Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@03:45:12 GMT

ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن وین

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۴۳۶۶

ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن وین

دونده کنیایی با ثبت زمانی کمتر از 2 ساعت در دوی ماراتن یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دوی ماراتن که با وجود مسافت طولانی همواره یکی از جذاب‌ترین ماده‌های دو و میدانی بوده، در چند سال اخیر با درخشش یک دونده کنیایی رکوردهای جدیدی را به خود دیده است.


اما این بار جدا از رکوردشکنی، یک اتفاق ویژه رخ داده و رکوردی توسط  دونده سرشناس و باسابقه اهل کنیا ثبت شده که شاید کسی فکر نمی‌کرد به این زودی‌ امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«الیود کیپچوگه» که سال گذشته توانسته بود با رکورد 2:1:39 ساعت در دوی ماراتن رکوردشکنی کند، این بار در جریان رقابت‌های دوی ماراتن اتریش در شهر وین موفق به ثبت زمان 1:59:40 ساعت شد و رکورد جدیدی را در دوی ماراتن دنیا به نام خود ثبت کرد.


دویدن مسافت 42 کیلومتر و 195 متر در کمتر از 2 ساعت تا دیروز یک رویا به نظر می رسید، اما این دونده 34 ساله کنیایی نشان داد که چنین رکوردی هم دست یافتنی است.


سایت فدراسیون جهانی دو و میدانی با انتشار این خبر، اعلام کرده که این زمان به عنوان یک رکورد رسمی به ثبت نمی‌رسد، با این وجود به عنوان یکی از بزرگترین نقاط عطف در تاریخ دو و میدانی به یاد سپرده خواهد شد.


 «الیود کیپچوگه» که حالا تنها فردی است که حتی به صورت غیررسمی رکورد زیر 2 ساعت را در دوی ماراتن جهان در تاریخ ثبت کرده، بعد از رقم زدن این اتفاق در اتریش می‌گوید: «تاریخ‌سازی در دو و میدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت‌ترین مرد جهان هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند و حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند.»

 

دو و میدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس باورنکردنی از دختر بچه فلسطینی قبل و بعد حمله اشغالگران به غزه

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری از دختر بچه فلسطینی قبل و بعد حمله اشغالگران به غزه را مشاهده کنید.

کد خبر 848649 منبع: مشرق برچسب‌ها دختران اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • حال و هوای ورزشگاه آزادی کمتر از ۲ ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و سپاهان / فیلم
  • آغاز تمرینات تیم ملی دو و میدانی جانبازان و توان یابان از پانزدهم اردیبهشت
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • عکس باورنکردنی از دختر بچه فلسطینی قبل و بعد حمله اشغالگران به غزه
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت