Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی این روزها غرق در حال و هوای اربعین است و روزانه ده ها هزاران زائر از دورتررین نقاط کشور با پای دل خود را به این مرز می‌رسانند.

خیل عظیم جمعیت روانه به‌سوی قدیمی‌ترین گذرگاه مرزی ایران و عراق در مرز خسروی جاده‌های منتهی به این مرز را با ترافیک سنگینی مواجه کرده است؛ محدودیت‌های ترافیکی در مقاطع زمانی که بار ترافیک بیشتر است اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این معطلی‌های چندساعته ذره ای هدف زوار را تغییر نداده است؛ همه با دل و جان مصمم به شرکت در بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان ادامه می دهند.

ایلام یک کشته و ۴ زخمی در محور ایلام به مهران

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: پس از تماس‌های مردمی و زائران با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با اتوبوس بلافاصله کارشناسان پلیس را به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور کارشناسان در محل مشخص شد که یک دستگاه سمند به علت تجاوز به چپ با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بر اثر آن یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه ۴ نفر مجروح این حادثه بلافاصله توسط یگان‌های امدادی به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند افزود: رانندگان با توجه به شلوغ بودن محور‌های مواصلاتی استان ایلام بایستی از عجله و شتاب پرهیز کرده و باعث راحتی کافی به رانندگی بپردازند.

او بیان کرد:با توجه به اینکه علاوه بر موج رفت موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده است از رانندگان خواست در موکب‌های پیش بینی شده استراحت کرده و پس از اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه خود بدون عجله و شتاب و پرهیز از حرکات حادثه‌ساز در محور‌های مواصلاتی کشور تردد کنند.

خدمات بهداشتی_درمانی سپاه تا ۴ روز بعد از اربعین ادامه دارد

غلامرضا علیمحمدی معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام  گفت: خدمات مجموعه درمانی سپاه از ۱۳ مهرماه آغاز و تا ۴ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

او افزود: این کمیته با راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی با ۴۰ تخت بستری و ۱۱ تخت اورژانس در بخش‌های عمومی، پاراکلینیکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، داندانپزشکی، جراحی و همچنین پزشک متخصص زنان و زایمان، طب اورژانس، داخلی، جراحی و ارتوپد با ۱۱۰ کادر درمانی به‌صورت تمام وقت و رایگان در خدمت زوار اربعین هستند.

معاون بهداشت و امداد سپاه استان ایلام  اظهار کرد: این بیمارستان روزانه به‌طور متوسط بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ زائر را پوشش خدمات درمانی داده است.

او اضافه کرد: سایر مراکز درمانی سپاه و بسیج در شهر‌های محل تردد در خدمت زائرین بوده و نیز روزانه تا ۲۵۰۰ نفر را پوشش داده‌اند.

علیمحمدی در پایان با اشاره به رایگان بودن خدمات ادامه داد: کمیته بهداشت، امداد و درمان اربعین سپاه در مهران متشکل از سپاه ایلام و دو استان معین کرمان و کرمانشاه بوده و الحمدالله با تمام توان پای کار آمده‌اند تا زوار اربعین در آسایش عازم عتبات شوند.

کرمانشاه آمادگی کامل آموزش و پرورش کرمانشاه جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با توجه به بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار گرامی در استان کرمانشاه، تمهیدات لازم توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان جهت رفاه هرچه بیشتر حال این عزیزان و نیز ارائه خدمات مطلوب اندیشیده شده‌است.

او گفت : در این راستا اداره آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین که نزدیک‌ترین مرکز به مرز خسروی است به صورت شبانه‌روزی آماده اسکان و ارائه خدمت به زوار گرامی می‌باشد.

یزدان‌پناه افزود: به منظور رفاه حال زائرین گرامی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تمام توان تا پایان این همایش عظیم در کنار سایر ارگان‌ها و ادارات استان در خدمت خیل عظیم دلدادگان حسینی (ع) خواهد بود .

زائران اربعین در مرز خسروی 

در حال تکمیل...

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین 98 محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین