Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:09:13 GMT

رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۷۳۵۲

رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان در طول هفته گذشته میزبان رویدادهای مهم استانی و ملی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی بود؛ صبح روز شنبه هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان و ایست بازرسی مسیر ارومیه – تبریز ۲ تریلر مازوت قاچاق کشف شد.

به گفته مسوولان ماموران ایستگاه شهید کلانتری مسیر ارومیه  - تبریز حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه تریلر مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند و در بازرسی ماموران از این خودروهای باری حدود ۵۰ تن مازوت قاچاق کشف و ضبط شد؛ کارشناسان ارزش ریالی این میزان مازوت کشف شده را بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح همین روز مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی برگزار شد و نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی از مقابل تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

ظهر روز یکشنبه گذشته ۱۳ قطعه کبک که در یک منزل مسکونی نگهداری می‌شد از یک شکارچی متخلف در بوکان کشف و ضبط شد؛ به گفته مسوولان در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری کبک توسط فردی متخلف، ماموران یگان حفاظت این اداره با دستور دادستان و همکاری عوامل انتظامی این شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

عصر این روز نیز طرح تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده به صورت همزمان با سراسر کشور در کشتارگاه صنعتی میاندوآب آغاز شد و این طرح همزمان با آغاز هفته دامپزشکی در ۱۳ استان کشور طی مراسمی از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس سازمان دامپزشکی کشور انجام و در میاندوآب نیز با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

روز دوشنبه گذشته معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به همراه هیاتی از مقامات و مسؤولان کشور عراق در جریان سفری یکروزه به آذربایجان‌غربی از بازارچه مرزی «کیله» سردشت بازدید کرد؛ غلامرضا انصاری در جریان بازدید از مرز و بازارچه کیله سردشت روند صادرات و مبادلات مرزی با شمال عراق را بررسی کرد.

همچنین ظهر همین روز پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان آغاز به کار کرد و تا ۱۷ مهرماه جاری دایر خواهد بود؛ ۴۸ غرفه در محل نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرای بازدیدکنندگان است؛ این نمایشگاه با مشارکت ۱۲ مرکز علمی کاربردی آذربایجان‌غربی هر ساله برگزار می‌شود.

سه‌شنبه هفته گذشته یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در زندان نقده با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافت؛ به گفته مسوولان این زندانی با نام «خ – ن» به جرم قتل عمد طی سه سال گذشته در زندان نقده منتظر اجرای حکم اعدام بود اما با پیگیری مددکاران زندان و حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده مقتول با تاسی به آموزه‌های اسلامی از شکایت خود صرف‌نظر کردند.

ظهر سه‌شنبه گذشته چهاردهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، آذربایجان و ادبیات ایران در پردیس دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد؛ به گفته مسوولان ۴۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از بررسی داوران ۲۳۳ مقاله پذیرفته شد.

صبح روز چهارشنبه گذشته بیست و سومین کتابخانه اهدایی خیّران این شهرستان به مناسبت هفته ملی کودک در روستای «اوزون‌دره» مهاباد راه‌اندازی شد؛ این کتابخانه با عنوان «روناک» در مدرسه شهدای ۳۱ شهریور این روستا و در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» افتتاح شد و ۱۲۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش‌آموزان این روستا به این کتابخانه اهدا شد که به تدریج بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

عصر روز چهارشنبه نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه در پارک جنگلی از ساعت ١٦ تا ٢٢ آماده بازدید عموم است.

صبح روز پنج‌شنبه گذشته نیز ۳۸ قطعه پرنده سهره طلایی از شکارچیان متخلف در شهرستان اشنویه کشف و ضبط شد؛ به گفته مسوولان سه نفر شکارچی متخلف در محدوده منطقه «بیمضرته _میرآباد» که زیستگاه این پرندگان در اشنویه است، توسط گشت و کنترل یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

ظهر روز پنج‌شنبه جشنواره بادبادک‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک در بوستان «گوللرباغی» میاندوآب با حضور ۲۰۰ نفر از کودکان مهدهای کودک و دانش‌آموزان دوره ابتدایی این شهرستان برگزار شد.

جمعه گذشته نیز عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران در سفر یک روزه خود به ارومیه ضمن بازدید از کارخانه‌های صنایع تبدیلی با فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی دیدار کرد.

همچنین ظهر این روز ۶ هزار و ۵۵ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی این استان برای ورود به حرفه مهندسی به صورت همزمان با سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته اصلی معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار شد.  

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان‌غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا انصاری اجتماعی آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور ارومیه دانشگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)