Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@18:04:39 GMT

درمان افسردگی با تغذیه سالم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۳۱۹۱

مصرف میوه‌ها و سبزیجات فوائد بی‌شماری برای سلامتی و مقابله با انواعی از بیماری‌ها دارد که می‌توان افسردگی را نیز در این فهرست قرار داد. ناطقان: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مرتب میوه‌ها و سبزیجات به جوانانی که افسردگی در آنان تشخیص داده شده کمک می‌کند تا علائم آزاردهنده این اختلال خُلقی را در خود کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در این مطالعه به این بیماران توصیه می‌کردند که بیشتر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال کنند.     

در این بررسی محققان استرالیایی تاثیر عادات غذایی ۷۶ بزرگسال در گروه سنی ۱۷ تا ۳۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این مطالعه بیشتر بر افرادی تمرکز داشته که علائم افسردگی در آنان تشخیص داده شده و مصرف غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع و مواد قندی آنان بسیار بالا بوده‌ است.

محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه نخست دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و بودجه خرید میوه و سبزیجات دریافت کرده اما برای گروه دوم این کار انجام نگرفت. در پایان مطالعه مشاهده شد در گروهی که دستورالعمل‌های تغذیه‌ای را رعایت کرده بودند علائم افسردگی کاسته شده و خلق و خوی آنها بهبود داشته‌ است.

به گفته محققان بهبود علائم افسردگی این بیماران تا سه ماه بعد نیز ادامه داشته‌ است.

به گزارش سایت تخصصی مدیکال دیلی، محققان استرالیایی اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده تایید کننده شواهدی دیگری است که نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم، درمانی موثر در بهبود علائم افسردگی است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات به کاهش التهاب کمک می‌کند و این در حالیست که التهاب با عادات نامناسب غذایی و افزایش خطر افسردگی مرتبط است. منبع: ایسنا برچسب ها: درمان ، افسردگی ، تغذیه سالم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان افسردگی تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد