Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@08:04:21 GMT

خودرو خود را با انرژی خورشیدی شارژ کنید!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۱۲۰

خودرو خود را با انرژی خورشیدی شارژ کنید!

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر که انرژی‌های تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست از طرفداران متعددی برخوردار شده و دولت های بسیاری در سراسر جهان تصمیم گرفته اند که با گسترش فناوری های جدید، کاربردهای بیشتری برای آن در نظر بگیرند، حالا شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن به تازگی اعلام کرده است که به دنبال توسعه ایستگاه‌های شارژ مخصوص وسائل نقلیه برقی و الکتریکی با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون نیروی خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت CarAdvice، نیسان موتورز در شهر ملبورن استرالیا به تازگی از سه ایستگاه شارژ  مخصوص خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است که قرار است به دارندگان خودروهای مذکور امکان شارژ رایگان و بهره مندی از انرژی خورشیدی را بدهد. بدین منظور این شرکت اعلام کرده است که این پروژه به صورت آزمایشی به مدت ۲۰۰ روز در سه ایستگاه شارژ مربوطه اجرایی و اعمال می‌شود تا در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه آزمایشی، امکان تامین برق رایگان و شارژ آسان برای صاحبان خودروهای الکتریکی فراهم شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این اقدام در صورتی که با موفقیت روبرو شود، می‌تواند سرآغاز تغییر و تحولات مثبت و بزرگی باشد و موجب شود که خیل عظیمی از مشتریان به سمت و سوی خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی سوق داده شوند چراکه علاوه بر حذف هزینه‌های مربوط به سوخت، گام مثبتی در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و تبعات منفی ناشی از آن برداشته‌اند.

این ایستگاه شارژ جدید اولین مورد از نوع خود به شمار می‌رود که برای نخستین بار برای بهره‌مندی صاحبان استرالیایی خودروهای برقی نصب و تعبیه شده است. نحوه کلی ساز و کار این ایستگاه شارژ بدین صورت است که انرژی موردنیاز خود را از سلول ها و صفحات خورشیدی نصب شده بر روی سقف ایستگاه دریافت می کند و از طریق کابل های مخصوص، به پایین جایگاه یعنی محل شارژ خودروهای الکتریکی، منتقل شده و خودرو را شارژ می کند.

همچنین برای شرایط خاص و اضطراری آب و هوایی همچون روزهای بارانی و ابری، یک مجموعه باتری ۶ کیلووات ساعتی درون ایستگاه نصب شده است که قادر است انرژی خود را به خودروهای الکتریکی منتقل کند و در صورت نبود انرژی خورشیدی، جایگزین مناسبی برای شارژ خودروها محسوب شود. این بدان معناست که نرم افزار هوشمند نصب شده در این ایستگاهها تشخیص می دهد که هر زمان سلول های خورشیدی تنها با ۲۰ تا ۳۰ درصد از توان خود درحال کار بودند، به صورت اتوماتیک و خودکار باتری و منبع تامین برق راه اندازی می‌شود و خودروهای الکتریکی حاضر در جایگاه را شارژ می کند.

گفته می‌شود طراح اصلی و توسعه دهنده ایستگاههای شارژ مبتنی بر پلت‌فرم انرژی‌های خورشیدی، شرکتی تحت عنوان Delta Electronics با همکاری شرکت نیسان موتورز بوده که قصد دارد از سال آینده میلادی عرضه رسمی آن را به کشورهای مختلف و خریداران خصوصی، دولتی و شرکتی آغاز کند. با اینکه هنوز عدد و رقم مشخصی برای قیمت این ایستگاههای شارژ خودروهای برقی از سوی این شرکت اعلام نشده است، اما کارشناسان برآورد کرده‌اند که حدود دو هزار تا سه هزار و ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

وزارت انرژی و محیط زیست در استرالیا با اختصاص بودجه ۱۴۰ هزار دلاری تصمیم گرفته است که با همکاری شرکت‌های بزرگی همچون نیسان موتورز، دلتا الکترونیکس و CSIRO پروژه مذکور را به پیش ببرد و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، به سایر ایالات و شهرهای این کشور نیز آن را توسعه دهد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ در هسته خورشید، دما به 15 میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد! اینجا جایی است که همجوشی هسته ای اتفاق می‌افتد و با ترکیب اتم‌های هیدروژن به هلیوم انرژی ایجاد می‌شود. انرژی تولید شده در اینجا به سمت بیرون حرکت می‌کند و به ما نور می‌دهد.

در بیرون هسته، ناحیه تابشی وجود دارد. در این منطقه، انرژی از طریق تابش الکترومغناطیسی - مشابه نور - منتقل می‌شود. ممکن است هزاران سال طول بکشد تا انرژی تولید شده در هسته به لایه بعدی یعنی ناحیه همرفتی منتقل شود.

ناحیه همرفتی مانند یک دیگ جوشان سوپ است. پلاسمای داغ به سمت بالا می‌رود، در سطحش سرد می‌شود و سپس به پایین فرو می‌رود. این حرکت ثابت به انتقال انرژی به بیرون به سمت سطح خورشید کمک می‌کند.

لایه بیرونی خورشید که از زمین می‌بینیم فوتوسفر(photosphere) نام دارد. این نقطه جایی است که بیشتر نور مرئی ساطع می‌شود. در سطح خورشید گهگاه لکه‌های خورشیدی دیده می‌شود که نواحی سردتر ناشی از فعالیت مغناطیسی آن است.

فعالیت خورشید از طریق چرخه‌هایی به نام «چرخه‌های خورشیدی» می‌گذرد که تقریباً 11 سال طول می‌کشد. تنها ستاره منظومه ما در طول اوج خورشیدی، دارای لکه‌های خورشیدی و شعله‌های زیادی است، در حالی که در حضیض خورشیدی فعالیت کمتری دارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خورشید با افزایش سن  به تدریج گرم‌تر و درخشان‌تر می‌شود. حدود 5 میلیارد سال دیگر وارد مرحله جدیدی به نام فاز غول سرخ خواهد شد. در آن دوره منبسط خواهد شد و احتمالاً برخی از سیارات داخلی مانند عطارد و زهره را خواهد بلعید.

خورشید لایه‌های بیرونی خود را پس از مرحله غول سرخ به بیرون منتشر می‌کند و یک صحنه زیبا به نام سحابی سیاره ای ایجاد خواهد کرد. آنچه از هسته خورشید باقی می‌ماند سرد می‌شود و ستاره کوچک و متراکمی به نام کوتوله سفید تشکیل می‌شود.

چرخه حیات خورشید سفری جذاب است که میلیاردها سال به طول می‌انجامد. درک ساختار و تغییرات آن به ما بینشی از دوره حیات و آینده این ستاره دوست‌داشتنی می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی