Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:56:26 GMT

اعتبار حوزه جوانان ۱۰ برابر شده‌ است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۸۸۶

اعتبار حوزه جوانان ۱۰ برابر شده‌ است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، از دیگر اقدام های معاونت جوانان در یک سال گذشته را امکان ثبت رسمی شناسه تشکلهای جوانان در سازمان ثبت احوال دانست و افزود: تشکلهای جوانان می توانند پیرامون اموری مانند بنگاه های تولیدی و کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تولید محتوا به‌ وجود آیند و فعالیت کنند و با ارگانها و نهادهای مختلف دولتی به صورت پیمانی قرارداد ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نظام، نگاه به امور جوانان تغییر یافته اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای تقویت تشکلهای جوانان مالیات و بیمه آنها را معاف کرده و همچنین مقام معظم رهبری با ۶ ماه امریه خدمت نظام وظیفه جوانان کارآفرین تشکل های جوانان موافقت کردند.

تندگویان در ادامه همچنین به برگزاری انتخابات مجمع جوانان استان ها در سالجاری بعد از ۴۰ سال خبر داد و گفت: مجمع سمن هایی است که در امور مختلف مانند استارت آپ ها، گروه های جهادی، کارآفرینی و امداد و نجات و غیره مشارکت جدی در کنار ارگان ها خواهند داشت.

لایحه تفکیک جوانان با ورزش در صحن مجلس رای نیاورد

تندگویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار با جدایی امور جوانان با ورزش موافق بود و به همراه تفکیک ۲ وزارتخانه دیگر لایحه آن را به مجلس فرستاد ولی رای نیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که امور جوانان قربانی ورزش در وزارت ورزش شده است، افزود: در ۲ سال گذشته اداره امور جوانان، مستقل از وزارت ورزش اداره می شود و این معاونت چهار معاون زیرمجموعه در راستای رسیدگی به امور جوانان راه‌اندازی کرده است.

این مقام مسئول در ادامه مهم ترین مشکل رسیدگی به امور جوانان را گستردگی حوزه آن برشمرد و گفت: امور جوانان باید در ۳۳ نهاد و وزارتخانه پیگیری و رسیدگی شود و این از اساسی ترین مشکلاتی است که نیاز به یک ستاد ساماندهی برای هماهنگی این نهاد هستیم که کاری بسیار سخت است. 

تندگویان در ادامه یکی دیگر از اقدام های معاونت امور جوانان را راه اندازی هیات های دوستی بین کشورهای مرزی دانست و افزود: تاکنون که هیات دوستی با جمهوری آذربایجان راه اندازی شده و طرح داریم در دیگر کشورها و استان های مرزی مانند کرمانشاه اگر تشکل ها قوی عمل کنند راه اندازی کنیم.

امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت می شود

 معاون امور جوانان وزارت ورزش در ادامه اظهارداشت: سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و امسال پیش بینی می شود این مبلغ به ۳۰ هزار میلیارد تومان برسد.

تندگویان با بیان اینکه در سالجاری صف وام ازدواج به روز شده و در نهایت با یک ماه تاخیر پرداخت می شود و همچنین سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جوانان را  ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که توسط بانک صندوق کارآفرینی امید با سود ۲ و چهار درصد پرداخت می شود. 

هم اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سمن در سطح کشور فعالیت دارند و حدود هفت هزار درخواست تشکیل و تاسیس تشکل جدید به امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ارایه شده است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات ورزش و جوانان ازدواج کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف مشترک فدراسیون و ورزش و جوانان استان، اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه این امر در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت، گفت:، محمد مؤمنی منش پس از انجام رأی گیری در این مجمع انتخاباتی با کسب بیشترین آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد.

دهقان تصریح کرد: توسعه ورزش در استان، به سلامت جامعه و جوانان و کاهش معضلات اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن منجر می‌شود.

کد خبر 6097251

دیگر خبرها

  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان