Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی، روز دوشنبه در همایش پوشش همگانی سلامت، با بیان اینکه ایران از حدود پنج دهه پیش کار در زمینه اجرای پوشش همگانی سلامت را آغاز کرده است، افزود: هم‌اکنون حدود ۹۱ درصد جمعیت ایران از جمله هزاران مهاجر و پناهنده تحت چتر نظام سلامت هستند.

وی ادامه داد: ایران از نظر شاخص پوشش خدمات سلامت با رقم ۷۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ در جایگاهی بالاتر از متوسط جهانی را دارد.

حریرچی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی بهداشت این است که شاخص پوشش سلامت ایران به ۸۰ خواهد رسید و با دو کشور بحرین و قطر رتبه اول منطقه را خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق آمار WHO مقدار خالص پرداختی از جیب مردم ایران بعد از اجرای طرح تحول سلامت کاهش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه تعداد افراد مواجه شده با هزینه‌های فقرزای حوزه سلامت در ایران کاهش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: با دستور اخیر وزیر واردات داروهای برند دارای مشابه تولید داخل ممنوع شد.

حریرچی ادامه داد: ایران طبق سند چشم انداز باید در ۱۴۰۴ کشور نخست منطقه از نظر بهداشت و سلامت باشد، همراه با اجرای دو سیاست افزایش پوشش خدمات و کاهش هزینه‌ها.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه، بازنگری در بسته خدمات، اجرای پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان به صورت یکپارچه، پوشش بیمه ای اجباری مردم، اجرای برنامه پزشکی خانواده با استفاده از بهورزان، مراقبین سلامت و پزشک خانواده، اجرای کامل نظام ارجاع، سطح بندی خدمات، اجرای راهنماهای بالینی ملی، خرید راهبردی خدمات، پرداخت مبتنی بر عملکرد، کنترل هزینه های سلامت، کاهش پرداخت از جیب، کاهش کار دوگانه ارائه دهندگان خدمات سلامت، افزایش تولید دارو و تجهیزات پزشکی و افزایش مصرف داروهای ژنریک از جمله سیاست های وزارت بهداشت و درمان ایران برای تحقق هدف پوشش همگانی سلامت هستند.

حریرچی تاکید کرد: ایران برای تحقق کامل PHC تا سال ۱۴۰۴ متعهد است.

کد خبر 4746368 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اجلاس وزرای بهداشت ایرج حریرچی وزارت بهداشت وزارت بهداشت اجلاس وزرای بهداشت اربعین 98 دندانپزشکی سرطان سعید نمکی آلزایمر تجهیزات پزشکی سرطان پستان بهداشت دهان و دندان ایدز چاقی سالمندی روماتولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

نتایج تیم‌های ریکرو مردان و زنان کشورمان در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت