Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  در سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان و در مراسمی با حضور معاون امور عمرانی استاندار لرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کتاب"گنجینه آب لرستان" نوشته عطا حسن پور و رضا میرزایی رونمایی شد.

آیین رونمایی از کتاب "گنجینه آب لرستان" نوشته عطا حسن پور و رضا میرزایی با حضور گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، احمد حسین فتایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مدیران کل برخی دستگاه‌های اجرایی استان، اصحاب فرهنگ و اهالی رسانه در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این مراسم گفت: فقدان منابع علمی پیرامون ظرفیت‌های تاریخی لرستان یکی از مهمترین دغدغه‌های مجریان فرهنگ، دانشگاهیان و پژوهشگران استان بوده و بسیار خرسندیم که امروز به همت دو تن از محققان استان، یک منبع علمی و پژوهشی متقن در خصوص سازه‌ها و بنا‌های آبی لرستان، رونمایی می‌شود.

فتایی تصریح کرد: لرستان سرزمینی با تاریخ پربار، اما در برخی موضوعات ناگفته است و این اثر نخستین کتاب در حوزه باستان شناسی آب در کشور به شمار می‌آید که می‌تواند نیاز علاقه‌‎مندان به مطالعه‌ی سازه‌ها و بنا‌های آبی لرستان را مرتفع سازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این مراسم ابراز داشت: هر زمان که بنا‌ها و سازه‌های تاریخی لرستان از جمله سازه‌های آبی که در این کتاب بدان پرداخته شده، را تحلیل می‌کنیم به هویت و تمدن مردم این دیار پی می‌بریم.

گودرز امیری تصریح کرد: اینگونه مطالعات علاوه بر جنبه‌های تاریخی می‌تواند در زمینه‌ی مهندسی مصرف آب و انرژی هم بسیار مفید واقع شود.

کتاب "گنجینه آب لرستان" مشتمل بر ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه‌های باستان شناسی، مردم شناسی، زمین شناسی و آب شناسی می‌پردازد.


انتهای پیام/ب

رونمایی از نخستین کتاب حوزه باستان شناسی آب در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کت مراسم رونمایی

دیگر خبرها

  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور