Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنا نوشت: سؤال اصلی که شاید بیش از سرمایه‌گذاری در انجام یک کسب‌وکار جدید تأثیرگذار باشد، این است که برای ایجاد مشاغل نوین چه چیزی باید در قوانین کشور و در مدل‌های کسب‌وکار تغییر کند؟

به گزارش شریان نیوز،کارشناسان دراین‌باره معتقدند که آینده مشاغل نیاز به دو تغییر مهم دارد، اول ان‌که حمایت اجتماعی باید بیشتر شامل حال افراد باشد تا کارفرما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنی که اگر مثلاً شخصی که راننده اسنپ است و هم‌زمان در پلتفرم دیگری هم کار می‌کنم و شاید شغل نیمه‌وقت هم دارم، بتواند از تمام حقوق و مزایای این مشاغل استفاده کند و حتی اگر شغلش را تغییر بدهد،‌ همچنان از این حقوق و مزایا بهره‌مند شود.

 

 

 

نکته مهم دیگر، یادگیری و آموزش دائم در طول زندگی و پیدا کردن راهی است برای این‌که همه افرادی که از نرم‌افزارهایی مثل اسنپ استفاده می‌کنند، آماده کار کردن با فناوریِ جدیدی باشند که پیشرفت فناوری به همراه می‌آورد.

آموزش مهارت‌های به خصوص نرم‌افزاری به نسل جوان و کسانی که هنوز وارد بازار کار نشده‌اند یکی از نکات مهم و کلیدی برای چشم‌انداز دنیای مشاغل است.

کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر دانش‌آموزان و دانشجویان باید به مهارت‌آموزی برای مشاغل علمی علاقه نشان بدهند؛ و باید مهارت‌های نرم‌افزاری و کد نویسی را یاد بگیرند و بیاموزند چگونه در آینده، این مهارت را بکار گیرند.

جهانی شدن؛ یعنی کار کردن با گوشی تلفن همراه

مدیران ارشد اقتصادی همواره یادآور می‌شوند که افزایش مشاغل در حوزه فضای مجازی منجر به تعریف جدیدی از جهانی شدن می‌شود، زیرا جوامع شهری و منطقه‌ای در سراسر جهان با یک گوشی تلفن هوشمند خواهند توانست با هم کار کنند.

آن‌ها معتقدند فناوری هیچ‌وقت خنثی عمل نکرده است و زیرساخت‌های فنی در طول تاریخ هیچ‌گاه خنثی نبوده‌اند و همیشه هزینه‌ای به همراه داشته است. این نکته ما را به سوی شکل جدیدی از جهانی شدن سوق می‌دهد: جهانی شدن محلی با این زیرساخت جدید جوامع شهری و منطقه‌ای در سرتاسر جهان می‌توانند با هم کار کنند و درگیر شوند و تنها چیزی که برای این همکاری نیاز دارند گوشی تلفن همراه است.

در سال‌های اخیر عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار و نامتناسب بودن رشته‌های شغلی با نیازهای نوین و واقعی بازار کار موجب شده تا علاوه بر معضل بیکاری، یافتن فرد مناسب برای انجام کار نیز سخت باشد.

باید در نظر داشت که نهضت مهارت افزایی در حوزه فناوری‌های نوین در حال حاضر دارای آثار اجتماعی قابل‌ توجهی خواهد بود و موجب تحول بنیادی در عرصه اشتغال جامعه می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید