Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول راشکی روز  یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هلال احمر سیستان و بلوچستان ضمن پشتیبانی تمام خدمات ارائه شده برای زائران بر اساس رسالت بشر دوستانه خود اقدامات امدادی و رفاهی به این زوار ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ۵۲۷ نفر از زائران پاکستانی از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هزار و ۳۱۱ تخته پتو  و ۸۲ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین زائران پاکستانی عنوان کرد و افزود: همچنین ۴۰ دستگاه چادر برای اسکان اضطراری زوار در میرجاوه نصب شده است.

وی گفت: همچنین به دلیل بروز توفان هزار عدد ماسک بین زائران پاکستانی توزیع شد. 

راشکی بیان کرد: هم‌اینک ۲۱۲ نجاتگر و داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به زوار پاکستانی هستند.

وی اظهار داشت:برپایی موکب اتحاد با همکاری اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان میرجاوه و توزیع ۴۰۰ جلد قرآن و هزار و ۲۰۰ برگ پوستر مذهبی در بین زوار پاکستانی از اقدامات فرهنگی انجام شده برای زوار بوده است.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
 زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می‌شوند. این زائران در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میرجاوه فرهنگی جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع هلال احمر استان از شهرستان کنگاور تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر و امداد هوایی این سازمان نیز آماده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هلال احمر کرمانشاه برای پوشش مراسم گرامیداشت این عملیات آمادگی کامل دارد، افزود: در بخش‌های امداد و نجات و همچنین اسکان زائران شهدای عملیات بازی‌دراز از آمادگی‌های لازم برخوردار هستیم و همچنین از ظرفیت استانی نیز استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در این مراسم، گفت: سازمان در بحث اسکان نیز وظیفه مهمی بر عهده دارد و باید این تعداد را در شهرستان‌های مختلف اسکان بدهد.

وی اضافه کرد: در این راستا تیم‌های مخصوص در بحث اسکان در شهرستان‌های مختلف مستقر می‌شوند و تقسیم بندی‌های لازم انجام شده است.

محمدی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: مجموعه هلال احمر جهت خدمت رسانی شایسته به زائران شهدای بازی‌دراز و کاروان‌های راهیان نور آمادگی کامل دارد.

کد خبر 6088770

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم