Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی راهکارهای اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در استان سیستان سیستان وبلوچستان با حضور سازمان‌های بیمه گر(تامین اجتماعی و بیمه سلامت) و بخش های بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا- دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه طرح پرونده الکترونیک سلامت با هدف برقراری هرچه بیشتر عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه ها در کشور در حال اجراست خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بیمارستانها نقش مهمی در ارتقای فرایند پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و در حال حاضر زمینه های خدمات الکترونیکی سلامت در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:  تکمیل این طرح نیاز به توسعه بسترهای ارتباطی بین بخش های مختلف بهداشت ودرمان و سازمانهای بیمه گر دارد.
دکتر میری علی آباد  ادامه داد: قطعا اجرای پرونده الکترونیک سلامت موجب مدیریت بهتر خدمات بهداشت و درمان و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.
دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این نشست با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت قوی اینترنت از لازمه‌ها و اولویت‌های اساسی اجرای پرونده الکترونیک سلامت است یادآور شد: 422 مرکز خدمات جامع و پایگاه بهداشتی درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم خدمات سلامت ارائه می دهند که تاکنون 339 مرکز به زیر ساخت اینترنت مجهز شده است و در تلاشیم تا مابقی مراکز را به این زیر ساخت اینترنت مجهز کنیم.
دکتر عباسی مدیر کل بیمه سلامت که در این نشست حضور داشت اظهار کرد: بر اساس ماده 7 قانون برنامه ششم و تبصره 17 قانون بودجه 98 اهمیت موضوع الکترونیکی کردن اسناد بستری در راستای هوشمند سازی سیستم سلامت امر بسیار مهمی است که لازم است کلیه عوامل حوزه سلامت اعم از سازمانهای بیمه گر و دانشگاه علوم پزشکی  در این جهت تعامل و همکاری داشته باشند.
وی گفت: توجه به زیر ساخت‌ها و تقویت آن و مجهز کردن اچ آی اس  بیمارستان‌ها و اتصال آن به ورژن 3 سپاس از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: از اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت در مسیر خدمات رسانی منسجم و هماهنگ به مردم استقبال می‌کنیم.
دکتر اباذری مدیر درمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه با اجرای پرونده الکترونیک سلامت تماتمی اسناد بصورت الکترونیکی به بیمه‌ها ارسال خواهد شد، پایش و ارزشیابی مرحله ای این طرح را با هدف بر طظرف نمون مشکلات اجرا از برنامه های مهمی عنوان کرد که باید در دستور کار اجرا کنندگان طرح قرار گیرد.
وی از همکاری و همراهی سازمان بیمه تامین اجتماعی با نظام سلامت در زمینه اجرایی نمودن بهتر این طرح خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پرونده الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند

 خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار هفته گذشته با کارگران، از کارگر بعنوان رکن تولید نام بردند و این نکته تأکید دوباره ای به جایگاه و منزلت قشر کارگری است.

وی افزود: کارگران از اقشار ارزشمند، زحمتکش و شریف جامعه  هستند و  در هر سازمان و اداره و شرکتی باید مورد احترام ، کرامت و عزت قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: صیانت از سلامت و ارتقای ایمنی کارگران یکی از موضوعات مهمی است که هم وزارت متبوع و هم کارفرمایان روی آن توجه ویژه ای دارند. 

سلامی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان انجام شده است، افزود: این بازرسی ها منتج به کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار شده است.

وی ادامه داد: برای تکریم کارفرمایانی که به سلامت کارگر و ایمنی محیط کار توجه دارند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان، تعدادی از تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار مورد تجلیل قرار گرفتند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از انتخاب خانه های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر نمونه استان هم خبر داد و گفت: هم اینک ۵۸ خانه بهداشت کارگری و ۱۰۲ ایستگاه بهگر در سطح واحدهای تولیدی استان به ارائه خدمات می‌پردازند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری