Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی‌زاده در نخستین نشست ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی یزد اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیلات قضایی در حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیئت اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعامل، همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها را در برگزاری انتخابات سالم و امن مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها در جهت فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات در یک رقابت سالم، آزاد و با رعایت قانون و مقررات با یکدیگر در تعامل باشند.

رحیمی زاده بیان کرد: برگزاری جلسات و نشست‌های توجیهی با نامزدها، رؤسای ستادهای انتخاباتی، اعضای هیئت نظارت و ستاد انتخابات و همچنین نیروی انتظامی در زمان‌های مناسب در دستور کار است.

وی توجیه عوامل دخیل در انتخابات و ادارات مختلف را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته‌های اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما و رصد فضای مجازی، با حضور کارشناسان مربوطه برای پیشگیری از تخلفات و اطلاع‌رسانی لازم است.

این مقام مسئول حضور نمایندگان و کارشناسان سازمان‌های مرتبط را لازم و ضروری دانست و گفت: رصد تخلفات و جرائمی که اتفاق می‌افتد باید از طریق نمایندگان و کارشناسانی که در این زمینه مسئولیت قانونی دارند، صورت پذیرد.

به گزارش مهر، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هدف رسیدگی به موقع و سریع و دقیق به جرائم در این زمینه در دستگاه قضائی تشکیل می‌شود که شعبه ۱۰۸ جزایی در دادگستری شهرستان یزد به این جرایم و تخلفات احتمالی در مرکز و شهر یزد رسیدگی می‌کند.

کد خبر 4745905

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز استانداری سمنان رادیو اربعین نیروی انتظامی شهرکرد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره کل امنیت عمومی پادشاهی عربستان، مقررات جدید حج «افرادی را که مایل به ورود به مکه هستند ملزم می‌کند از مقامات مربوطه مجوز بگیرند».

این اداره افزود افزود: اجرای آیین نامه جدید از روز ۴ مه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است.

در این بیانیه تاکید شده است که پرسنل امنیتی عربستان سعودی در ایست‌های بازرسی امنیتی منتهی به مکه از ورود افراد بدون مجوز‌های لازم جلوگیری خواهند کرد.

اقدامات جدید به عنوان بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای کنترل جریان ورود زائران به اماکن مقدس برای کنترل تعداد آنها و حفظ امنیت آنها، به ویژه در فصل حج انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج