Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران صبح امروز (۲۲ مهرماه) با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار و درباره برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و روسیه گفت: اعزام هیأت‌های فرهنگی ایران و روسیه و ارتباطات مستقیم اندیشمندان و فرهیختگان، گویای نزدیکی بیش از پیش دو کشور به یکدیگر است و امیدواریم روز بروز شاهد گسترش بیشتر روابط فرهنگی دو ملت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران اظهار کرد: در چارچوب توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی بین ایران و روسیه، (آبان‌ماه جاری) میزبان هفته فرهنگی روسیه در ایران هستیم.

تأکید بر لزوم تأسیس «بنیاد فرهنگی خزر»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس «بنیاد فرهنگی خزر» برای مشارکت و هم‌افزایی کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد و گفت: این بنیاد فرهنگی با رویکرد تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو (ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان) تأسیس شود.

امضای موافقتنامه فرهنگی بین ایران و روسیه، تأسیس مرکز فرهنگی روسیه در تهران و برقراری شبکه ارتباطی میان مراکز فرهنگی دو کشور از دیگر پیشنهادات ابراهیمی‌ترکمان بود.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در سخنان خود، با اعلام آمادگی سفارت روسیه در تهران برای همکاری در برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران گفت: در طول برگزاری هفته روسیه در ایران، برنامه‌های مختلفی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان روسی در زمینه صنایع دستی، نقاشی و... اجرا می‌شود و محصولات روسی به نمایش در خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: یک هیأت ۵۰ نفره از روسیه برای حضور در این هفته فرهنگی و بازدید از مراکز فرهنگی و گفت‌وگو با مقامات فرهنگی جمهوری اسلامی به این کشور سفر می‌کنند.

کد خبر 4746555 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوذر ابراهیمی ترکمان هفته فرهنگی روسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه معرفی کتاب اربعین 98 ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازار نشر اربعین حسینی گردشگری انقلاب اسلامی ایران نشر شهید کاظمی ادبیات کودک و نوجوان فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد

 "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903349

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • شمیرانات در هفته فرهنگی میزبان گردشگری مقاومت می شود
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • برگزاری نشست تخصصی شاهنامه خوانی بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال ۱۴۰۳
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد