Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@17:56:03 GMT

علامت بازدهی دلار تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۳۹۲

علامت بازدهی دلار تغییر کرد

رویداد۲۴ در آخرین روز هفته، سکه تمام‌بهار آزادی و دلار کاهش قیمت را تجربه کردند و بازدهی هفتگی هر دو منفی شد. روز پنج‌شنبه، شاخص ارزی دومین افت متوالی را تجربه کرد و با ۲۰ تومان کاهش به بهای ۱۱ هزار و ۴۶۰ تومان رسید. با ثبت این افت میزان بازدهی دلار در هفته گذشته به منفی ۸/ ۰ درصد رسید. این در حالی بود که این ارز دو هفته پیش بیش از یک درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته برخی فعالان، تغییر مسیر دلار در هفته گذشته نشان‌دهنده آن بود که بازارساز عرضه خود را افزایش داده است. به باور آنها، طبیعی است که در آستانه اربعین تقاضای زوار به بازار ارز وارد می‌شود و همین موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش نرخ‌ها شود. در این شرایط به نظر می‌رسد آنچه موجب شد قیمت دلار افزایش خاصی را در هفته گذشته تجربه و حتی در راستای کاهش حرکت کند، افزایش عرضه ارز توسط بازارساز بوده باشد. در این میان، عده دیگری از بازیگران ارزی باور داشتند، عرضه بازارساز بیشتر به‌صورت حواله درهم بوده است و افت قیمت حواله درهم را نشانه‌ای دال بر کاهش تفسیر می‌کردند.

در حالی که عده‌ای از فعالان بر افزایش عرضه ارز به‌عنوان متغیر کاهش اصلی تکیه می‌کنند، گروه دیگری از معامله‌گران باور دارند، تقاضای تجاری و احتیاطی خاصی در بازار حضور ندارد و همین موضوع موجب شده است که سایر تقاضا‌ها نتوانند قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهند. حتی به باور این دسته تقاضای معامله‌گران فنی نیز در هفته گذشته نقش چندانی در بازار نداشت. به اعتقاد این گروه زمانی که قیمت دلار نتوانست خود را بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت کند، بازیگران فنی تصمیم گرفتند در موقعیت فروش قرار بگیرند.

البته تعداد فروشنده‌ها در بازار چندان زیاد نبوده است که منجر به شکست سطوح حمایتی این ارز شود. دلار حداقل طی دو هفته گذشته توان شکست محدوده حمایتی ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان را نداشته و از آن سو در برابر افزایش به بالای محدوده ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان مقاومت کرده است. هفته گذشته سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار داخلی مانند دلار روند آرامی داشت. کمترین قیمتی که در هفته گذشته برای فلز گرانبهای داخلی ثبت شد، ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بود و بیشترین عددی نیز که در برابر نام سکه قرار گرفت، عدد ۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان بود. نوسان کم سکه در شرایطی صورت گرفت که در بازار‌های جهانی نیز طلا در گیر و دار مرز هزار و ۵۰۰ دلاری قرار داشت.

در صورتی که اونس زیر مرز هزار و ۵۰۰ دلاری به کار خود پایان دهد، می‌توان انتظار افت قیمت سکه را داشت. با این حال، عده‌ای از فعالان باور دارند دلار در ابتدای هفته بار دیگر به بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی خواهد رفت و همین عامل سکه را در برابر افت قیمت ایمن خواهد کرد. این انتظار در حالی میان برخی معامله‌گران بازار وجود دارد که دلار در تمام طول هفته گذشته زیر مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسان کرد.

دلار در صورتی که بتواند خود را بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت کند، به سوی مرز مقاومتی دوم یعنی عدد ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت خواهد کرد. سکه تمام بهار آزادی نیز در صورتی که بتواند به بالای سطح ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومانی سرک بکشد، می‌تواند امید‌های افزایشی برای رسیدن به کانال ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را افزایش دهد.
منبع: دنیای اقتصاد خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت دلار قیمت سکه تمام بهار آزادی شاخص ارزی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نشانه‌هایی از حرکت به سمت مرز ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شاخص‌های بازار شرایط بالقوه فروش بیش از حد را نشان می‌دهند که باعث ایجاد بحث در بین علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌شود. «جان دو»، تحلیلگر معروف رمزارز می‌گوید: «بازار برای روند صعودی آماده و بیت‌کوین پیشرو است».

قیمت بیت‌کوین در مسیر صعودی ثابتی قرار گرفته و شاخص‌های بازار حاکی از شرایط بالقوه اشباع فروش است که اغلب نشانه روند صعودی است، زیرا مشخص می‌کند که دارایی کمتر ارزش‌گذاری شده و به زودی ممکن است افزایش قیمت را تجربه کند. پویایی بازار فعلی این غول رمزنگاری یادآور رالی اواخر سال ۲۰۲۰ است که شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت آن به بالاترین حد خود بودیم.

به نقل از کریپتو، شاخص‌های بازار ابزارهایی هستند که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده می‌شوند. در این زمینه، شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص حرکتی محبوب، نشانه‌هایی از شرایط بالقوه اشباع فروش بیت‌کوین را نشان می‌دهد و در حال حاضر حدود ۳۰ است که به‌طور کلی آستانه فروش بیش از حد در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند نشان دهد که بیت‌کوین در قیمت فعلی‌اش کمتر ارزش‌گذاری شده و ممکن است به دلیل افزایش قیمت باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۰۸  درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۴ میلیارد دلار است که  ۹.۳۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۱۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۵۷۳.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۱۷.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴  درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۲  درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۷.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۶ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۹ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۴.۸۶ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۰۱ درصد افزایش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد