Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از حمله پهبادی به تاسیسات نفتی آرامکو، این انتظار می رفت که عرضه سهام این شرکت در بورس نیویورک به تعویق بی افتد چراکه هنوز تولید نفت در این شرکت به حالت سابق بازنگشته است. در این رابطه مقامات شرکت آرامکوی عربستان اعلام کردند امیدوارند تا پایان نوامبر باقیمانده خساراتی را که حملات ماه گذشته به این شرکت زده است تعمیر کنند تا بتوانند به ظرفیت کامل تولید خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین قابل ذکر است آرامکو که طی 10 روز تولید حدود 10 میلیون بشکه در روز را بازگرداند، اعلام کرد تا پایان نوامبر به حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز می رسد. اما اخیرا صحبت‌هایی از سوی مسئولین این شرکت مطرح شده که حاکی از آن است که بزرگترین عرضه اولیه تاریخ اول آبان ماه انجام خواهد شد. پیش از این نیز وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد: ما با چالش‌های جدیدی همچون عرضه اولیه سهام (IPO) شرکت آرامکو مواجه هستیم.

در این رابطه مهم ترین موضوعی که مطرح شده، نحوه قیمتگذاری بر این دارایی پُرریسک و همچنین دلایل اصرار سعودی‌ها بر انجام هرچه سریع‌تر این پروژه است. اصولا در بورس های بزرگ دنیا، ریسک پذیری دارایی هایی که سهام آن ها قرار است فروخته شود بسیار بر قیمت‌گذاری سهام در عرضه اولیه موثر خواهد بود. در خصوص این سهم نیز باید ریسک های ژئوپولتیک منطقه نیز به سایر ریسک های مرتبط با ان افزوده شود.

پیش بینی می‌شد با توجه به حوادث اخیر در آرامکو، تاریخ این عرضه به تعویق بیافتد اما پافشاری مسئولین این شرکت بزرگ دولتی عربستان بر خصوصی کردن آن جالب توجه است. گفتنی است احتمال می رود در نتیجه این عرضه، مبلغی نزدیک به 100 میلیارد دلار به نقدینگی خزانه داری عربستان افزوده خواهد شد که رقم بی سابقه ای در عرضه سهام شرکت ها در بورس است.

 اما همانطور که این عرضه لقب بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس دنیا را به خود اختصاص داده است، انجام این پروژه نیز به 10 بانک بزرگ دنیا سپرده شده وعربستان بانک‌های جی‌پی‌ مورگان، مورگان استنلی و بانک تجارت ملی عربستان را که از قبل روی فروش سهام این شرکت کار می‌کردند، برای اداره عرضه اولیه سهام خود انتخاب کرده است. البته اخیرا نیز بانک آمریکایی مریل لینچ، گلدمن ساکس، کردیت سوئیس، سیتی گروپ، اچ‌اس‌بی‌سی و گروه مالی سامبای عربستان سعودی، به گروه بانک‌های منتخب برای ارائه سهام اضافه شده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت عرضه اولیه آرامکو قیمت سهام آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رضا درویش که اکنون دومین فصل مدیریت خود در پرسپولیس را دنبال می‌کند، با توجه به تغییرات شکل گرفته و بحث مالکیت سرخابی‌ها، در گام اول موفق شد نظر مثبت بانک‌ها (به عنوان مالک جدید و ۸۵ درصدی سهام پرسپولیس) را جلب کرده و جا پای خود را تا پایان فصل در این تیم سفت کند.

بیشتر بخوانید: پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان

اکنون اما گفته می‌شود طی توافق اولیه با بانک شهر به عنوان مالک بخش عمده سهام این باشگاه، رضا درویش برای فصل آتی نیز به عنوان مدیرعامل پرسپولیس کار را دنبال خواهد کرد.

درویش هفته گذشته در جلسه‌ای خصوصی با حضور علی پروین اسطوره این باشگاه و همچنین احمدی (مدیرعامل بانک شهر) توافقات نهایی برای ادامه مدیریت این باشگاه را به دست آورده است.

منبع: ورزش 3

انتهای پیام/

کد خبر: 1229593 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند