Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:27:16 GMT

۳۱۰ مصوبه رفع موانع تولید در خراسان جنوبی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۹۱۸۶

۳۱۰ مصوبه رفع موانع تولید در خراسان جنوبی اجرا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عصر یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: از مجموع مصوبات این کارگروه ۲۱۲ مصوبه در حال اجرا است و ۳۵ مصوبه نیز توسط متقاضی مربوطه پیگیری نشده است.

مشیرالحق عابدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ جلسه کارشناسی و ۵۹ کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که ۲۲۲ پرونده در این نشست‌ها مطرح و پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تعداد مصوباتی که امسال در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و مشکلاتی که رفع شده است نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست و پیشرفت چشمگیری را در این زمینه داشته‌ایم.

وی گفت: در تمامی شهرستان‌ها از جمله مرکز استان تمامی دستگاه‌های مربوط از جمله امور مالیاتی، بانک‌ها، شرکت‌های خدمات‌رسان، تامین اجتماعی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی برای رفع موانع تولید داشتند که قابل قدردانی است.

عابدی به اهتمام دستگاه قضا درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه از جمله دادگستری خراسان جنوبی برای حل مسائل و مشکلات واحدهایی تولیدی که مشکل قضایی دارند، وارد میدان شده که بسیار پسندیده است.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است تمامی واحدهای تولیدی که دچار مشکلات قضایی هستند را شناسایی و برای برگزاری جلسات مستمر در دادگستری و حل مشکلات سرمایه‌گذاران معرفی کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: احتمال دارد برخی مصوبات اجرایی نشود اما بیان دلیل اجرایی نشدن مصوبه بسیار مهم است و باید مورد اقبال دستگاه نظارتی قرار بگیرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید در صورتی که مصوبه‌ای از کارگروه اجرایی نشود باید دلایل آن را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهند.

تیر و مرداد امسال استاندار خراسان جنوبی هفته‌ای یک بار از واحدهای مختلف مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و برای رفع مشکلات واحدها دستور پیگیری و رفع موانع داد.

مطالبات دستگاه‌های خدمات رسان، تامین نقدینگی، مشکلات تامین اجتماعی، امور مالیاتی، طرح توسعه، قرار گرفتن در لیست مشاغل سخت، درخواست و تمدید تسهیلات سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و بازار فروش از عمده مشکلاتی بود که در این بازدیدها توسط فعالان اقتصادی مطرح شده بود.

همچنین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرک صنعتی برگزار شد که تولیدکنندگان به بیان درخواست‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و به دستور استاندار مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به موارد ارایه شده پاسخگو بودند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اشتغال زایی خراسان جنوبی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی