Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@16:54:31 GMT

هزینه حمل نفت با تحریم‌های آمریکا سر به فلک کشید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۸۷۳

هزینه حمل نفت با تحریم‌های آمریکا سر به فلک کشید

قیمت حمل نفت در حالی که شرکت‌های نفتی از ترس تخطی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، همکاری با حدود ۳۰۰ نفتکش از سراسر جهان را کنار گذاشته‌اند، به رکوردهای جدیدی رسیده است. 

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که شرکت‌های نفتی از ترس تخطی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا، همکاری با حدود ۳۰۰ نفتکش از سراسر جهان را کنار گذاشته‌اند، قیمت‌های حمل‌ونقل به رکوردهای جدیدی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته منابع آگاه و داده‌های رفینیتیو ایکون، این اقدام حدود ۳ درصد از ناوگان نفتکش‌های جهان را از بازار خارج کرده و باعث شده کرایه نفتکش‌ها برای ارسال نفت به آسیا سر به فلک بکشند.

بیشتر بخوانید: باج‌گیری ترامپ از سعودی‌ها با کابوس ایران اولین واکنش عربستان نسبت به نفتکش حادثه دیده ایرانی

یکی از تاجران نفت خام در آسیا می‌گوید: قیمت حمل محموله‌ها سر به فلک کشیده است و همه در مورد هزینه حمل‌ونقل بسیار نگران هستند. 

یونیپک بازوی تجاری سینوپک چین، شرکت نفتی اکوینور و اکسون موبیل، معامله با ۲۵۰ نفتکش را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کرده‌اند، کنار گذاشته است. 

همچنین پس از این که در ماه گذشته، ایالات متحده دو واحد از شرکت نفتکش کاسکو دالیان، غول کشتیرانی چین را به علت حمل نفت خام ایران،تحریم کرد، شرکت‌های نفتی از کار کردن با ۴۳ نفتکش این شرکت اجتناب می‌کنند.

شرکت کاسکو دالیان مالک ۳ درصد کل ابرنفتکش‌های جهان است و نبود کشتی‌های آن در بازار، عامل کلیدی جهش قیمت‌های حمل‌ونقل نفتکش‌ها در ۲ هفته گذشته است. 

از سوی دیگر، شرکت کارگزاری کشتی بریمیر پیش‌بینی کرده است که ۲۳ ابرنفتکش دیگر به زودی برای نصب تجهیزات پاکسازی آلایندگی، به منظور تطابق با قوانین سختگیرانه‌تر دریانوردی که از ژانویه ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد، از خدمت خارج می‌شوند. 

این هفته نرخ کرایه ابرنفتکش برای مسیر خلیج آمریکا به آسیا، که طولانی‌ترین مسیر حمل نفت خام در جهان است، به رکورد جدید ۱۴ میلیون دلار رسید، که باعث افزایش هزینه خریدارات نفت در آسیا شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن نفتکش صادرات نفت تحریم اقتصادی چین تحریم نفتی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" از تعدیل نیروی بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 1.5 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به منظور صرفه جویی در هزینه ها 2200 کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلااپل پس از لغو طرح خودروهای خودران، صدها نفر را اخراج کرد

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ضرر خالص 11.9 میلیارد دلاری یا 5.89 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص 2.3 میلیارد دلار یا 1.07 دلار به ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین