Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:25:48 GMT

نرخ بیکاری در ایلام تک رقمی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۴۷۶

نرخ بیکاری در ایلام تک رقمی شد

شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ بیکاری در ایلام از کاهش سه درصدی برخوردار است و بررسی آمار حاکی از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان است.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری نتیجه اجرای صحیح و درست سیاست‌های اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی دولت تدبیر و امید است.

شیرخانی یادآور شد: از جمله برنامه‌های تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری، قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طرح یارانه دستمزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته اقداماتی از جمله، پرداخت صد درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال فراگیر، تغییرات گسترده در راستای توسعه مرز مهران و منطقه ویژه اقتصادی، سامانه گرمسیری و آغاز یا بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی صورت گرفته است.

شیرخانی به اشتغال ایجاد شده در استان اشاره کرد و افزود: آمار ایجاد اشتغال تنها بر اساس تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دسترس است که از آغاز طرح تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال با اشتغال پنج هزار و ۷۲۲ نفر و  در اشتغال فراگیر، ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۹۲ نفر پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، بیکاری در چند دهه گذشته موجب رنج جوانان و دغدغه خانواده‌ها ونهادهای مسئول استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام بوده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت این استان ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.

۷۱۸۰/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ایلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور