Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی بوشهر گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای توسعه عمران شهری و روستایی قرار گرفت. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، غلامرضا احمدپری ظهرامروز در نشست با فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی استان بوشهرپرداخت مالیات را از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه دانست و اظهار داشت: رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی از آثار پرداخت مالیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی از اولویت برنامه‌های دولت است که در این راستا حرکت‌های مهمی آغاز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر به جنگ اقتصادی دشمن پرداخت  و گفت: اکنون دشمن قسم‌خورده، ملت ایران را تحت فشار قرار داده ولی با اجرایی برنامه‌های مهم اقتصادی و تولیدی در حال گذر از این شرایط هستیم.

احمدپری، وصول مالیات برای تامین درآمدهای کشور را از اولویت برنامه دولت، مجلس، شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌ها دانست و تاکید کرد: ایجاد درآمد پایدار و جایگزین شدن درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با تاکید بر آشنایی مردم با فرهنگ مالیاتی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی در زمینه نحوه پرداخت مالیات، نوع مصارف و  نقش آن در درآمدهای دولت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشور می‌شود.

احمدپری با اشاره به بخشودگی جرایم بدهی مالیاتی فعالان اقتصادی خاطر نشان کرد: مهلت بهره مندی از بخشودگی 100درصدی 30 مهر و  آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی‌های جرایم قابل بخشش، فقط امسال تعیین شده است.

وی، این بخشودگی را به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد فعالان اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید، از تسهیلات قانونی مذکور نهایت استفاده را ببرند.

85 درصد درآمدهای مالیاتی استان بوشهر از منطقه پارس جنوبی تامین می‌شود جرایم بدهی مالیاتی فعالان اقتصادی استان بوشهر بخشیده می‌شود بیش از 2100 میلیارد تومان درآمدهای استان بوشهر وصول شد

احمدپری به پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره و بیان کرد: در 5 ماه نخست امسال 400 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمران شهری و روستایی واریز شده است.

وی با بیان اینکه 275 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و 125 میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان بوشهر واریز شده است تصریح کرد:  این اعتبارات بر اساس نرم جمعیت در شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع شده است.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد