Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:59:29 GMT

دبیری تدوین ۲۵۲ استاندارد ملی در کردستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۸۰۸

دبیری تدوین ۲۵۲ استاندارد ملی در کردستان انجام شد

مدیرکل استاندارد کردستان روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: این اداره‌کل تولید واحدهایی که دارای پروانه استاندارد هستند را نظارت و کنترل می‌کند و اگر تولید واحدی از روند کیفیتی خود خارج شود پروانه آن تعلیق و یا ابطال می‌شود.

ژیلا یزدانی با اشاره به اینکه مدت اعتبار پروانه استاندارد سه سال است، اضافه کرد: هر زمان که این اعتبار به اتمام برسد با توجه به دامنه فعالیت سالانه و کنترل و نمونه‌برداری‌های انجام شده اقدام به تمدید آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای زیرپوشش استاندرد در استان از ۳۱۴ واحد به ۳۵۹ واحد در سال جاری رسیده است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۶۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح بازار طی ۶ ماهه اول امسال انجام شده است، گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها ۵۶ مورد جعل علامت استاندارد شناسایی و ۷۷ مورد کالا هم توقیف شد.

یزدانی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و مشکلات موجود در استان مربوط به استاندارد نبودن آسانسور و شهربازی‌ها است، یادآور شد: در راستای اجرای استاندارد ملی آسانسور هم از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۱۳۳ تاییدیه ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

وی اظهار داشت: صدور پایان کار ساختمان‌ها در شهرهای سنندج و سقز مستلزم ارائه گواهی استاندارد آسانسور است و امیدواریم این اقدام ارزشمند در دیگر شهرهای استان انجام شود.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسور یکسال است، گفت: شرکت سرویس نگهداری آسانسور باید پیگیر دریافت گواهی ادواری آسانسور در ساختمان‌ها اعم از شخصی و اداری باشد البته آسانسور هر ساختمانی که دچار مشکلی شود در صورت نداشتن گواهی ایمنی، از خدمات بیمه بهره‌مند نخواهد شد.

۲۵۱ گرم طلای غیراستاندارد در کردستان قیچی شد

وی اظهار داشت: با همکاری و کمک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ۶ ماهه امسال ۲۵۱ گرم طلا فاقد کُد شناسایی قیچی شد.

مدیرکل استاندارد کردستان تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد از دیگر چالش‌های موجود در استان اعلام کرد و افزود: برخی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی بدون مجوز و پروانه بهره‌برداری فعالیت می‌کنند و تولیدات خود را هم مستقیم بدون عرضه در بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

یزدانی اضافه کرد: نحوه کار این واحدها به گونه‌ای است که امکان کنترل و نظارت بر تولیدات آنها در سطح بازار وجود ندارد و باید اقدام اساسی در راستای جلوگیری از فعالیت آنها در استان شود.

۲ واحد فرآورده غذایی در کردستان خواستار دریافت استاندارد حلال شدند

معاون ارزیابی و انطباق اداره‌کل استاندارد کردستان هم در این نشست اظهار داشت: ۵۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان داریم که از این تعداد ۳۲ جایگاه در ۶ ماهه امسال مورد بازرسی قرار گرفتند.

شهناز حسن‌زاده با اشاره به اینکه اعتبار تاییدیه ایمنی این جایگاه‌ها یک ساله است، افزود: تاریخ اعتبار یک ساله ۲۰ جایگاه در استان هنوز به اتمام نرسیده است.

وی یادآور شد: از جایگاه‌هایی که بازرسی شدند ت۱۷ جایگاه موفق به دریافت تاییدیه موارد بحرانی شدند و پنج جایگاه هم تاییدیه ادواری دریافت کردند و ۱۰ نامه اخطار قطع انشعاب گاز جایگاه هم ارسال شده است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره‌کل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه استاندارد حلال استاندارد تشویقی است، گفت:  سه سال گذشته بحث صدور استاندارد حلال در استان آغاز شد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در مرحله اول صدور استاندارد حلال برای کشتارگاه‌ها مدنظر بود، افزود:  کردستان دومین استان کشور در صدور استاندارد حلال بود که بعد از گذشت این مدت هیچ کدام از این واحدها برای تمدید قرارداد خود مراجعه نکردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ واحد فرآورده غذایی شامل تولید کیک و کلوچه و قارچ خوراکی دراستان درخواست  دریافت استاندارد حلال را دادند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تنظیم بازار استاندارد شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه‌هایشان را داشتند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ‌دنده‌های آسانسور باعث سقوط آن شده است. تا جایی که مکانیزم عملکرد آسانسور معکوس شد و شتاب گرفت و باعث شد بالابر با سرعت زیاد به پایین سقوط کند. آسانسور معدن، آسانسوری بزرگ با ظرفیت ده‌ها نفر است که در زمان حادثه بیش از ۸۰ نفر داخل آن بودند.

به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و تمامی کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.

به گفته وی، برخی از کارگران به شدت مجروح شده‌اند که بیشتر آنها ار ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش‌های جزئی از بیمارستان مرخص شدند.

یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: آسانسور تقریبا ۲۰۰ متر سقوط کرد و از ۸۶ کارگری که داخل آن بودند، ۱۱ نفر جان باختند. آفریقای جنوبی عمیق ترین معادن جهان را دارد و بسیاری از آنها آسانسورهایی دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ نفر را در یک زمان حمل کنند.

در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.

کد خبر 847560 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان معدن

دیگر خبرها

  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید