Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز در استان مقاوم می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ حدود ۷۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

وی گفت: روستاییان می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مهندسان مشاور بنیاد مسکن این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند.

بدلی اضافه کرد: در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.  

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گفته بدلی از نظر این نهاد هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد، تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

این استان مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد

هاشمی در حاشیه بازدید از روند احداث طرح‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، گفت: با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یکهزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اجرای بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، ادامه داد: این طرح اکنون با کیفیت و سرعت، در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی