Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرتلینگ روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: آنچه مشکل ساز بوده و بسیار مایه نگرانی است، این می باشد که ترکیه در این حملات از نیروهای نیابتی استفاده می کند.

وی که پیشتر فرماندهی ارتش هفتم آمریکا را برعهده داشت، افزود: در آینده نه تنها ما شاهد درگیری بین نیروهای ترکیه و سوریه خواهیم بود، بلکه شاهد تنش بین نیروهای حامی ترکیه با روس ها هم خواهیم بود، آنگاه ترکیه به عنوان یک عضو ناتو برای مقابله با این موضوع چه خواهد کرد و آیا دیگر اعضای ناتو از آنکارا حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ادامه داد: هرچه به جلو می رویم وضعیت پیچیده تر می شود، آمریکا و وزیر خزانه داری دولت ترامپ از اعمال تحریم اقتصادی علیه ترکیه حرف می زنند، همگان می دانیم که اجرای تحریم های اقتصادی و اثر کردن آن ماه ها بطول می انجامد واین اقدام نمی تواند تاثیری فوری بر خاتمه بخشیدن این تهاجم دراین بخش از سویه داشته باشد.

هرتلینگ افزود:درسطوح استراتژیک این جنگ دارای برندگان و بازندگانی در کوتاه مدت و در  دراز مدت است که برندگان آن ایران، روسیه، ترکیه و دولت دمشق است و بازندگان بزرگ این ماجرا آمریکا، دولت های اروپایی و کشورهای عضو ناتو می باشند که باید در انتظار موج پناهجویان باشند.

وی ادامه داد:آنچه بیش از همه مرا نگران می کند این است که دیگر کشورهای اروپایی  همچون فرانسه و آلمان این اقدام ترکیه را محکوم کردند و آمریکا که عضو سازمان ملل و ناتو است و این جنگ را هموار کرد، هنوز این اقدام (آنکارا) را محکوم نکرده است.

وی گفت: دولت ترامپ هنوز با یک بحران عمده مواجه نشده اما این امر می تواند آغاز چنین بحرانی در این دولت باشد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرد.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد؛ تحریمی که تهدید نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را به روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهد گشود.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

310311

کد خبر 1310548

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کردهای سوریه سوریه ترکیه اتحادیه اروپایی ناتو سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین شهرداری تهران باشگاه پرسپولیس عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با کارکنان عقیدتی سپاه خراسان رضوی افزود: اینها نشانه‌های صادق همان افولی است که از سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب وعده آن را داده بودند و اکنون نشانه‌های تصدیق این وعده صادق بر همگان آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که غرب ادعای دموکراسی دارد، افزود: حالا ببینید همین دموکرات‌ها چطور استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشانند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و داخل ماشین می‌اندازند در حالیکه نه‌ فقط چشم ملت ایران بلکه نگاه همه مردم دنیا به دانشگاه‌هایشان دوخته شده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: تصویر جامعه ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دقیق‌ترین مصداق تشابه با همان واقعه احزاب است تا جایی که شما در سال‌های اخیر به چشم می‌توانستید ببینید کسانی بودند که شاید حتی سوابق درخشان انقلابی هم داشتند اما در مقابل ساز و برگ اردوگاه دشمن به صرافت افتادند تن به سازش دهند، مذاکره کنند و تسلیم شوند.

وی ادامه داد: در مقابل این افراد، دسته دیگری بودند که ایستادند و در صدر آن‌ها رهبر معظم انقلاب بود. اینها همان کسانی بودند که گفتند «وَ صَدَقَ الله وَ رَسوله» و تا به امروز نیز همه کار نظام، اسلام، انقلاب و کشور را با همین مبنا به پیش برده‌اند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و تبیین باید ابتدا به سراغ خودی‌ها برویم، افزود: برادران سپاه و توده اقشار مختلف بسیج، ۲ بستر مستعد کار فرهنگی هستند. مجامع خانوادگی، پاتوق‌های صمیمانه، اینها فرصت‌هایی است که می‌توان خیلی از مسائل فرهنگی و برنامه‌های تربیتی را به کمک خلوص ذاتی این فضا نهادینه کرد.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود