Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:24:01 GMT

مشکلات ارزی فعالان اقتصادی کرمان برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۴۶۱

مشکلات ارزی فعالان اقتصادی کرمان برطرف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح یکشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی کرمان با مدیران ارشد بخش ارزی بانک مرکزی با حضور استاندار کرمان بیان کرد: با توجه به لزوم مساعدت برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، گزارش کامل تمام فعالان استان در خصوص مباحث ارز از طریق اتاق بازرگانی تهیه خواهد شد و به بانک مرکزی ارائه می شود تا در صورت موافقت با آن، مشکلات برطرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه صادرات محصولات کشاورزی و معدنی در سال ۹۸ هم در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پورابراهیمی اعلام کرد: کرمان از استانهای مهم صادراتی کشور در بخش کشاورزی و مواد معدنی و صنعتی است لذا برای حل محدودیت های ناشی از صادرات و بازگشت ارز به کشور مساعدت های لازم باید از سوی بانک مرکزی انجام شود.

غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از پورابراهیمی به دلیل پیگیری موضوعات اقتصادی استان کرمان و دعوت از رئیس کل بانک مرکزی برای سفر به این استان، گفت: تمام موارد شامل تعهدات ارزی و نحوه تسویه صادرات ماه ها و سال های آینده را پیگیری خواهد کرد.

پیشنهاد بانک مرکزی روش هایی که امکان انتخاب راحت تر را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند، همانند واردات در مقابل صادرات، تسویه با نرخ سامانه ثنا بود و پورابراهیمی درخواست داشت که با این روش انجام شود که مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد با سهل ترین و امکان پذیرترین روش امکان تسویه ارزی صادرات نیمه دوم سال و ماه های سال آینده انجام شود.

مشکلات مربوط به تعدادی از واحدهای اقتصادی در استان کرمان هم به صورت موردی بررسی شد و با تشکیل کارگروه و کمیته های مرتبط پرونده آنها به کمیته های تخصصی سپرده شد تا طی یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند.

در این جلسه موضوعات مربوط به حل مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی مورد بحث قرار گرفت و توافق شد تمامی صادر کننده های محصولات کشاورزی گزارشی از نحوه ورود ارز به چرخه اقتصاد را اراه کنند تا با نظر موافق بانک مرکزی نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود.

کد خبر 4745145

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی مجمع نمایندگان استان کرمان نشست فعالان اقتصادی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین شهرکرد رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها