Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:40:43 GMT

اعتیاد به غر!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۱۴۸۵

انگار بخشی از جامعه ما به غرولند و ابراز نارضایتی «اعتیاد» پیدا کرده است. اگر اخبار بعد از بازی اخیر تیم ملی برابر کامبوج را مرور کرده باشید، این مسئله را بهتر درک می‌کنید.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «فوتبال ورزش پرمخاطبی است و عموم مردم به‌خودشان حق می‌دهند به‌طور آزادانه در مورد اتفاقات این پدیده جذاب اظهارنظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تردیدی نیست؛ همان طور که شکی نیست نمی‌شود میلیون‌ها هوادار را «همسان‌سازی» کرد و همه را راضی و خشنود نگه داشت. در عین حال اما انگار بخشی از جامعه ما به غرولند و ابراز نارضایتی «اعتیاد» پیدا کرده است. اگر اخبار بعد از بازی اخیر تیم ملی برابر کامبوج را مرور کرده باشید، این مسئله را بهتر درک می‌کنید. به این چند مثال دقت کنید و انصاف بدهید که آیا این حجم از ناخشنودی دائمی، طبیعی است یا نه؟

اگر برابر کامبوج کم گل می‌زدیم، بحث ضعف فنی تیم به‌ وجود می‌آمد و خیلی‌ها سؤال می‌کردند چرا این بازی تدارکاتی خوب برای «تمرین گلزنی» را از دست دادیم یا چرا ویلموتس قدرت خط حمله‌اش را امتحان نکرد یا چرا مهاجمان کارهای ترکیبی را مرور نکردند و هزار چرای دیگر، اما حالا که زیاد گل زده‌ایم، یک عده شاکی شده‌اند که چرا احترام میهمان ضعیف را نگه نداشتیم و چرا دست به تحقیر کامبوج زدیم. کدام تحقیر برادر؟ اساسا معلوم نیست چرا برخی این قدر اصرار دارند نتایج مسابقات فوتبال را به «غرور ملی» ربط بدهند. آقا بازی است دیگر؛ یک تیم می‌برد، یک تیم می‌بازد. به همین راحتی. چرا این قدر فلسفی‌اش می‎کنید دیگر؟

اگر برابر کامبوج با ترکیب اصلی به میدان نمی‌رفتیم، یک عده غر می‌زدند که با توجه به کمبود بازی‌های تدارکاتی، پس چه زمانی نوبت به هماهنگی بازیکنان و پیاده‌سازی تاکتیک‌های ویلموتس می‌رسد؟ حالا که با تیم اصلی بازی کرده‌ایم، یک عده می‌گویند این میدان آسان جای بازی دادن به جوانان و محک زدن استعدادهای نو بود. در همین راستا یکی از پیشکسوتان معزز بعد از بازی گفته‌اند: «تیم ملی از بازی با کامبوج بهره لازم را نبرد.» باور کنید!

اگر زنان در این بازی هم مثل همه سال‌های گذشته پشت درهای ورزشگاه باقی می‌ماندند، یک عده معترض می‌شدند که این چه وضعی است و چرا مشکل به این کوچکی حل نمی‌شود یا چرا زنان حداقل در مسابقات ملی نباید حامی تیم ملی کشورشان باشند، حالا هم که چند هزار نفر از آنها به داخل راه داده شده‌اند، سیل دیگری از غرولندها شروع شده است. فقط تیتروار بخوانید؛ چرا تعدادشان این قدر کم بود؟ چرا دورشان فنس کشیدید؟ چرا روبه‌روی جایگاه را به آنها ندادید؟ چرا تلویزیون تصویر بسته از آنها نشان نداد؟ چرا در بازی‌های لیگی نمی‌توانیم از این کارها بکنیم؟ چرا در شهرستان‌ها این امکان فراهم نیست؟ چرا این دستاورد را به نام خودتان می‌زنید، در حالی‌ که صفر تا صدش با فشار فیفا انجام شد؟ یا اصلا چرا این قدر در این مورد بزرگ‌نمایی می‌کنید و آیا دغدغه اجتماعی اصلی کشور این است؟ خلاصه بازار غرغر همچنان داغ است؛ بدون این که بفهمیم این فقط یک گام اول بوده، با همه کم‌وکاستی‌هایی که شروع هر پروژه‌ای می‌تواند داشته باشد. از آن لذت ببرید، بی‌آن‌که در موردش غلو کنید یا گند قصه را بالا بیاورید. این یک اتفاق خوب، با شعاع محدود و مشخص بود، همین. این قدر به هر مناسبتی ناله نکنید رفقا!»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند