذا تاکید دارد این مهم در سلامتی جسم‌و روح انسان اثر گذار است.
وی خاطر نشان کرد: روز ملی کاهش بلایای طبیعی را در پیش داریم انسان باید با تقوا و‌پرهیزگاری خود را از گناه جداکند گناه عامل اصلی بسیاری از بلایا است جا داردکه از گناه کردن و ظلم به دیگران پرهیز کنیم.
خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: برای مقابله با بلایای طبیعی باید ساخت و سازها مقاوم و استاندار انجام شود در مسیر رودخانه ها از ساخت و سازها پرهیز شود.
وی با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری یادآور شد: مسئولین پیگیر توسعه و تحقیق در مراکزدانش بنیان باشند تا تولیدات بر اساس دانش بومی انجام شود با افراد و جریاناتی که با پیشرفت کشور مخالفت دارند برخورد شود و در کنار آن نهضت تولید علم و دانش بومی تقویت شود.
حجت الاسلام جعفری بیان داشت: حمله ترکیه به شمال سوریه از اشتباهات راهبردی است که با فریب آمریکا در حقیقت ترکیه وارد این معرکه شد این تجاوز از سوی ملت ایران اسلامی محکوم است .

خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به اغتشتشات اخیر در عراق، بیان داشت : با محوریت مرجعیت دینی باز هم طرح های دشمنان شکست خواهد خورد و جمعیت اربعین هر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.
وی تصریح نمود: همه این ها در سایه تیزبینی ، آینده نگری و اخلاص مقام‌معظم رهبری حاصل شده است پس باید همواره در کنار ولایت و گوش به فرمان معظم له باشیم .
 


امنیت و پیشرفت امروز در سایه راهبرد مقاومت به دست آمده است/ ایران اسلامی مسبب حضور خیل عظیم مردم در پیاده روی اربعین است

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان فهرج ضمن اشاره به مطالبی پیرامون مبحث بهانه جویی بیان داشت: یکی از مسائلی که گریبان گیر همه می شود و روان انسان را به هم میریزد لجاجت و بهانه جویی است.

وی افزود: منشا عدم رشد اکثر مناطق نیز به دلیل لجاجن و بهانه جویی است از این رو موجب می شود تا آن منطقه رو به جلو حرکت نکند و پیشرفتی نداشته باشد.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه بهانه جویی در مسائل خانوادگی نیز وجود دارد اضافه کرد: یکی از اختلافات زندگی زناشویی همین امر است و باعث میشود آرامش محیط زندگی از بین برود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه از تفرقه و اختلاف، شر و بدی، اختلال در کارها، فقر و ناتوانی و … بعنوان ثمرات بهانه جویی نام برد و گفت: هر منطقه و اجتماعی که خواستار رشد و ترقی است باید نقاط قوت خود را چندین برابر کند و در مقابل به نقاط ضعف رسیدگی نماید.

وی در ابتدای خطبه دوم به حضور چشمگیر زائران اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی اشاره و اظهار داشت: حرکت امسال اربعین نسبت به سال اخیر ۵ برابر شده است و مطمئنا زیارت سیدالشهدا علیه السلام در سالهای آینده از وضعیت موجود آسان تر و راحت تر خواهد شد.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: مسبب خیل عظیم زائران در پیاده روی کربلا و زیارت امام حسین (ع) ایران اسلامی است که طی آن موجب گردیده این حرکت ارزشمند با امنیت و نظم مثال زدنی انجام شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به دیدار نخبگان علمی با رهبر عزیز انقلاب گفت: هر کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت کند احتیاجش به دیگران کمتر خواهد شد و به طبع آن،باعث می گردد بی نیاز از سایر کشورها شویم.

وی پیشرفت های پزشکی، هسته ای، دفاعی و … را حاصل توجه به نخبگان علمی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در کشور خصوصا در دولت های یازدهم و دوازدهم اهل علم را با آیه یاس خواندن دلسرد می کنند و جنبش علمی را تحت تاثیر حرف های خود قرار میدهند.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه راهبرد کشور طی سال های اخیر مبتی بر مقاومت بوده است، افزود: ما با راهبرد مقاومت امنیت و آسایش امروز به همراه پیشرفت های متعدد را به دست آورده ایم و بر تمام نقشه های دشمن غلبه کردیم.

حجت الاسلام ابراهیمی تقلید کردن از دیگر کشورها را بر طبق بیانات مقام معظم رهبری غلط عنوان نمود و اظهار داشت: ما از شاگردی کردن ناراحت نیستیم و از علم دیگر کشورها استفاده خواهیم کرد اما اینکه بخواهیم این روال تداوم یابد و بگوییم ما نمیتوانیم اشتباه محض است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کشورهایی نظیر آمریکا و عربستان اشاره و تصریح کرد: استیضاح ترامپ و التماس عربستان به کشور ما برای مذاکره با انصارالله یمن نمونه بارز وضعیت نامطلوب این دو کشور است که جایگاه ترامپ و محمدبن سلمان را تحت الشعاع قرار داده است.

خطیب جمعه فهرج با اشاره به شکست آل سعود در ناتوانی تامین نفت کشورها گفت:پهپادهای انصارالله یمن با هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی عربستان ثابت کردند عربستان چگونه باید نفت به دیگر کشورها صادر نماید.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: ایران اسلامی با کنار زدن دلار هم اکنون با کشورهای همسایه با پول رایج کشور معامله میکند و به تعبیر حضرت آقا امسال سال گشایش خواهد بود و به زودی جشن نابودی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را خواهیم گرفت.


هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر گفت : همایش اربعین حسینی کانون محبت و مودت اهل بیت (ع) است.
وی افزود: پدیده‌ی بی نظیر و بی سابقه ای در سال های اخیر به وجود آمده است و آن پیاده روی میان نجف یا بعضی شهرها دورتر از نجف تا کربلاست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این حرکت ؛ حرکت عشق و ایمان است چرا که توام با ایمان، اعتقاد قلبی ،عشق و محبت است.
وی، افزود: بیانات مقام معظم رهبری و سخنرانی های ایشان با اقشار مختلف در طول سال باید مورد مطالعه و بازخوانی و فهم عمیق قرار گیرد.
امام جمعه رابر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با منتخبان ملت در مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله مهم ترین بیانات ایشان این بود که یکی از نکات دیگری که می شود اذهان و ادراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند موضوع پایبندی به شعارهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به این که برخی مقامات اروپایی گفته اند که ایران باید دست از شعارهای انقلاب بردارد، بیان داشت:علت بیان چنین مطلبی ترس و واهمه آمریکا و اروپایی ها از شعارهای انقلاب است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد:راه سومی است که انقلاب اسلامی به وجود آورده است این راه سوم نه گفتن به راه شرق و غرب است ذایقه مردم دنیا به پذیرش استیلای و اسارت یکی از دو ابر قدرت فکری ، فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و نظامی شرق و غرب عادت کرده بود.
وی افزود: تصور این که ایران بتواند با کنار زدن هر دو قطب قدرت، روزنه جدیدی را بگشاید و راه دیگری را برگزیند تصور موهوم و باطل بود.
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این عدم باور مخصوص بیگانگان و مردمان دیگر کشورها نبود و در داخل کشور حتی در میان مبارزان رژیم پهلوی نیز کسانی بودند که این شعار را از عمق جان باور نداشتند .
وی افزود: اشخاص و گروه‌هایی در طول سالیان سال یکی پس از دیگری در دامن شرق و غرب غلطیدند و از جرگه انقلاب خارج شدند .
امام جمعه رابر با بیان اینکه اکنون چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده و دو قطبی شرق و غرب از بین رفته و قطب لیبرال دموکراسی غرب هم رو به افول است، گفت: هنوز ویروس‌های داخلی هستند که استقلال و آزادی جمهوری اسلامی و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ را باور ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این ویروس های داخلی می‌گویند که برای رفاه و آسایش در جامعه باید دست از آرمان‌ها و شعارهای اصلی بر داریم، در غیر اینصورت آسایش زندگی و معیشت راحت را نخواهیم دید.

وی افزود: محصول حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب، ایستادگی بر شعارهای اصلی و التزام به مبانی و ارزش های اسلامی است .
گفت: امروز هم پیمانان ایران انقلابی قدرتمندتر و با ثبات ترند آمریکا و هم پیمانانش در حال ضعف و انحطاط است.
امام جمعه رابر تأکید کرد: امروز ایران، مردم ایران و رهبر انقلاب اسلامی در بین مردم منطقه و جهان محبوب ترند، رئیس جمهور نادان آمریکا و پادشاهان آل سعود منفورترین آدمها هستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: امروز هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمان غرب گرا رو به افول است .
امام جمعه رابر با بیان اینکه به زودی این پوشالی تو خالی فروریخته می شود گفت : دشمنی مثل آمریکا هر چقدر بیشتر هزینه کند بیشتر شکست می خورد و نابودی آن در راه است .
وی با تشکر از استاندار کرمان از هدیه ۱۵۰میلیونی به پروژه ساخت شهدای گمنام شهرستان افزود: روند بازسازی ساخت بارگاه شهدای گمنام با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت و در ایام دهه فجر ۲۲بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

اقدام رئیس جمهور ترکیه قطعا با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا بوده است/ پیاده روی اربعین حسینی دفاع از حق و ظلم ستیزی است

امام جمعه سیرجان درخطبه های نمازجمعه این هفته گفت: علی رغم تو طئه ها و حرکت های دشمن اما انبوه جمعیت مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین بیانگر این مطلب است که معرفت حسینی جهانی است و در مسیر این سیره و معرفت حسین بن علی (ع ) دفاع از حق و ظلم ستیزی تا ظهور حضرت مهدی عج ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی گفت : هرچه آمریکا و صهیونیست و هم پیمانانش در منطقه برای مقابله با شناخت و معرفت حسینی هزینه کردند نتوانستند به نفع خودشان قدمی بردارند و نتیجه معکوس هم گرفتند تا جائیکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ۸ تریلیون دلار خسارت به آمریکا بابت حضور و نقشه هایش در منطقه خاورمیانه ابراز ناراحتی و نگرانی می کند و این هزینه ها را ضرر جبران ناپذیر برای کشور آمریکا می داند.

وی افزود: اگر تاریخ را در همین دهه اخیر مرور کنیم می بینیم که حرکت ها و سیاست های احمقانه آمریکا در یمن ، سوریه ، عراق و دیگر کشورها نه تنها نتیجه ای برای آمریکا و یارانش نداشت و فقط ظلم و ستم به مردم مظلوم منطقه را در پی داشت و امروزهم موجب شکست آمریکا ، صهیونیست ها و ائتلاف عربی و آل سعود شد تا درس عبرتی باشد به همه کسانی که اعتماد به آمریکا داشتند.

خطیب جمعه سیرجان ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه گفت: حرکت رئیس جمهور ترکیه قطعا با چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا بوده است و ما اعلام می کنیم ترکیه مسیر بدی را انتخاب کرده است که قطعا پیامدهای خوبی برای مردم ترکیه ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه اول به آفرینش انسان و حیات و ممات موجودات و ظلمت و روشنایی براساس آیات و رویات پرداخت خلقت انسان و موجودات را هدفمند و همراه با تعقل در مسیر توحیدعنوان کرد.

خطیب جمعه سیرجان سپس به بازدید مقام معظم رهبری از شرکت های دانش بنیان و همچنین دیدار با نخبگان پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری در توصیه های خود استعداد ایرانی را موقعیت خدادادی عنوان کردند و بر توجه به افزایش نخبگان و افزایش آنان هم تاکید کرده و خواستار ایجاد زیرساخت ها و رفع موانع برای طرح های آنان شدند که ضرورت توجه عمیق تر و اجرای این مبانی توسط مسئولین است.

وی گفت : امید به آینده ، توکل به خدا ، توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ، پیابندی به مبانی دینی از دیگر توصیه های رهبری نظام بودند که در صورت تحقق تذکرات ایشان حرکت رو به جلو در همه زمینه ها خواهیم داشت.

امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف هفته از جمله ۲۴ مهر روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط خود فروختگان رژیم طاغوت اشاره کرد و این حرکت را نشانه دشمنی سردمداران مستکبر در مقابله با قرآن کریم عنوان کرد و سپس به مناسبت های دیگر هفته همچون روز معلولین ، سالمندان و انجمن اولیاء ومربیان پرداخت وخواستارتوجه بیشتر اولیاء به تربیت فرزندان شد.

حجت الاسلام بهنام صالحی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ارزوئیه ضمن توصیه به تقوای الهی گفت:زمانی که صدای اذان ظهر جمعه بلند میشود اهل ایمان کسب و کار را رها کرده و به سوی نماز جمعه که بهترین یاد خداست بشتابند در روایات آمده که برای شرکت در نماز های روزانه با آرامش و برای نماز جمعه میفرماید که بشتابید.

وی تصریح کرد:نماز جمعه از اهمیت والایی برخوردار است و اهل ایمان برای برپا داشتن نماز جمعه و و ترک کارهای مخالف آن مامور گشته اند.

امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به فرمایشات حضرت امام ره در خصوص دشمنی ابرقدرتها و سلطه گران افزود:ملت های مسلمان باید اصل را به دشمنی و فریب ابرقدرت ها با خود بگذارند مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده کنیم تا آمریکا دست از جنایات و دسیسه های خود علیه ملت ما برنداشته نباید به آن اعتماد کرد.

حجت الاسلام صالحی افزود: سه شنبه ۹ مهرماه اولین جرقه فتنه ۹۸ عراق از میدان التحریر بغداد به خاطر وضعیت اقتصادی کلید خورد در این بین دشمنان داخلی و خارجی برای ایجاد فتنه و تحت الشعاع قرار دادن جریان اربعین این اعتراضات را بازتاب دادند و جو سازی هایی در فضای مجازی شکل گرفت، این فتنه طراحی شده قبل بود و روزنامه نگاران ، سعودی ها، آمریکایی ها، بعثی ها ،به ابهامات این فتنه چنگ زدند.

وی اهداف عمده این فتنه را مقابله با مرجعیت و حکومت شیعه و برجسته سازی دخالت ایران در امورات داخلی عراق عنوان کرد و بیان داشت: فتنه در عراق همانند فتنه ۸۸ ایران بود، ملت عراق فتنه گران را همراهی نکردند و هوشیاری مرجعیت بزرگ شیعه عراق فتنه گران را ناکام گذاشت.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلوگاه‌های فساد را ببندید

امام جمعه کرمان با اشاره به ابلاغ ۸ ماده مبارزه با فساد از سوی مقام معظم رهبری گفت: سال‌ها از ابلاغ این ۸ ماده می‌گذرد و باید تلاش کرد که هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم فسادی اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌السلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی، گفت: حضرت علی علیه السلام فرمودند آن چیزی که شما را به آرامش می‌رساند در جست‌وجوی حق بودن است و ترس و وحشت از باطل برای انسان گرفتاری ایجاد می‌کند؛ تمکین و عمل به حق و نترسیدن از باطل ریشه تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه بحث هفته‌های گذشته در ارتباط با محیط سه گانه تربیت بود، افزود: محیط خانواده، محیط آموزش و محیط جامعه سه محیطی هستند که انسان در آنها تربیت می‌شود و یکی از این حوزه‌های مهم مراکز آموزشی ماست.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مربی باید تلاش کند که علم به عمل نزدیک شود و خود به آنچه که می‌داند عمل کند، افزود: مربی موفق مربی است که صحنه علم و عمل را به هم نزدیک کند‌؛ علمی که به صحنه عمل نیاید حجاب و حتی گاهی مخرب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایمان، علم و عمل بیان کرد: علم و ایمان مکمل هم هستند و ایمان در واقع آن است که آدمی شناخت و علمی که دارد را به عمل تبدیل کند؛ علم در واقع زیبایی عقل و ایمان زیبایی روح و رسالت معلم تبدیل علم به عمل است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه علمی که تبدیل به عمل شود رستگاری می‌آورد، گفت: حضرت علی علیه السلام فردمود کم ارزش‌ترین علم آن است که تنها در زبان می‌ماند و علم با ارزش، علمی است که تبدیل به عمل می‌شود و مربی باید تلاش کند که صحنه علم به عمل تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با اشاره مناسبت‌ها و رویدادهای پیش رو به روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج پر تلاطم فارس برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی هویت خود را با همت مردان رشید این کشور حفظ خواهد کرد.

وی به ابلاغ 8 ماده مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: سال‌ها از ابلاغ آن می‌گذرد و باید تلاش کرد که هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم فسادی اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره با اینکه روز شوراها را در پیش داریم، ابراز داشت: حضور مردم در شوراهای شهر و روستا یکی از مواردی است که جمهور بودن نظام را پررنگ می‌کند و بخش مهمی از تحقق جمهور در حضور خود مردم در اداره شهرها و روستاهاست.

زمانی اقتصاد متحول می‌شود که به کارگر و حقوق  او توجه شود

امام جمعه کرمان با تبریک روز کار و کارگر به کارگران فداکاری که خدمات آنها چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند، بیان کرد: نیروی انسانی با انگیزه، کارآمد و فعال اقتصاد یک کشور را متحول می‌کند و کشور می‌تواند در عرصه رقابت اقتصادی، حضور جدی و فعالی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی این اتفاق در کشور رقم می‌خورد که به حق و حقوق کارگران توجه شود، افزود: کارفرمایان و کسانی که بر کارفرمایان نظارت دارند باید به اعتراضات کارگران توجه جدی داشته باشند تا حقی از کارگران تضییع نشود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در آستانه روز معلم قرار داریم، گفت: تعلیم و تربیت جامعه به عهده معلمان ایثارگر است و به حق سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شده است؛ در واقع پیشرفت کشور در سه عرصه مهم دانایی، توانایی و تعهد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه فرد دانای توانای متعهد در کلاس درس و تعلیم و تربیت رشد می‌کند، گفت: معلم در تحقق این سه حوزه در جامعه نقش مهمی دارد و بخش مهمی از این سه محور در کلاس درس رقم می‌خورد.

امام جمعه کرمان به روز جهانی مطبوعات نیز اشاره و بیان کرد: مطبوعات و رسانه‌ها با روایتگری ذهن‌ها را مدیریت کرده و بر دل‌ها حکومت می‌کنند و با یک عرصه بسیار مهم و حساس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در دو حوزه تقسیم شده‌اند و برخی از آنها به دنبال پنهان کردن واقعیت، کم اهمیت کردن مسائل مهم و حساس و دروغگویی و دروغ پراکنی هستند، افزود: این رسانه‌ها برای رسیدن به این هدف خود در سراسر دنیا میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در مقابل این جبهه عظیم و حجیم ناامن مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست و متعهد قرار دارند، گفت: در این صحنه جنگ تمام عیار این دو جبهه نامتوازن بوده و با هم همخوانی ندارند با این وجود جبهه ارزشی رسانه توانسته جبهه عظیم و گسترده نااهل را شکست دهد.  

وی با بیان اینکه نتیجه این موفقیت جبهه ارزشی و شکست جبهه نااهل را در خیابان‌های آمریکا و اروپا و در دفاع از مردم مظلوم غزه مشاهده می‌کنید، افزود: در حالی که رسانه‌های معاند به دنبال پنهان کردن حقیقت و عبور از 36 هزار شهید غزه است، دنیا از این جنایات آگاه شده است.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به آنچه در شورای امنیت سازمان ملل در روزهای ملل اتفاق افتاد، گفت: حقانیت جریان فلسطین تا جایی برای همه برملا شده است که در بین 15 رای 12 رای مثبت برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین می‌آورد و با کمال تأسف آمریکا این رای را وتو می‌کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با انسان و انسانیت است، ادامه داد: حقیقت آمریکا این روزها در مجامع جهانی آشکار شده و آمریکا انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و هر قطعنامه‌ای که در آن آتش‌بس باشد را وتو می‌کند.

وی با بیان اینکه این جریان دو پیام بزرگ دارد، گفت: سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآیی لازم برای دفاع از ملت‌های مظلوم را ندارد و همه بدانند که به فضل خدا کشور فلسطین به زودی به رسمیت شناخته خواهد شد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند