Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اعزام اولین گروه نیروهای فنی و پشتیبانی مرکز بهداشت همدان به مرز مهران خبر داد و گفت: نیروها برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

وی افزود: این گروه شامل نیروهای بازرس بهداشت محیط بود که در کنار نیروهای پشتیبانی برای کنترل آب آشامیدنی، کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا، کنترل مواد غذایی، بازرسی از موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، کنترل بهداشت فردی متصدیان و کنترل فاضلاب و دیگر موضوعات بهداشتی زائران حسینی به مرز مهران اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: گروه اعزامی تا ابتدای آبان ماه در مرز مهران مستقر خواهد بود.

خزایی همچنین به روز شمار هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شعار هفته سلامت روان امسال «ارتقاء سلامت روان، جامعه با نشاط» انتخاب شده است، گفت: شادی و نشاط نوعی سرمایه اجتماعی است که می توان با سیاست های اجرایی صحیح به نهادینه سازی آن در جامعه کمک کرد تا بدین وسیله سبب ارتقای کیفیت زندگی افراد و ایجاد نشاط در میان قشرهای گوناگون شده و در سایه چنین فضایی، بالندگی کشور در عرصه های مختلف را شاهد بود.

وی با بیان اینکه از ویژگی های جامعه امروزی گسترش شهرنشینی، دسترسی بیشتر به فناوری، تحمیل استرس های مختلف بر افراد، تعامل بالا و مستعد شدن برای تضعیف هویت فرهنگی، کاهش ارتباطات عاطفی میان مردم و افزایش اختلال های روانی است، گفت: وجود چنین مولفه هایی در جامعه سبب شده تا یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان حوزه سلامت، برنامه ریزی مناسب برای افزایش پویایی و نشاط و شادابی اجتماعی به عنوان مولفه ای مهم در سبک زندگی مردم باشد.

خزایی گفت: با ایجاد چنین فضایی معیارهایی همچون امید به زندگی، بروز استعدادها برای توسعه، حس همنوع دوستی نیز در کشور افزایش پیدا می کند.

کد خبر 4744511

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان اربعین 98 اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین شهرکرد گردشگری بیرجند استانداری سمنان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال