Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@22:55:28 GMT

اشتغالزایی برای 3 هزار نیازمند در فارس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۳۰۴

اشتغالزایی برای 3 هزار نیازمند در فارس

به گزارش ایکنا از فارس، محمد جوادی حقیقی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 22 مهرماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: پس از حصول اطمینان از درآمدزایی طرح‌های اشتغال، بسته به نوع طرح  بعد از گذشت یک الی 2 سال از اجرای طرح‌های مذکور، مددجویان توانمند شده، خودکفا شده و از  چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون  920 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، 160 میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت هم‌افزایی و 760 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری  و بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 پرداخت شده است.

جوادی حقیقی اضافه کرد:  از ابتدای سال تاکنون 378 خانوار در استان به خودکفایی رسیده  و  2503 طرح اشتغال ایجاد شده است. تعداد 946 طرح اشتغال برای زنان و 1557 طرح اشتغال برای مردان بوده است. همچنین از تعداد مذکور طرح ایجاد شده، 413 طرح در زمینه مشاغل خانگی و 2090 طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای 3052 نفر ایجاد شغل کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح  داده می‌شود، گفت: امسال 683 طرح شهری با اعتبار 243 میلیارد ریال و 1794 طرح روستایی نیز با اعتبار 680 میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت گفت: 921 مورد مشاغل خدماتی،  1162 مورد دام‌پروری، 137 مورد صنایع‌دستی و 283 مورد کشاورزی ایجاد شده است.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس سیاست و اقتصاد اشتغالزایی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان، با تاکید بر این‌که باید جلسات اداری، دارای خروجی و منتهی به حل مشکلات باشند، اظهار کرد: وقت جلسه باید برای گره گشایی و رفع موانع، تصمیم گیری و سیاست گذاری صرف شود زیرا نیازمند گره گشایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل جدی نظام اداری این است که جلساتی برای ارائه گزارش و امضای صورتجلسه پایانی برگزار می‌شود و نباید به این رویه ادامه دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۵ درصد بیکاری استان برای ۶ شهرستان شامل تبریز با ۵۳ هزار نفر، مرند با ۶ هزار نفر، مراغه با پنج هزار نفر، میانه با چهار هزار نفر، اسکو با سه هزار و شبستر با سه هزار نفر است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در دیدارها و ملاقات‌های مردمی اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان ما کمتر از میانگین کشوری عنوان می‌شود، بر ضرورت ارائه آمار واقعی در این زمینه تاکید و اظهار کرد: نرخ بیکاری در چاراویماق ۱۰.۳ درصد، تبریز ۸.۳ درصد، هریس ۹ درصد، هشترود ۸.۶ درصد، هوراند ۹.۲ درصد و اهر ۸.۴ درصد که همگی بالاتر از میانگین کشوری است.

رحمتی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ بیکاری استان برای لیلان با ۶.۲ درصد و اسکو با ۶.۲ درصد است، تاکید کرد: باید مشکل بیکاری و شهرهای مشکل دار در این خصوص را حل کنیم و در این راستا لازم است تا اطلس جغرافیای بیکاری استان ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما برای تحول نیازمند تحول رفتاری است، گفت: باید در رفتار مدیران ما تحول ایجاد شود و نگاه و اقداماتش تحولی باشد تا تحول در جامعه ایجاد شود در حالی که می‌خواهیم با همان اندیشه و سبک اداری، تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید، اظهار کرد: جهش تولید به معنای افزایش نیروی کار است و باید فکر اساسی برای آن داشته باشیم.

رحمتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که نیازمند توجه جدی در استان است، موضوع امنیت شغلی برای قشر کارگری است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال آماده سازی لایحه‌ای در این خصوص است اما ما به عنوان استان اولین‌ها باید برای این مطالبه بدنه کارگری پیشقدم شویم.

استاندار آذربایجان شرقی بر تاکید بر توجه اساسی به دسترسی آسان و ارتباط گیری سهل افراد برای پیدا کردن کار، گفت: امروز کسی که بخواهد جایی مشغول شود و کار پیدا کند، سرگردان است و نمی‌داند که از چه طریقی باید اقدام کند.

وی اظهار کرد: سامانه‌هایی در این رابطه ایجاد شده اما کفایت نمی‌کنند و یا نتوانستیم آن‌ها را به خوبی تبیین کنیم.

وی با بیان این‌که اشتغال فارغ التحصیلان جزو مؤلفه‌های امیدآفرینی است، افزود: اگر این فارغ التحصیلان را به شرکت‌های دانش بنیان گره بزنیم، با توجه به ظرفیت دانشگاه‌های استان، رشد خوبی را در زمینه اشتغال این جوانان خواهیم داشت؛ هم‌چنین باید در زمینه اشتغال زایی بر پایه فناوری اطلاعات و مشاغل جدید هم توجه داشت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان اداره کار و دانشگاه‌های استان، گفت: بهتر است این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد همکاری شود و به صورت سه جانبه با صنعت هم باشد.

رحمتی با اشاره به ضعف عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات اشتغال، اظهار کرد: برای جا به جایی سهم اعتبار تسهیلات دستگاه‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، ۲۰ روز کاری مهلت می‌دهیم و پس از پایان این مهلت، نسبت به جا به جایی اعتبارات به دستگاه‌های فعال اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از عملکرد مدیران، میزان نرخ تسهیلات پرداختی است، گفت: مدیران بانکی که نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و تسهیلات مورد تعهد خود را برآورد سازند، خودشان استعفا دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال با بانک‌های خصوصی، دولتی و نیمه دولتی کار داریم‌، تاکید کرد: همه این بانک‌ها باید در خدمت تولید، اشتغال و توسعه باشند.

وی با بیان اینکه داشتن رتبه کشوری محض یک دستگاه ملاک نیست بلکه داشتن رتبه زمانی خوب است که نشان از ارتقای رضایتمندی جامعه هدف باشد، گفت: رتبه داشتن فقط وسیله‌ای برای افزایش رضایتمندی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به اشتغال زایی تعاونی‌ها، بر توجه به نرخ رشد اعتبارات ملی دستگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: این آمار نشان از قدرت تعاملی یک مدیر با وزیر مربوطه و مجموعه بالادستی است.

کد خبر 6099835

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری