Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی دادفر اظهار کرد: این خودروها وارد شده و همه اقدامات لازم اعم از پرداخت مابه‌التفاوت، ترخیص و حتی گواهی‌نامه گمرکی نیز صادر شده است اما به دلیل اینکه اعتبار مصوبه دولت برای ترخیص خودروها از گمرک تمام شد، به زمان مصوبه نرسید و نتوانستند ترخیص شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: از این تعداد خودرو، حدود ۱۰۰۰ دستگاه هیوندا سونوتا متعلق به شرکت کرمان‌خودرو و ۴۸ دستگاه متعلق به سایر شرکت‌ها  ازجمله گری‌مارکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر این ۱۰۰۰ دستگاه نیز ترخیص شوند، تنها مشکل شرکت کرمان‌خودرو حل خواهد شد؛ اما سایرین همچنان دچار مشکل خواهند ماند.

وی اظهار کرد: رامک‌ خودرو یکی از ارکان اساسی مشکلات است که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک داشته و اظهار نیز کرده است که با توجه به اتمام زمان مصوبه نتوانسته خودروهای خود را ترخیص کند. در حال حاضر رامک بسیار مشکل‌ساز شده است که مشکلات حقوقی داشته و مردم از آن طلبکار هستند.

دادفر با بیان اینکه تا زمانی که مصوبه ترخیص خودروها از سوی دولت تمدید نشود، این خودروها با وجود اینکه مابه‌التفاوت نرخ ارزشان نیز پرداخت شده، ترخیص نمی‌شوند، تصریح کرد: مذاکرات و مکاتبات بسیاری در این زمینه انجام شده اما هنوز اتفاقی برای تمدید زمان مصوبه رخ نداده است. این خودروها خود منابع درآمدی برای دولت است اما نمی‌دانیم که چرا اتفاقی در این زمینه نمی‌افتد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: آنچه که به نظر می‌رسد، گمرک موافق تمدید زمان مصوبه و ترخیص خودروها است. دستوالعمل خروج مجدد تنظیم شده، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگان، رییس سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور  و گمرک نیز هریک نظرات خود را بیان کرده‌اند و نظرات در نهایت به اتاق وزیر صنعت رسیده است اما از آنجا خارج نشده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تمدید مصوبه ترخیص خودروها ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات گمرك واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟