Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@09:41:38 GMT

سلام نظامی پرحاشیه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۳۳۷

سلام نظامی پرحاشیه

خبرگزاری میزان- اعضای تیم ملی فوتبال ترکیه در بازی خود در انتخابی جام‌جهانی، در اقدامی سوال‌برانگیز و مغایر با موازین ورزشی، رو به دوربین‌ها به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، سلام نظامی دادند و از اقدام او در حمله به کرد‌های سوریه حمایت کردند. تاریخ انتشار: 11:58 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۲۲۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه خراسان، اعضای تیم ملی فوتبال ترکیه در بازی خود در انتخابی جام‌جهانی، در اقدامی سوال‌برانگیز و مغایر با موازین ورزشی، رو به دوربین‌ها به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، سلام نظامی دادند و از اقدام او در حمله به کرد‌های سوریه حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله‌ای که همه سیاهی خود را پشت عملیاتی به نام «چشمه صلح» پنهان کرده است.

 

ترکیه مدعی است برای حفظ امنیت ملی و منافع ملی خود دست به این اقدام زده و تنها تروریست‌ها را هدف قرار داده است، اما کشور‌های مختلف، این حرکت ترکیه را نقض حق حاکمیت ملی سوریه دانسته اند و به خاطر احتمال رخ دادن فجایع انسانی در یک عملیات نظامی تمام‌عیار و صدمه دیدن غیرنظامیان، به شدت نگران هستند.

 

حالا باید دید واکنش فیفا به این رفتار ترک‌ها در ترویج حمایت از خشونت و جنگ طلبی که خلاف منشور فوتبال است، چه خواهد بود؟ آن هم در شرایطی که فوتبالیست‌های ترکیه بار‌ها به ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های رجب طیب اردوغان تبدیل شده اند. در ماه می ۲۰۱۸ (اواخر اردیبهشت ۹۷) فدراسیون فوتبال آلمان از «مسعود اوزیل» و «ایلکای گوندوگان» بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور به دلیل عکس گرفتن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود.

 

این دو بازیکن ترک‌تبار تیم ملی فوتبال آلمان، به همراه «چنگ توسان» بازیکن تیم اورتون انگلیس پیش از جام جهانی و انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، در لندن با رجب طیب اردوغان که به دلیل سرکوب شدید مخالفان و زندانی کردن آن‌ها مورد انتقاد بود، دیدار کردند و با وی عکس یادگاری گرفتند.

 

عکسی که جنجال زیادی برای بازیکنان ترک تبار به همراه داشت و آن‌ها را تحت فشار هواداران آلمانی قرار داد. پس از آن بود که مسعود (مسوت) اوزیل، در ۳۰ سالگی از تیم ملی آلمان کناره گیری کرد، اما رجب اردوغان که در آن سال توانست در انتخابات پیروز شود، این لطف اندک اوزیل را بی پاسخ نگذاشت. رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در مراسم ازدواج مسعود اوزیل و همسرش، در نقش ساقدوش داماد ظاهر شد. عکسی به یادگار از این مراسم به جای ماند، اما «امینه گولز»، دختر شایسته سابق ترکیه و همسر اوزیل هیچ گاه فکر نمی‌کرد اردوغان به جای او چهره جنجالی این ازدواج پرسر و صدا باشد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فوتبال ترکیه احترام نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • پیرمرد پرحاشیه سپاهانی ۱۰ سال محروم شد؛ واکنش قاطع کمیته انضباطی!