Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد یکشنبه خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری اکوادور به ارتش دستور داد تا از ساعت سه بامداد در کیتو پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن منع آمد و شد اجرا کند.

وی در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم اکوادور گفت: امنیت را به تمام مناطق اکوادور برمی گردانیم. منع آمد و شود را در کیتو آغاز می کنیم. به فرماندهی نیروهای مسلح دستور دادم تا فورا اقدامات لازم را برای بازگرداندن نظم به تمام نقاط اکوادور اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری اکوادور همچنین از رهبران اعتراض های  اخیر در این کشور به خاطر پذیرش مذاکرات تشکر کرد.

معاون ریاست جمهوری اکوادور پیش تر اعلام کرده بود که تعداد افرادی که در ناآرامی های اخیر در این کشور بازداشت شده اند به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده است.

«لنین مورنو» رئیس جمهوری اکوادور در پی اعتصاب و اعتراض‌ های سراسری علیه حذف یارانه سوخت، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

این اعتراض ها پس از آن آغاز شد که دولت در راستای اجرای بسته اصلاحاتی اقتصادی و مالی روز پنجشنبه گذشته یارانه سوخت را حذف کرد.

در پی عملیاتی شدن طرح حذف یارانه‌ های سوخت، رانندگان تاکسی، اتوبوس و کامیون‌ ها خیابان‌های «کیتو» پایتخت و «گوایکیل» دومین شهر اکوادور را مسدود کردند.

همچنین ایستگاه‌های اتوبوس تعطیل شد و اتحادیه‌ها، دانشجویان و گروه‌های قومی بومی به معترضان پیوسته و با آتش زدن لاستیک جاده‌ها را بستند.

یکی از معترضان گفت: تا زمانی که دولت یارانه‌ها را بازنگرداند این اعتراض ها ادامه پیدا می‌کند و ما کشور را فلج می‌کنیم.

مقام‌های مربوطه می‌گویند که حذف یارانه‌ های سوخت برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی و مقابله با قاچاق، ضروری است.

مورنو که در انتخابات سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری رسید و جانشین «رافائل کوره‌آ» شد، اعلام کرده که یارانه سوخت طی ۴۰ سال گذشته اقتصاد کشور را مختل کرده است. وی افزود: اجازه نخواهد داد اعتراضات کشور را فلج کند.

دولت اکوادور در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی روز سه‌شنبه اعلام کرد که از سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) خارج می‌شود تا بتواند تولید نفت و درآمدهای نفتی خود را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیتو اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام

فرارو- ملکه زیبایی اکوادور در روز روشن توسط دو مرد مسلح هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. 

به گزارش فرارو، فیلم وحشتناک دوربین مداربسته که این حادثه را ضبط کرده است نشان می‌دهد که چگونه دو مرد مسلح نقابدار در حالی که خانم لندی پاراگا گویبورو  و مرد دیگری پشت میز ایستاده بودند به داخل غذاخوری حمله کردند.

نیویورک پست گزارش داد، ملکه زیبایی سابق اکوادور روز یکشنبه در شهر کوئودو توسط دو مرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

در فیلم منتشر شده همانطور که ملکه زیبایی در آنجا ایستاده بود و با رئیس باند صحبت می‌کرد، دو مرد مسلح بدون اینکه او متوجه شود وارد رستوران شدند. در حالی که اولین مرد مسلح به سمت آن‌ها دوید، و به گویبورو تیراندازی کرد او روی زمین افتاد. 

مرد مسلح دوم در کنار درب رستوران نگهبانی می‌داد، و پس از این حادثه هر دو مهاجم مسلح از صحنه گریختند. 

تصاویر بعداً ملکه زیبایی سابق را نشان داد که بی حرکت غرق در خون روی زمین افتاده است. 

به گفته منابع محلی، او برای شرکت در مراسم عروسی در روز شنبه در کوئودو بوده است. 

پلیس در حال حاضر در حال تحقیق در مورد این حادثه، برای کشف انگیزه و شناسایی مهاجمان است. 

خانم گویبورو شرکت کننده سابق میس اکوادور بود که در سال ۲۰۲۲ نماینده استان لوس ریوس بود. او بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشت. وی در سن ۲۳ سالگی صاحب یک واردکننده کالا‌های خانگی بود و خط تولید لباس ورزشی بود.

او در دسامبر گذشته زمانی که نامش در گفتگوی بین قاچاقچی مواد مخدر لئاندرو نوررو و حسابدارش هلیو آنگولو مطرح شد، خبرساز شد. 

آنگولو به قاچاقچی مواد مخدر گفته بود که پلیس از او در مورد خانم گویبورو سوال کرده است. 

نوررو در سال ۲۰۲۲، شش ماه پس از حبس، در زندان کشته شد.

دیگر خبرها

  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران