Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با تاکید بر اهمیت راه اندازی موزه استکبار ستیزی طبس، گفت: یکی از برنامه های اصلی موزه انقلاب اسلامی راه اندازی فاز اول موزه استکبار ستیزی طبس همزمان با پنجم اردیبهشت‌ مصادف با سالروز شکست تجاوز نظامی آمریکا به ایران در سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علی اصغر جعفری»در نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی موزه بین المللی طبس با تاکید براهمیت راه اندازی موزه طبس، گفت: حضرت امام خمینی (ره ) پس ازشکست سنگین حمله آمریکایی‌ها درصحرای طبس، با توجه به اهمیت این حادثه فرمودند، شن ها مامور خدا بودند و درصحرای طبس معجزه الهی اتفاق افتاده است، مقام معظم رهبری(مدظله) نیز تاکید فرمودند باید به واقعه طبس توجه شود اما کار پرهزینه و کم اثر انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مسئولیت راه اندازی و افتتاح موزه بین المللی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذارشده است، امیدوارهستیم بتوانیم ازهمه ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: با دستور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، موزه بین المللی استکبارستیزی طبس، درتاریخ 6/2/ 1398به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واگذارگردید و با تصویب اعضای هیات مدیره موزه، مهندس محمد حسین جهانبخش به عنوان رئیس موزه بین المللی صحرای طبس منصوب شد. حضور مهندس محمد حسین جهانبخش یک ظرفیت بزرگی برای راه اندازی موزه طبس محسوب می شود، چون ایشان تجارب اداری و استادی بسیارخوبی دراین زمینه دارند و می توانند به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه اندازی فاز اول موزه بین اللمللی استکبار ستیزی طبس کمک کند.

 

جعفری اظهارداشت: درنخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی موزه بین المللی طبس، مقررشد با همکاری استانداران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی،  یزد، فرماندهان نظامی و انتظامی مناطق و ادارات کل بنیادحفظ و نشر آثارارزش های دفاع مقدس سه استان یزد و خراسان رضوی و جنوبی به عنوان استان های معین مشخص شدند.

 

وی با بیان اینکه قرار است خروجی برگزاری اینگونه جلسات به توسعه و احداث موزه بین المللی طبس منجر شود و فاز اول موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس در سال 1399 به بهره برداری برسد، تصریح کرد: امیدوارهستیم بتوانیم موزه بین المللی طبس را به عنوان یک موزه طبیعی که معجزه ای عظیم در آن رخ داده است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم و این موزه را توسعه دهیم.

 

وی در ادامه گفت: علاوه برآن باید ظرفیت سازی کنیم و مصادیق متعددی از جنایات آمریکا را درموزه استکبار ستیزی طبس به مردم نشان دهیم.

 

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه قراراست فاز اول راه اندازی موزه استکبارستیزی طبس برای سال 1399 در صحرای طبس اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: دراین جلسات مقررشده است، برخی ازمشکلات پیش روی و مطالعات ساخت موزه طبس شامل: تامین بودجه مورد نیاز، بررسی طرح اولیه راه اندازی فازاول موزه، استقراراورژانس، تامین آب شرب و بهداشتی مسجد شکر، برای گردشگران، ایجاد پاسگاه برای برقراری امنیت محیطی، کاشت درخت و ایجاد جنگل برای بیابان زدایی با همکاری سازمان مراتع و جنگل داری، زیبا سازی منطقه طبس جهت طبیعت گردی برای گردشگران، نصب دوربین های حفاظتی و امنیتی و دوربین های تردد شمارجهت رصد آماری روزانه بازدیدکنندگان، ایجاد تهمیدات رفاهی برای گردشگران، معرفی فعالیت های انجام شده حول محورموزه طبس با استفاده ازظرفیت های تبلیغاتی و خبری رسانه ها، طراحی کاروان های راهیان  نور به عنوان هدف گردشگری از موزه طبس، ایجاد زمینه احداث هتل برای جذب گردشگران خارجی (کویرگردی)، تا پایان سال 1398 مرتفع شود درهمین راستا نیزستاد برگزاری 5 اردیبهشت ماه سال 1399 نیز امروز مشخص شد تا کار را برای برگذاری مراسم با شکوهی در صحرای طبس پیگیری کنند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد موزه طبس باغ موزه دفاع مقدس امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود