Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی کامل جهت رفع موانع و مسائل احتمالی در حوزه گردشگری مذهبی را دارد زیرا با تشکیل وزارت گردشگری ممکن است موازی کاری هایی بین متولیان حوزه زیارت و گردشگری رخ دهد که تقاضا داریم اتحادیه ها و صنوف مرتبط با این نوع گردشگری پیشنهادات خود را به مجلس و فراکسیون گردشگری ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حمایت میرزاده در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری گردشگری شرق کشور  در مشهد به قدس آنلاین گفت: مجلس حمایت جدی از گردشگری مذهبی دارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر خلائ قانونی در مورد گردشگری مذهبی در کشور به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای گردشگران وجود ندارد و تاکنون در این باره نیز به  فراکسیون گردشگری موضوعی ارائه نشده است ، اما آنچه در مورد این نوع گردشگری باید توجه جدی صورت بگیرد موازی کاری هایی است که از سوی دستگاه های مختلف صورت می گیرد. نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل وزارتخانه گردشگری که برجسته ترین اقدام مجلس دهم در مورد گردشگری و میراث فرهنگی بود کمک زیادی به تعیین متولی خاص در حوزه گردشگری و پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی، کاهش و برطرف کردن موازی کاری های و حل موانع در تمام حوزه های گردشگری از جمله گردشگری مذهبی و زیارت خواهد کرد . میرزاده با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های کشور برای بهبود وضعیت گردشگری مذهبی و درآمد زایی از آن استفاده کرد،ادامه داد: در هر صورت مجلس آمادگی کامل جهت رفع موانع و مسائل احتمالی در حوزه گردشگری مذهبی را دارد و از همه افراد فعال در این زمینه بویژه شرکت های خصوصی که در حوزه زیارت فعالیت دارند تقاضا دارد مسائل و پیشنهاد های خود را دراین باره به مجلس و فراکسیون گردشگری ارائه کنند. سخنگوی فراکسیون گردشگری افزود: با تشکیل وزارتخانه گردشگری، افرادی که در حوزه زیارت فعالیت و سرمایه گذاری دارند ممکن است دچارموازی کاری و یا دوگانگی بین این وزارتخانه و سازمان های حوزه زیارت  شوند، زیرا این وزارتخانه موضوعات مربوط به همه نوع گردشگری را مورد توجه و بررسی قرار خواهد داد که لازم است صنوف و اتحادیه مربوط به گردشگری مذهبی مسائل مربوط به این موازی کاری ها را به مجلس گزارش دهند.    

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گردشگری مذهبی زیارت فراکسیون گردشگری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد باقر قاصری در همایش آداب و اسرار حج که با حضور زائران در مصلی امام خمینی بجنورد برگزارشد؛ گفت: امسال هزار و ۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان (دو کاروان اهل سنت و هفت کاروان شیعه) برای انجام اعمال حج ابراهیمی از اواخر اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی می‌شود.
وی از آمادگی حج و زیارت و تهیه اقلام تدارک برای اعزام زائران به مکه خبردادو گفت: همه آموزش‌های لازم به زائران داده شده و همچنین تا چند روز آینده رواید آنان برای عظیمت به سرزمین وحی صادر می‌شود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد هم در این همایش خطاب به زائران گفت: شما زائران حج تمتع در یک مجمع بین المللی شرکت می‌کنید که از همه کشور ها‌ی مسلمان در این اجتماع عظیم حضور دارند وزائران ایرانی، نماینده ایران، شهداو شیعیان هستند، بنا براین تکلیف شما سنگین است و باید ادب و اخلاق ایرانی اسلامی را با خود ببرید.
حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با بیان اینکه زیارت خانه خدا را بسیار ارزشمند و باعث آمرزش گناهان دانست و به زائران توصیه کرد: کمتر در کوچه بازار حضور داشته باشند و وقت خود را به عبادت و دعا و زیارت خانه خدا بگذرانند.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟