Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: سازمان بسیج دانشجویی تاکنون معاونت جهاد سازندگی را داشته است، اما از این به بعد این نام به معاونت عملیات جهادی تغییر پیدا خواهد کرد.

صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون تغییر نام این معاونت گفت: سازمان بسیج دانشجویی تاکنون معاونت جهاد سازندگی را داشته است، اما از این به بعد این نام به معاونت عملیات جهادی تغییر پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازوکار اداری این تغییر نام انجام شده به استان‌ها هم ابلاغ شده است و این طرح کم کم در خبر‌ها تحت عنوان معاونت جهادی خوانده خواهد شد.

مفرد گفت: امروز یک تغییر و تحولی در سازمان بسیج دانشجویی در حال رخ دادن است و نگاه عرصه‌ای به نگاه فرآیندی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: ما دو سطح کار در بسیج سازندگی داریم یکی دانشگاه و ناظر بر عموم دانشجویان می‌باشد که اتفاقاتی از جمله فرهنگ سازی، اردو‌های راهیان نور، اربعین و ... را در برمی گیرد که تقریبا همان فعالیت‌های معاونت فرهنگی است. یکی ناظر بر دانشجویان بسیج دانشجویی است که خاص آن‌ها برنامه‌هایی داریم و بیشتر به رشد و خودسازی بسیجیان منجر می‌شود تقریبا همان تعلیم و تربیت سابق نام دارد.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: زمانی که بسیج دانشجویی می‌خواهد در کل کشور اثرگذار باشد و نقش آفرینی کند سه معاونت در سازمان فعالیت می‌کند یکی از آن‌ها معاونت پژوهشی و فناوری سازمان است که عموما مخاطب آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌باشد و کار‌هایی از جنس پژوهشی، علمی و ایجاد راه حل برای مسائل و مشکلات کشور انجام می‌دهند و اینکه بخواهیم چه کاری انجام دهیم آنجا انجام می‌شود. بعد از آن معاونت گفتمان سازی است که مسائل کشف شده به آنجا می‌رود و از مسئولان مطالبه می‌شود از طرفی هم بین عموم مردم تبدیل به گفتمان می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت عملیات جهادی معاونت دیگری است که اقدام می‌کند یعنی منتظر فعالیت مسئولان نمی‌شود و دست به عملیات جهادی می‌زنند. این سه معاونت در امتداد یکدیگر کار می‌کنند و به صورت یک زنجیره فعالیت می‌کنند که مسیر آن رفت و برگشتی است. برای مثال بچه‌های جهادی در حاشیه شهر مشغول فعالیت هستند با مسائلی آشنا می‌شوند مسائل مهم کشور است اگر این مسائل نیاز به پژوهش داشته باشد به معاونت پژوهش و فناوری ارجاع می‌شود و آنجا روی آن کار می‌شود و اگر نیاز به مطالبه گری داشته باشد معاونت گفتمان سازی پای کار می‌آید در واقع یک رفت و آمدی بین این سه معاونت وجود دارد که بین این‌ها هسته‌هایی خودجوش و مسئله محور به وجود می‌آید.

مفرد گفت: به نوعی همچنان مسئولیت ویژه بچه‌های جهادی محرومیت زدایی است، اما کمی عام‌تر آن پیشرفت کشور می‌شود. در واقع این‌ها اقدام جهادی می‌کنند در راستای عدالت و پیشرفت کشور، مسئله‌ای که رهبری در دو ماه گذشته در دیدار جمع ۴۲ نفره جهادی‌ها گفتند که گفتمان جهادی باید گفتمان عمومی شود و عدالت و پیشرفت به شعار عمومی در کشور باید تبدیل شود.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی ادامه داد: در واقع با رویکرد حل مسئله‌ای که از این به بعد پیش گرفته می‌شود کار‌هایی که انجام می‌شود به صورت ریشه ای‌تر است و کل سازمان و نواحی بسیج پای کار می‌آیند. در تلاش هستیم تا یکی دو مسئله کشوری هم از خود سازمان هسته هایش تشکیل شود. مثلا در حوزه آب که یک مسئله ریشه‌ای در کشور است هم کار پژوهشی باید انجام شود و هم کار عملیاتی و هم مطالبه گری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور