Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدیان با اشاره به امداد رسانی به ۳۹۵ گمشده زائر اربعین گفت: ستاد گمشدگان را در مناطق مختلف در عراق و نیز مرزهای خروجی فعال کردیم و در این رابطه از ظرفیت ها وتوان مردمی هم بهره برده ایم

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «علی رضا رشیدیان» با اشاره به امداد رسانی به ۳۹۵ گمشده زائر در عراق طی ۴ روز افزود: امسال سازمان سه ماموریت عمده در موضوع اربعین حسینی دارد که شامل ساماندهی بیمه ای زائران ، امداد پزشکی و نیز امداد گمشدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی اظهار کرد :در ستاد راهنمایان زائر از امکانات و امداد مردمی و نیز داوطلبان در کنار ظرفیتها و نیروهای سازمان استفاده کرده ایم تا به صورت منسجم کاری گسترده تر را در این حوزه شکل دهیم.

 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه مصباح هم بدین منظور در کنار برخی دیگر از سامانه های مردمی در حوزه امداد واطلاع رسانی به زائران در ستاد مشترک گمشدگان به صورت متمرکز فعال شده تا ضمن دریافت اطلاعات و اطلاع رسانی به مردم و ارتباط بین بخش های خدماتی وزائران در این حوزه عملکرد موثری داشته باشد.

 


وی تصریح کرد:طی4 روز اخیرفقط 395 نفر از گمشدگان امداد رسانی شده اند از جمله دو کودک که دیروز در کوتاهترین زمان ممکن بااستفاده از ظرفیت این سامانه و دریافت اطلاعات، والدینشان شناسایی و به خانواده تحویل شدند.

 


رشیدیان افزود: دربحث امداد گمشدگان همچنین با کنسولگری ها هم هماهنگی شده است تا در راه ماندگان و یا کسانی که مدارک شان گم می شود با هماهنگی کنسولگریی ها به داخل کشور بازگردانده شوند.

 


وی ادامه داد : در این میان برخی از گمشدگان هم کسانی هستند که به هر دلیل توسط نیروهای امنیتی در عراق دستگیر می شوند در صورت اثبات بی گناهی با کمک کنسولگری آزاد و بازگردانده می شوند.

 


وی تصریح کرد : امسال برای نخستین بار تمام نیروهای شمسا را نیز در این ایام فعال نگه داشتیم ضمن آنکه پرسنل و ظرفیت سازمان هم در این خدمت رسانی حضور دارند.

 


وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی از این حرکت عظیم ، اهداف فرهنگی وتوسعه ارزش ها انسان سازی نهضت امام حسین (ع)است براین مبنا ماموریت کمیته فرهنگی اربعین هم حرکت در این مسیراست و بدین منظور ستاد فرهنگی با مسئولیت نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور اربعین تشکیل و فعالیت های فرهنگی مربوطه در این مراسم را با قوت دنبال می کند.

 


رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: دراین ایام برادران بعثه درکنار سایر نهادها و سازمان های عضو کمیته فرهنگی اربعین و نیز بخش های مردمی باحضور درمیان زائران اباعبدالله(ع) در طول مسیر و شهرهای زیارتی به ماموریت خطیر و بسیار مهم فرهنگی می پردازند.

 


رشیدیان تصریح کرد: امسال همایش هایی هم در مباحث مختلف فرهنگی و سیاسی جهان اسلام با حضور فرهیختگان مسلمان ازکشورهای متعدد که در این راهپیمایی حضوریافته اند نیز برگزارشد.



وی در موضوع مربوط به هلال احمر و امداد پزشکی به عنوان یکی دیگر از وظایف نظارتی سازمان در اربعین امسال گفت: دراین رابطه هم شرح خدمات امداد و نجات و پزشکی با توجه به نیازهای سفر و تجارب خوب هلال احمر تنظیم و مقررشد بر این مبنا درخدمت رسانی بهتربه زائران اربعین تلاش و اقدام کنند.

 


وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای زائرین و نیاز خدمات رسانی بیشتر ؛ اورژانس نیز درمرز و آن سوی مرز خدمات خوبی ارائه کرده ضمن آنکه در شرایط کنونی درمرزهای خسروی، چذابه و نیز مهران به ناچار برای خدمات رسانی به جمعیت گسترده زائران هم مستقر شده اند.

 


وی گفت: در مرز زرباطیه در داخل خاک عراق دو پایگاه اورژانس با آمبولانس مجهز و نصب چادر استقرار یافته است و امروز به دلیل حجم گسترده زائران عبوری از مهران به سمت کربلا سومین پایگاه مرکز پزشکی اورژانس نیز در خاک عراق در فاصله حدود دو کیلومتری مرز فعال شد.

 


رئیس سازمان حج و زیارت یکی دیگر از ماموریت های اصلی سازمان در اربعین امسال را خدمات بیمه ای زائران ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیتهای گسترده بیمه ایران و تلاش آنها برای خدمت به زائرین اربعین حسینی در کمیته ذیربط در ستاد اربعین این مجموعه برای پوشش زائران اربعین انتخاب و با وجود افزایش شرح خدمات ؛ این شرکت امسال کاهش قیمت هم داشت.

 


وی عنوان کرد: امسال تلاش شد بخشی از اشکالات سال های گذشته با کمک بیمه ایران رفع شود و به طور مسلم در تمامی خدمات تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم اما عشق به امام حسین (ع) و خدمت به زوار اربعین انگیزه مضاعفی برای همکاری و هماهنگی بیشتر همه نهادها و بخش های مردمی برای هم پوشانی و هم افزایی جهت ارتقا خدمت به زائرین اربعین است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا شیراز مسجد علیرضا رشیدیان اربعین حسینی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، افزود: امید تسن که روند اخذ ویزای زائران در بازه زمانی موردنظر تکمیل شود.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تشکر و تصریح کرد: خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

تأیید استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی هم از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پروازها و اسکان در هتل‌ها گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در سال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های سراسر کشور از روز یکشنبه ۶ اسفند آغاز و با توجه به تعیین نرخ ارز سفر حج بر اساس حواله مرکز مبادله طلا و ارز، حداقل هزینه این سفر معنوی ۱۶۲ و حداکثر قیمت آن ۱۸۸ میلیون تومان تعیین شد.

بنا بر اعلام رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عملیات انتقال زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 747088

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند