Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@22:28:49 GMT

جاذبه حرکت اربعین و همگرایی ملت‌های مسلمان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۵۶۸

جاذبه حرکت اربعین و همگرایی ملت‌های مسلمان

وحدت امت اسلامی بارزترین تجلی توحید در جامعه است؛ اما این که نماد و نشان این وحدت چه باشد، کاملاً مرتبط با انگیزه ها و آرزوهای مردم در هر زمان است.
بنابراین اگر امروز امام حسین علیه السلام، که مظهر ایثار جان و مال در راه احقاق حق و محو باطل است، شعار محوری خیل عظیم و چندین میلیونی راهپیمایان اربعین است که مسافت های چندصد کیلومتری را با پای پیاده به سوی حرم نورانی آن حضرت می پیمایند، بدین معناست که محوری ترین شعار امت اسلامی  در دوران ما رویکرد مبارزه برای برپایی عدالت و محو ظلم در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسیدن به این مقصود شیوه حسین علیه السلام را برگزیده اند. خوشبختانه رایحه دل انگیز این حرکت ملت های مسلمان آن چنان در سراسر عالم پراکنده شده که نه تنها کنجکاوی پیروان دیگر مذاهب و ادیان را برای شناخت این امام بزرگوار برانگیخته، بلکه جاذبه این وحدت و همگرایی همه ساله در ایام اربعین آتش شوق برای پیوستن به این راهپیمایی بزرگ در قلبشان شعله ور شده و به این رود خروشان می پیوندند.

* رئیس اسبق کتابخانه ملی ایران

کد خبر 1310053

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین پیاده روی اربعین سوریه ترکیه اربعین تیم ملی فوتبال ایران پیاده روی اربعین کردهای سوریه باشگاه پرسپولیس سینمای ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویکرد سری جدید تهرانگرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان تهران است. جاذبه‌هایی که شاید بسیاری از آنها را کمتر کسی بشناسد و دیدن و شنیدن آن برای هر بیننده‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است.

طبیعت بکر و زیبای شهر‌های مختلف، اماکن مذهبی و تاریخی آنها، فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف استان تهران و فعالیت‌های حوزه کشاورزی در این برنامه به تصویر کشیده خواهد شد.

تهرانگرد در گروه تهران و شهروندی شبکه تهران تولید می‌شود و جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر خشم به لبخند در یادگارامام (ره)
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم