Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:42:01 GMT

انعقاد تفاهم نامه ۹۳۷ میلیارد ریالی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۴۷۹۹

انعقاد تفاهم نامه ۹۳۷ میلیارد ریالی در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالحی شامگاه جمعه در آخرین روز از سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران به تشریح و اعلام دستاوردهای سفر به استان فارس پرداخت و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بالاخره چه زمانی برگزاری کنسرت موسیقی در تخت جمشید عملی خواهد شد اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت دارد اگر برگزار کننده ای تقاضایی برای برگزاری کنسرت دارد از نظر شعر و محتوا بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما مشکلی برای این موضوع نداریم و در بخشی که به میراث فرهنگی و گردشگری است و مربوط به مکان می شود مربوط به حوزه این وزارت است و به عنوان وزارت ارشاد آنچه موظفیم در حوزه خود موسیقی و اجرا مشکلی نداریم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یادروز کوروش که توسط آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد، اعلام کرد: نظریه ای را امام جمعه محترم مطرح کردند که می شود استفاده های متعددی از این نظریه کرد که می تواند به این روند کمک کند.

صالحی با بیان اینکه نظریه راهبردی مطرح شد که استفاده می کنیم زیرا این نگاه که در این نظریه قرار داده شده فرصت هایی ایجاد می کند که رابطه بین ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام ایجاد می کند.

وی در عین حال فضای دیدار سه روزه از فارس را شامل چند حوزه اصلی کاری عنوان کرد که یکی از مهمترین آنها یادروز حافظ بود که یک مراسم نه تنها استانی وملی بلکه فراملی و انسانی است.

وزیر ارشاد افزود: در کنار حضور در مراسم بزرگداشت حافظ، تفاهم نامه ای که امضا شد در راستای سفرهای استانی حدود ۱۵ استان را پیش بردیم که ۱۰۰۰ میلیارد تومان شامل می شود.  

وی با اعلام اینکه ارزش مالی این تفاهم نامه ۹۳۷ میلیارد ریال است، افزود: این تفاهم نامه شامل چند بخش اصلی است که بخش اول حوزه های عمرانی را شامل می شود و ارزش آن ۶۹۱ میلیارد ریال است.

صالحی اهم توجه این تفاهم نامه را تکمیل و تخصیص ۱۷ کتابخانه، ۸ مجتمع فرهنگی و هنری و ۲ نگارخانه و یک سینما اعلام کرد و گفت: حوزه فعالیت های رویدادی هم در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است.

 وی به ریز مبالغی که در این تفاهم نامه قرار دارد پرداخت و از اختصاص ۳۴میلیارد در حوزه دینی خبر داد و گفت: در حوزه سینما ۲۲ میلیارد ریال، در بخش فرهنگی ۳۴ میلیارد ریال، در بخش فضاهای هنری ۴۵ میلیارد ریال، تجهیز کتابخانه های ۹۷ میلیارد ریال، در بخش مطبوعات بیش از ۱۰ میلیارد ریال، بیمه هنرمندان ۲۱ میلیارد ریال دیده شده است که در دوسال آینده منابع ملی و استانی را پیش ببریم.

وی عنوان کرد: دیدارهایی با امام جمعه شیراز و تولید شاهچراغ(ع)، دیدار با هنرمندان شهرستان اساتید فقیری و تجویدی، همچنین دیداری با خانواده شهید مصیب درستکار در مرودشت در کنار این دیدارهای جلساتی و کپ و کفت هایی موثری با اصحاب فرهنک و هنر در شیراز ومرودشت داشتیم و شورای فرهنگ عمومی و نوع نگاهی که در دوره جدید به این شورا است بتوانیم با دستگاه ها هم افزایی کتنیم و برای تقویت راه شورا اندیشیده شد.

صالحی گفت: در کنار این دیدارها و گفت و گو ها بازدیدهایی  از کارخانه زاگرس کاغذ پارس داشتیم که  بخش زیادی پیش رفته و با حدود ۲۸ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و می تواند سالانه ۱۰۰ هزار تن  تولید مبتنی بر بازیافت داشته باشد.

وزیر ارشاد عنوان کرد: در ماه های آینده این کارخانه افتتاح می شود چراکه مساله کاغذ در چند ماه اخیر بحرانی شده بود بتواند کاغذ  خوب تولید کند و به حوزه خودکفایی کاغد کمک کند.

وی گفت: یکی از محورهایی که در جلسات مورد توجه بود فرصت هایی که برای اقتصاد فرهنگ و هنر در این استان هست مورد توجه قرار گرفت و فارس این مزیت را دارد جایگاه قابل توجهی در اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.

صالحی بیان کرد: در حوزه خرید خدمات  فرهنگی و هنری و دیده شدن محصولات فرهنگی و هنری فارس با ویژگی هایی که دارد و تنوع جغرافیایی و گذشته عمیق تاریخی می تواند این فرصتها را ایجاد کند که البته فرصت هایی شروع شده است.

وی افزود :  افزون بر این می توانیم تمام تلاش را برای ایجاد امکانات و تسهیلاتی  کمک به استان به کار بندیم اما در عین حال از امکانات استان هم می توانیم استفاده کنیم ضمن اینکه  استاندار فارس برای تسهیلات برای اصحاب فرهنگ و هنر فارس  اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: برخی از پروژه های معلق و یا فضایی که ایجاد نگرانی یا علامت سوال می کرد از جمله تالار مرکزی با صحبت هایی که شد مسیر خود را دارد پیدا می کند تا به نقطه تسریع برسد.

کد خبر 4743610

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس صالحی وزارت ارشاد شیراز اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام گرگان قزوین شیراز زائران اربعین گردشگری بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی