Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز دوشنبه در دیدار مدیر کل دامپزشکی اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی افرود: سرمایه‌گذاری در تولید واکسن دام می‌تواند در اصفهان در زمینه اشتغال، رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
وی اظهار کرد: دامپزشکی اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌تواند با هدایت پایان‌نامه ها در این عرصه گام‌های خوبی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان به ضرورت پیشگیری درزمینه شیوع بیماری‌های دامی و مشترک انسان و دام  اشاره کرد و افزود: در این زمینه واکسیناسیون در همه ابعاد باید مد نظر قرار گیرد و  کمکی که دامپزشکی به اقتصاد جامعه و حفظ سلامت و بهداشت می کند، بسیار ارزشمند است.
رضایی به برخی برنامه‌های استان در زمینه رشد فعالیت های دامپروری اشاره کرد و افزود: آزاد شدن پرورش شترمرغ و بوقلمون در استان در راستای اشتغال و تولید، صدور مجوز شهرک ماهی‌های زینتی در کاشان، ایجاد مجتمع‌های صنعتی دامپروری برای عشایر در فریدون‌شهر و برخی نقاط دیگر، افزایش تولید برخی نژادهای دامی اصلاح شده مانند بز سانن و افزایش صادرات محصولات لبنی برخی شرکت‌ها از جمله ظرفیت‌هایی است که دامپزشکی خود را با آن به روز رسانی کند.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به شرایط خاص کشور بر اثر تحریم‌های استکبار، گفت: امروز برخی دستگاه‌های استان با برخی کمبودها در حوزه امکانات و نیروی انسانی مواجه هستند ولی باید همراه با مردم در این شرایط سخت اقتصادی گام برداشت  و از امکانات موجود استفاده بهینه داشت‌ که البته نافی ضرورت تلاش مسئولان استان  برای رفع این مشکلات نیست.
وی همچنین خواستار فرهنگ‌سازی و معرفی فعالیت‌های دامپزشکی اصفهان در زمینه ذبح شرعی شد و افزود: کشتار دام و طیور در غیر کشتارگاه‌ها، می‌تواند مشکلات شرعی، بهداشتی و روانی بسیاری به همراه داشته باشد.
رضایی همچنین خواستار کنترل کیفیت عسل های تولید شده در مراکز تولید عسل شد.
۱۳ تا ۱۹ مهر هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.
اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار رأسانواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور بدل کرده است.
استان اصفهان با ۲۳ شهرستان و یک هزار و ۸۳۱ روستا، دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فرآوردی فرآورده‌های خام دامی است.

۶۰۲۲/ ۷۱۳۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس رضایی دامپزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور