Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:06:32 GMT

موکبی با کمک مناطق محروم سیستان و بلوچستان +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۶۶۹

موکبی با کمک مناطق محروم سیستان و بلوچستان +عکس

موکب امام علی (ع) سیستان و بلوچستان که با کمک‌های مردمی مناطق محروم این استان اداره می‌شود، شبانه‌روز به خدمات‌رسانی به زوار حسینی مشغول است.

به گزارش مشرق، به عتبات عالیات، با نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان و افزوده شدن به سیل عاشقان اباعبدالله الحسین در پیاده‌روی عظیم اربعین، موکب‌های ایرانی نیز در کنار موکب‌ عراقی خدمات‌رسانی خود را به زائران حسینی آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جای جای شهر نجف اشرف موکب‌هایی مشاهده می‌شود که شبانه‌روز عاشقانه مشغول خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: روایتی از آنچه در مرزها و شهرهای عراق در اربعین می‌گذرد +عکس عکس/ مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه از زائران حسینی رمز پیاده روی اربعین چیست؟

یکی از این موکب‌ها که خدمات بسیار ارزنده‌ای را در کنار سایر موکب‌ها در نجف به زائرین ارائه می‌دهد، موکب «امام علی (ع)» سیستان و بلوچستان است.

نکات بسیار جالب توجهی که در این میان به چشم می‌خورد خدمت‌رسانی این موکب به زائران در قالب کارهایی چون دوخت و دوز، چایخانه‌های شبانه‌روزی و نانوایی‌های مستقر در آن است.

«علی فقیهی» مسئول فرهنگی موکب امام‌علی سیستان و بلوچستان گفت: این موکب متشکل از تمام مراکز دولتی و غیردولتی و بازاری‌هایی است که به عشق امام حسین (ع) در اینجا جمع شده‌اند.

وی افزود: امسال پنجمین سالی است که زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنیم و به نظر می‌رسد که موکب امام علی سیستان و بلوچستان، بزرگترین موکبی است که تاکنون در نجف اشرف خدمات‌رسانی کرده است.

فقیهی ادامه داد: امسال به لطف خدا نسبت به سال‌های گذشته از بضاعت مالی بهتری بهره‌مند هستیم و با توجه به تمام مشکلاتی که در مرز برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات به داخل خاک عراق به‌وجود آمد اما اکنون ۳ روز است که خدمات‌رسانی به زائرین حسینی را آغاز کرده و شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه این موکب دارای ۲ چایخانه بزرگ برای خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به زائرین حسینی است، خاطرنشان کرد: امسال یک کار ویژه نیز انجام دادیم و آن این است که با توجه به گرمای هوا، بیش از ۱۰ تن شکر را نیز برای سرو بستنی برای زائرین محترم به موکب انتقال داده‌ایم.

به گفته وی، این موکب با تمام کمک‌های مردمی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اداره می‌شود.

در زیر گوشه‌ای از خدمات‌رسانی این موکب مردمی را می‌بینید:

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن اربعین موکب اربعین سیستان و بلوچستان عراق اباعبدالله الحسین امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود