Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای تولید کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و قطعات و کالاها را موظف به بازیافت پسماند حاصل از مواد در کالای خود کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ماده ۶ لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیر دولتی را به تصویب رساندند که براساس آن تولید کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، قطعات و کالاها که تمامی یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است، موظف به بازیافت پسماند حاصل از مواد در کالاهای خود هستند؛ در غیر این صورت موظف هستند یک در هزار ارزش کالای خود را در ابتدای زنجیره از طریق وزارت اقتصاد به حساب متمرکز وجه وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این مصوبه منابع وصولی در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور( ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود.

این ماده با ۱۲۹ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نشان طلا، حاصل تلاش تیراندازان همدان در مسابقات آزاد کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در پایان رقابت‌های تپانچه بادی رده سنی بزرگسالان، مینا قربانی از همدان، مهسا نیک‌نفس از اصفهان و زهرا صفری از تهران عناوین نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در پایان رقابت‌های تفنگ بادی رده سنی بزرگسالان هم فرشته قدرتی از همدان، آیسان منصور از آذربایجان غربی و حسنی توتونچی از خوزستان در رده‌های نخست تا سوم ایستادند.

مرحله نخست مسابقات تیراندازی آزاد بانوان کشور در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تساوی و شکست حاصل کار مازنی‌ها در لیگ دسته دوم فوتسال
  • دو نشان طلا، حاصل تلاش تیراندازان همدان در مسابقات آزاد کشور