Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران هرمزگان در قالب تور یک روزه، ضمن بازدید از پروژه بزرگ تفریحی گردشگری «خورشید مکران» و همچنین کارگاه ساخت شناور مسافری تفریحی این شرکت، در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین صنایع خدماتی دنیا اهمیت روزافزونی یافته است به گونه ای که صنعت گردشگری با صنایعی نظیر نفت و خودروسازی رثابت می کند و یکی از مهمترین عوامل موثر در توسعه کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه، صنعت گردشگری را در اولویت های نخست اقتصادی خود قرار داده اند و از همین رو امروزه از گردشگری به عنوان یک صنعت یاد می شود.

 

گردشگری دریایی شاخه ای از صنعت گردشگری است که با توجه به ظرفیت هزار و 400 کیلومتر مرز آبی، می تواند ظرفیتی خوب و موتور محرکه بهبود و رشد اقتصادی استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس باشد.

 

پروژه بزرگ تفریحی گردشگری « خورشید مکران » با مدیریت مهندس « واحدی » که دارای مدرک mba  (مدیریت گردشگری ) از آکادمی آکسفورد انگلستان است، با سرمایه شخصی و بدون دریافت تسهیلات در زمینه بهره برداری از ظرفیت دریا در حوزه گردشگری دریایی ورود کرده است.

 

خبرنگار هرمزگانی به دعوت روابط عمومی شرکت تعاونی خورشید مکران در قالب تور رسانه انه از صبح امروز با حضور در اسکله شهید حقانی، از پروژه بزرگ تفریحی گردشگری « خورشید مکران » و کارگاه ساخت کشتی مسافری و تفریحی در مجتمع کشتی سازی فراساحل بازدید کردند.

 

مهندس « مجید واحدی »، مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ اجرای این پروژه یک سال و سه ماه پیش زده شد و فاز نخست پروژه بزرگ تفریحی گردشگری خورشید مکران بهمن ماه امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت کشتی مسافری تفریحی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: هم اکنون تنها بخش دکوراسیون کشتی باقی مانده است که پس از تست متریال، دکوراسیون نصب خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران با ذکر این نکته که به جهت مهیا نبودن زیرساخت های بخش گردشگری دریایی، خود ما در زمینه ایجاد اسکله ورود پیدا کردیم، بیان کرد: اسکه گردشگری تا 40 روز آینده نهایی می شود و پس از آن شناور در اسکله پهلوگیری می کند.

 

واحدی با بیان اینکه بین ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای کامل پروژه نیاز می باشد که تا کنون ۵۰ درصد هزینه شده است، افزود: ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت کشتی مسافری تفریحی هزینه شده است.

 

وی به تشریح پروژه پرداخت و عنوان کرد: کشتی مسافری تفریحی ۴۰۰ نفر مجهز به رستوران که ظرفیت ارائه سه وعده پذیرایی صبحانه، نهار، شام، کافی شاپ، اسکله گردشگری، سالن انتظار، پارک آبی، هشت رستوران که مجموعه غذاها را ارئه می دهند، سایت بازی های آبی، فروشگاه صنایع دستی، آلاچیق برای صیادی خانواده ها، تونل مسقف و مجهز به لوازم برودتی که سالن انتظار را به کشتی وصل می کند و پارکینک از بخش های مختلف این پروژه است.

 

واحدی با بیان اینکه در این پروژه توجه به کیفیت در اولویت کار است، گفت: مصمم هستیم زیرساخت های فضای گردشگری دریایی را فراهم سازیم که خانواده ها راغب باشند که به صورت مستمر از مجموعه امکانات تفریحی گردشگری خورشید مکران استفاده کنند.

 

وی به تشریح امکانات بخش سایت ورزش های دریایی پرداخت و اظهار کرد: قایق پرنده، جت اسکی، قایق های تفریحی و ... از جمله این امکانات است و به گونه ای برنامه ریزی شده است که زیرساخت های لازم برای بازی های مختلف آبی در این مجموعه فراهم شود.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی خورشید مکران با اشاره با اشتغالزا بودن پروژه، افزود: هم اکنون ۱۱۲ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و با افتتاح پروژه ۲۳۰ نفر به صورت مستقیم و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

وی به برنامه های گردشگری کشتی تفریحی نیز اشاره کرد و گفت: جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم ازجمله جاهایی است که گردشگران در این شناور به آنجا سفر می کنند و این به صورت متناوب هر روز از اطراف یک جزیره بازدید می شود.

 

واحدی، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و تقویت اشتغالزایی را از اهداف سفارش ساخت کشتی در داخل برشمرد و تصریح کرد: به جز این شناور، ساخت یک فروند کشتی صیادی را نیز به فراساحل(ایزویکو) سفارش داده ایم.

 

« سعید قصمی »، مدیر پروژه ساخت کشتی مسافری تفریحی « گنجر » نیز گفت: ساخت کشتی گنجر که از یکسال قبل آغاز شده، از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است و تنها دکوراسیون شناور باقی مانده گه ظرف دو ماه آینده نصب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه فرم پروژه کاتاماژن و یا دو بدنه است که از نظر افزود: این پروژه، طرحی کاملا بومی است و تمامی مراحل ساخت و نصب در مجتمع کشتی سازی فراساحل(ایزویکو) صورت گرفته و ژنراتور و برخی از وسایل آن از خارج وارد شده است.

 

مدیر پروژه ساخت کشتی مسافری تفریحی گنجر با اشاره به دریافت گواهینامه نسب موقت کشتی، عنوان کرد: پس از نصب سیستم رانش، گواهینامه نهایی کشتی صادر می شود.

 

وی با ذکر این نکته که این شناور از سالن وی آی پی و کافی شاپ برخوردار است، بیان کرد: تا کنون شناورهای اقیانوس پیما، سه فروند کشتی کانتینربر و دو فروند نفتکش 35 هزار تنی در مجموعه فراساحل ساخته شده اما شناور تفریخی برای نخستین بار است که در حال ساخت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ شیراز مسجد مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا گردشگری دریایی هرمزگان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود حق‌لطفی در جریان بازدید اصحاب رسانه از ۳ پروژه منطقه ۱۲ (امامزاده یحیی، سبزه میدان و ساختمان بلدیه)، توضیح داد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی پروژه های شهرداری تهران برای عملیاتی کردن پروژه هایی که رویکرد ابنیه دارد، فعالیت می‌کند.

او افزود: درحال حاضر، تکمیل ساختمان بلدیه، پردیس شماره ۱ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶، ایجاد سازمان میادین و میوه و تره‌بار، ایجاد یاورشهرها، احداث پارکینگ های طبقاتی و … توسط سازمان عمرانی مناطق دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان بلدیه توضیح داد: این ساختمان بین سال‌های ۱۳۰۳ تا ۱۳۰۵ ساخته شده و کارهای شهرداری و دارایی را انجام می‌داد و بعد از آن تخریب شد و تا سال‌ها نقش پارکینگ اتوبوس‌ها را ایفا می‌کرد، از سال ۹۶ اجرای بازافرینی این پروژه شروع شد و درحال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امیدواریم در سال ۱۴۰۳ قبل از روز تهران یعنی تا شهریور ماه این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کاربری ساختمان بلدیه چیست؟

او افزود: ساختمان بلدیه یک مجموعه با نمای قدیمی و با طراحی به روز بوده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعالیت خواهد کرد که جزو پروژه های شاخص شهرداری است.

حق‌لطفی درباره بهره بردار ساختمان بلدیه، گفت: بخشی از این ساختمان برای اسکان روابط عمومی شهرداری پیش بینی شده است و بهره برداری از سایر بخش‌های فرهنگی آن با مجموعه روابط عمومی شهرداری خواهد بود.

او درباره کمبود پارکینگ در پروژه چند منظوره فرهنگی ورزشی در امامزاده یحیی، تصریح کرد: سازمان عمرانی در این زمینه مجری است، در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و منطقه ۱۲، این مجموعه چند منظوره، به عنوان یک ورزشگاه محلی تعریف شده و دیگر نیازی به تامین پارکینگ با ظرفیت بالا نیست، چراکه برای اهالی محل است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: برای ساختمان بلدیه رقم ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تا این پروژه تکمیل شود.

حق‌لطفی گفت: امسال در سازمان عمرانی مناطق چند پروژه در دست افتتاح داریم، علاوه بر ساختمان بلدیه، پارکینگ مینابی نیز در انتهای فصل بهار به بهره برداری خواهد رسید.

تغییرات جدید در سبز میدان تهران

همچنین سامان صفری، مدیر پروژه سبزه‌میدان بازار بزرگ تهران با بیان این‌که این پروژه حدودا ۲۷۰۰ متر است که ۲۰۰۰ متر آن سکو و ۷۰۰ متر پیاده‌رو است، گفت: البته طرح اولیه سبزه‌میدان متفاوت بود و با توجه به توصیه و ایرادات سازمان میراث فرهنگی این طرح تغییر کرد.

او با بیان این‌که شهرداری تهران اقدامات زیربنایی برای بهسازی سبزه‌میدان انجام داده است، ادامه داد: در زیر سبزه میدان پاساژ طلا قرار دارد که شهرداری تهران نسبت به مقاوم سازی سقف پاساژ و رفع نشتی‌ها اقدام کرده است.

صفری با بیان این‌که در نظر داریم «سردر» ورودی جنوبی بازار طلا که در سبزه‌میدان قرار دارد، بهسازی کنیم، اظهار کرد: دسترسی جنوبی به بازار طلا از بین نمی‌رود؛ بلکه فقط ساختمانی که بر روی این ورودی وجود دارد، تغییر شکل خواهد داد تا سردر میراثی بازار از دور قابل رویت باشد.

مدیر پروژه سبزه‌میدان با بیان این‌که با حذف دیواره‌های ورودی بازار طلا سردر میراثی بازار به وضوح قابل دیدن است، تصریح کرد: قرار است تا سیستم تهویه بازار طلا که بر روی میدان سبزه‌میدان است اصلاح و کاور شود که به نظر می‌رسد تا چهارماه آینده این پروژه ۴۰ میلیارد تومانی وارد مدار بهره‌برداری شود.

او با اشاره به ایرادات سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: به دلیل نظرات سازمان میراث فرهنگی جنس کف‌پوش سبزه‌ میدان تغییر کرد و با این‌که هزینه‌ها را افزایش داد؛ اما بالاخره توانستیم نظر مثبت میراث را جلب کنیم.

کد خبر 846921 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند