Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@05:47:45 GMT

حجم تردد زائران از مرز مهران ۴ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۰۲۲

حجم تردد زائران از مرز مهران ۴ برابر شده است

استاندار ایلام با بیان اینکه حجم تردد زائران از مرز مهران ۴ برابر شده است، گفت: یانگین بالاترین خروج زائران در مرز مهران از ۱۵۰ هزار نفر سال گذشته به ۲۵۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در بازدید از موکب محبان امیرالمومنین(ع) سه راهی کارزان، اظهار کرد: حجم تردد زائران از مرز مهران در اربعین امسال از ابتدای ماه صفر تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و میانگین بالاترین خروج زائران در مرز مهران از ۱۵۰ هزار نفر سال گذشته به ۲۵۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بالاترین تعداد برگشت زائران از مرز مهران در یک شبانه روز در اربعین سال های گذشته ۲۴۲ هزار نفر بود در حالیکه امسال پیش بینی ها از میزان برگشت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حکایت دارد.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند امسال بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند و این مورد تا حدود زیادی از فشار ترابری زائران به خارج استان خواهد کاست اما باتوجه به حجم زیاد زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی خود را به مهران رسانده اند نیاز به سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری ضروری به نظر می رسد.

 

سلیمانی دشتکی همچنین اظهار کرد: در سه راهی کارزان تقاطع غیر همسطح ایجاد می شود، این سه راهی یک مسیر حیاتی برای دو شهرستان سیروان و چرداول است که در جهت رفع نقاط حادثه خیز آن در نظر داریم با ایجاد یک تقاطع غیر همسطح موانع و نقاط حادثه خیز را از سر راه این مردمان بزرگ برداریم.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای ایجاد این تقاطع بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی چون در وسط سال هستیم تامین منابع سخت است اما در سفر مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان قول مساعد برای کمک به این مسیر گرفته ایم.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد شیراز اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز مهران اربعین حسینی مرز مهران استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حضور در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والا مقام، دیدار با خانواده شهدا، سفر به شهرستان مهران و بازدید از سامانه گرمسیری این شهر، بازدید از پایانه مرزی مهران، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی فازهای اول و دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی، شرکت در نشست ستاد اربعین استان، حضور در صدا وسیمای مرکز ایلام و افتتاح چند طرح فنی و استودیوهای تلویزیونی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس رسانه ملی به استان ایلام است.

کد خبر 6100215

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • مشکل آب روستای ریکای مهران مرتفع شد
  • بازدید رئیس رسانه ملی از طرح سامانه گرمسیری مهران
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران