Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس امروز یکشنبه با حضور در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی خود را به صندوق انداخت.
وی مرحله کنونی تونس را مهم توصیف کرد و گفت که انتخابات به بهترین شکل در حال برگزاری است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، الشاهد ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به انتخاب رئیس‌جمهوری منجر شود که بتواند امنیت کشور و روابط خارجی آن را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد که تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن پس از برگزاری انتخابات، ضروری است.

یکشنبه پیش انتخابات پارلمانی تونس برگزار شد و حزب النهضه با کسب ۵۲ کرسی در این انتخابات پیروز شد و جایگاه نخست را کسب کرد اما برای تشکیل دولتی که بتواند رأی اعتماد (۱۰۹ رأی) را کسب کند نیاز به تشکیل ائتلاف دارد.

دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نیز ۲۴ شهریور با حضور ۲۶ نامزد برگزار شد و نتایج آن بنابر توصیف رسانه‌های تونسی یک «زلزله انتخاباتی» بود و طی آن «قیس سعیّد» (۶۱ ساله) نامزد مستقل و حقوقدان بازنشسته موفق شد با کسب ۱۸.۴ آراء در جایگاه نخست و «نبیل القروی»(۵۶ ساله) از حزب «قلب تونس» با کسب ۱۵.۵ درصد آراء به دور دوم انتخابات راه یابند.

همچنین «نبیل القروی» نامزد این دوره انتخابات که در دوره نخست به دلیل زندانی بودن، از شرکت در انتخابات محروم بود صبح امروز با حضور در حوزه انتخاباتی رأی خود را به صندوق انداخت.

وی گفت که از اینکه پس از محرومیت در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات پارلمان، توانسته این بار در انتخابات شرکت کند بسیار خرسند است.
القروی که حدود دو ماه به اتهام پولشویی و فساد مالی زندانی بود، چهارشنبه گذشته از زندان آزاد شد.

او پس از آنکه رأی خود را به صندوق انداخت، گفت که نباید کشور به وضعیت سال ۲۰۱۱ بازگردد و نباید حکومت در دست یک گروه از تونسی‌ها باشد.

همچنین «قیس سعیّد» نیز صبح امروز رأی خود را در حوزه انتخاباتی «حی النصر» به صندوق انداخت و خطاب به مردم تونس گفت: «شما بایستی تاریخ متفاوتی را رقم بزنید و رأی شما بازتاب زیادی خواهد داشت.»

بنابر گزارش خبرگزاری تونس، «خالد الحیونی» سخنگوی وزارت کشور تونس نیز اعلام کرد که انتخابات در میان تدابیر امنیتی در حال برگزاری است و تمامی واحدهای امنیتی در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است